گفتگوی تلفنی پوتین و پاشینیان بر سر وضعیت قره‌باغ

جهان،   4000501040
گفتگوی تلفنی پوتین و پاشینیان بر سر وضعیت قره‌باغ

سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر موقت ارمنستان در گفتگویی تلفنی درباره وضعیت پیرامون منطقه قره باغ بحث کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی کرملین با اعلام انجام شدن این گفتگوی تلفنی در روز پنجشنبه بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان اظهار کرد: وضعیت پیرامون منطقه قره باغ در این گفتگو مورد بحث قرار گرفت.

همچنین بر اساس بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین این دو رهبر همچنین بر مساله "از انسداد خارج کردن روابط اقتصادی و حمل و نقل در منطقه" تمرکز کردند.

بر اساس این گزارش طرف‌ها علاوه بر آن درباره مسائل کلیدی مربوط به همکاری روسیه-ارمنستان بر سر اقتصاد-تجارت، انرژی، مسائل انسانی و جبهه های دیگر بحث کردند. آنها همچنین توافق کردند به ارتباطات در سطوح مختلف ادامه دهند.

دو روز پیش از آن، پوتین با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در شهر مسکو نشست داشت. در جریان این دیدار این رهبران در خصوص وضعیت در جنوب قفقاز در کنار مسائل دیگر به بحث پرداختند. رئیس جمهورروسیه از همتای خود به خاطر اتخاذ تصمیمات همراه با سازش با هدف حل و فصل وضعیت در منطقه تشکر کرد.