شناسایی کرونای لامبدا در گیلان

سلامت،   4000501025
شناسایی کرونای لامبدا در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، از شناسایی نوع جدید جهش کروناویروس خبر داد و اضافه کرد: اخیرا با کرونای لامبدا مواجه هستیم که از سیستم ایمنی فرار می کند و قدرت سرایت و کشندگی بالا دارد.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در استان طی روزهای اخیر پیش بینی شده بود، اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

وی از بستری شدن ۱۴۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه ۱۰۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیشترین افزایش افراد مبتلا به کرونا را در شهرستان های رشت، لاهیجان، انزلی،آستارا، تالش و صومعه سرا دانست.

دهنادی مقدم، با بیا اینکه در صورت تداوم بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام مسافرت ها شاهد بستری بیش از ۱۰۰۰ بیمار خواهیم بود، گفت: مهمترین تهدید سلامت برای ما در حال حاضر تعداد زیاد مسافرانی است که از جنوب و مرکز کشور به گیلان سفر می کنند و با افزایش تردد و تجمع به راحتی ویروس های جهش یافته را به جای جای کشور از جمله استان ما می آورند.

وی از شناسایی نوع جدید جهش کروناویروس خبر داد و اضافه کرد: اخیرا با کرونای لامبدا مواجه هستیم که از سیستم ایمنی فرار می کند و قدرت سرایت و کشندگی بالا دارد.

معاون علوم پزشکی گیلان، هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی را فاجعه آمیز دانست و متذکر شد: مردم با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت و به محض پیدایش علائم سرماخوردگی به پزشک یا مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند و در صورت مشکوک شدن به کرونا، حتما ایزوله شوند.