اسید سیتریک چگونه تولید میشود

گزارش بازرگانی،   4000501021

اسید سیتریک یکی از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده مواد غذایی نظیر مرکبات ترش مزه و هم چنین میوه هایی نظیر انواع توت می باشد. این ماده به صورت مصنوعی به عنوان یک طعم دهنده به برخی مواد غذایی افزوده می شود. اما ماده ای که به مواد غذایی فرآوری شده اضافه می شود، با اسید سیتریک طبیعی موجود در میوه ها متفاوت است. سوال اینجاست که اسید سیتریک چگونه تولید میشود ؟ آیا این ماده افزودنی که در حجم بالایی مورد بهره برداری قرار می گیرد، از میوه ها و مرکبات استخراج شده است؟ اگرچه می توان از مرکباتی نظیر لیمو ترش، اسید سیتریک را استخراج نمود، اما این کار از نظر اقتصادی و زمانی به صرفه نمی باشد. با این تفاسیر باید شیوه های مدرنی برای تولید اسید سیتریک وجود داشته باشد. در این مطلب به پاسخ این پرسش پرداخته ایم که اسید سیتریک چگونه تولید میشود ؟

طرز تهیه اسید سیتریک

یکی از روش های تهیه اسید سیتریک استخراج آن از مرکبات و میوه های ترش مزه است. اما همان طور که اشاره شد، این روش توجیه اقتصادی و زمانی ندارد و مورد استفاده در سطح کلان نمی باشد. طرز تهیه اسید سیتریک به دو شیوه عمده در سراسر دنیا در حال انجام است که در ادامه به توضیح آنها پرداخته شده است.

  1. استفاده از قارچ نایجر

در این روش از قارچی به نام نایجر بهره گرفته می شود. این قارچ ها در محیط های کشت مشخصی و با شرایط دمایی 30 درجه سانتی گراد، قرار داده می شوند. نایجر در این شرایط ویژه با تخمیر ماده ای که در بستر خود وجود دارد، شروع به تولید اسید سیتریک می کند و پس از چند روز کل سطح بستر با اسید سیتریک پر خواهد شد.

  1. روش ترکیب شیمیایی

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن به اسید سیتریک رسید، استفاده از واکنش های شیمیایی است که در آن از گلیسیرین استفاده می شود. این نوع از واکنش ها به علت زمان بر بودن و حجم کم تولید نهایی به نسبت روش تخمیر با استفاده از قارچ نایجر، کمتر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فروش اسید سیتریک

با توجه به نیاز گسترده ای که به این ماده وجود دارد، فروش اسید سیتریک امروزه در مراکز گسترده ای در حال انجام است. نکته ای که در فروش اسید سیتریک باید به آن توجه نمود، این مساله است که کیفیت محصول مناسب بوده و برای استفاده های خوراکی کم ترین آسیب را به سلامت انسان وارد کند. فروش اسید سیتریک در مراجع معتبر می تواند خیال شما را بابت کیفیت محصول راحت سازد. در بین معتبرترین مراکزی که به فروش اسید سیتریک مشغولند، نام موسسه دیجی شیمی به چشم می خورد. این مرکز یکی از برترین مراجعی است که می توانید برای خرید اسید سیتریک بر روی آن حساب کنید.

قیمت اسید سیتریک مایع

دیجی شیمی و کیمیا تهران اسید از مراکزی هستند که اقدام به حذف واسطه ها و فروش مستقیم محصولات خود کرده است. این فرهنگ به آن معناست که قیمت اسید سیتریک مایع و کلیه محصولات شیمیایی این مرکز، به صرفه و اقتصادی خواهد بود. حضور واسطه ها سبب افزایش قیمت بی منطقی در محصولات می شود که در نهایت، مصرف کننده این هزینه را پرداخت می کند. اما با فروش مستقیم این مشکل حل شده و قیمت اسید سیتریک مایع به حداقل کاهش یافته است. این در حالی است که از کیفیت محصول چیزی کم نشده است و شما می توانید با کیفیت ترین محصول را از این مرکز با قیمت مناسب تهیه نمایید.

از تولید کنندگان مطرح اسید سیتریک در کشور میتوان به شرکت های دیجی شیمی و کیمیا تهران اسید اشاره کرد.

اسید سیتریک خشک دیجی شیمی و اسید سیتریک آبدار دیجی شیمی هر رو محصولاتی هستند که در بسته بندی های مختلف از طریق وبگاه این مجموعه قابل سفارش هست.

همینطور اسید سیتریک کیمیا تهران اسید با قیمتی کاملا رقابتی نسبت به سایر رقبا در مجموعه آن ها عرضه میگردد.