انتقاد نماینده بابل از هجوم بی‌سابقه مسافران به شمال در تعطیلات کرونایی

سیاسی،   4000431063

نماینده مردم بابل از کوتاهی وزارت کشور در ممانعت از ورود سیل‌آسای مسافران به استان‌های شمالی در تعطیلات کرونایی انتقاد کرد.

به گزارش فارس، علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان مازندران، اظهار کرد: هجوم بی‌سابقه مسافران به استان‌های شمالی در تعطیلات کرونایی سلامت مردم این استان‌ها را به مخاطره افکنده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز مازندران در نقشه کرونایی کشور گفت: مسؤولیت بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در شمال طی هفته های آینده با وزارت کشور است.

کریمی‌فیروزجایی ادامه داد: وزارت کشور از اهرم‌های در اختیار برای کنترل مبادی ورودی استان‌های شمالی در چند روز اخیر استفاده نکرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به زحمات مضاعف کادر درمان در شرایط جدید، اضافه کرد: نادیده انگاشتن بحران ناشی از افزایش تصاعدی مبتلایان کرونا برای سلامت کشور خسارت آفرین است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به وضعیت خطرناک موج پنجم کرونا گفت: برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور باید تشدید شود.

وی با تاکید بر مسؤولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با کرونا افزود: تامین سلامت عمومی جامعه در شرایط بحرانی کنونی نیازمند هم‌افزایی و مشارکت گسترده است.

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: وزیر کشور به‌خاطر کوتاهی در ایفای وظایف قانونی و ناتوانی در برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: از طریق مجاری قانونی کوتاهی وزارت کشور و سایر مسؤولان در جلوگیری از سفر پایتخت‌نشینان به شمال کشور در تعطیلات کرونایی پیگیری خواهد شد.