عراق در آستانه فاجعه انسانی به دلیل شیوع بی سابقه کرونا

جهان،   4000431007 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت بهداشت عراق نسبت به وقوع فاجعه انسانی و بهداشتی در این کشور به دلیل شیوع بی سابقه ویروس کرونا هشدار داد.

عراق در آستانه فاجعه انسانی به دلیل شیوع بی سابقه کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری "ناس"؛ وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که این کشور به دلیل افزایش بی سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا، در آستانه فاجعه بهداشتی و انسانی قرار دارد.

این وزارتخانه عراقی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موج سوم کرونا در کشور به شدت حاد است و باعث ایجاد فشار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است.

وزارت بهداشت عراق با اشاره به اینکه در گذشته هشدار‌های زیادی در ارتباط با آغاز موج سوم شیوع کرونا در این کشور داده است، تأکید کرد: متاسفانه در آستانه فاجعه انسانی و بهداشتی قرار داریم و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی اوضاع را بحرانی کرده است.

این نهاد عراقی در بیانیه خود تأکید کرد: مسئولیت قانونی و اخلاقی ایجاب می‌کند تا رهبران دینی، سیاسی، فرهنگی، شخصیت‌های آکادمیک، ورزشی و شیوخ عشائر تلاش‌های خود را همسو با تلاش مقامات بهداشتی، برای نجات کشور از خطر این همه گیری بسیج کرده و مردم را به رعایت پروتکل‌های ساده بهداشتی که متضمن قطع زنجیره این اپیدمی و سیطره بر آن است، تشویق کنند.

این وزارتخانه همچنین از رسانه‌ها خواست تا با ساخت برنامه‌های متنوع بر میزان خطر این ویروس و لزوم پایبندی مردم بر اقدامات پیشگیرانه و اهمیت به زندگی خود و دیگران تأکید کرده و هشدار دهند.