برگزاری جشنواره بین المللی غدیرانه کانون‌های مساجد

فرهنگی،   4000430049

حجت‌الاسلام ارزانی، از برگزاری «جشنواره بین‌المللی غدیرانه فهما» ویژه عموم مردم و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

برگزاری جشنواره بین المللی غدیرانه کانون‌های مساجد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام امیر ارزانی با بیان اینکه عید سعید غدیر شناسنامه شیعیان و رهاورد رسالت پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بیانات متعددی را در نسبت به واقعه غدیر بیان فرمودند که هریک از آن‌ها دریایی از معرفت است که باید نصب‌العین قرار گیرد؛ از جمله این بیانات می‌توان به این سخن اشاره داشت که معظم فرمودند: «حقیقتاً مسلمین عالم می‌توانند از همین حادثه غدیر، وسیله‌ای برای رشد و هدایت وافی و کامل همه‌ جهان اسلام پیدا کنند. هیچ‌کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلام منکر نشده است».

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: براساس وصف رهبر معظم انقلاب واقعه غدیر یک وسیله‌ای برای تعالی امت است، بنابراین باید از هر فرصتی برای شناساندن معارف غدیر بهره جست؛ در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فهما «جشنواره بین المللی غدیرانه فهما » را ویژه عموم مردم و اعضای کانون‌ها و بچه‌های مسجدی برگزار کرده و علاقه‌مندان می توانند در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر آثار خود را بفرستند.

وی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره باید یکی از فرازهای خطبه غدیریه را انتخاب کرده و با استفاده از متن و مضمون آن به تولید محتوا در یکی از قالب‌های اینفوگرافیک، کلیپ، پادکست بپردازند و در حد فاصل عید قربان تا روز ۷ مرداد که مصادف با عید غدیر  ارسال کنند.

ارزانی افزود: اسامی برگزیدگان این جشنواره پس اعلام نهایی از سوی هیات داوران روز ۱۲ مرداد همزمان با عید مباهله، در صفحه اینستاگرامی بچه‌های مسجد به نشانی Bachehayemasjed.fahma@ اعلام شده و آثار منتخب نیز در صفحه اینستاگرام بچه‌های مسجد منتشر می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان می توانند از اینجا در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره جوایز ارزنده‌ای دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: امیدواریم که این جشنواره فرهنگی با محور غدیر، زمینه‌ساز آشنایی هرچه بیشتر با ابعاد مختلف واقعه غدیر را برای اهل مسجد فراهم سازد.