اولین تست مثبت کرونای ایرانی‌ها در توکیو/ قرنطینه ۵ نفر!

ورزشی،   4000429065

تست یکی از کارمندان صداوسیما اعزامی به المپیک در فرودگاه توکیو مثبت شد و بر این اساس علاوه بر فرد کرونایی، ۵ همراه او را نیز به مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل کردند.

اولین تست مثبت کرونای ایرانی‌ها در توکیو/ قرنطینه ۵ نفر!

به گزارش ایسنا، شش نفر از کارمندان صدا و سیما به المپیک توکیو اعزام شدند که در فرودگاه توکیو تست عبدالله روا مثبت اعلام می‌شود. با این که او هیچ علائمی نداشته، اما از بقیه نفرات اعزامی صدا و سیما جدا می‌شود و توسط کمیته برگزاری مسابقات به هتل مخصوصی منتقل می‌شود.

اما داستان به اینجا ختم نمی شود و ۵ کارمند دیگر صدا و سیما که تست‌شان منفی شده بود نیز باید ۱۴ روز در هتل‌شان قرنطینه باشند و اجازه حضور در ورزشگاه‌های المپیک را ندارند.

هادی عامل، گزارشگر کشتی که در این گروه قرار داشت، در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: با این که هر دو تست ما شش نفر در تهران منفی بود، اما متاسفانه تست همکار ما در فرودگاه ژاپن مثبت شد. پس از این ماجرا ما شش نفر حدود ۱۰ ساعت در فرودگاه بودیم و دوباره از همکار ما تست گرفتند که باز هم مثبت شد. البته او هیچ مشکل یا علائمی ندارد اما او را به هتل مخصوصی منتقل کردند تا در آن‌جا قرنطینه باشد.

عامل در ادامه در مورد قرنطینه شدن پنج نفر دیگر از کارمندان اعزامی صدا و سیما گفت: با این که تست ما منفی بوده و هر روز هم تست می‌گیرند و منفی هم هست، اعلام کرده‌اند باید ۱۴ روز در هتل خود قرنطینه باشید و حق حضور در ورزشگاه‌ها را ندارید. ژاپنی‌ها سخت‌گیری زیادی می کنند و ما خواستار این هستیم حداقل پس از یک هفته قرنطینه، اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را به ما بدهند.

این گزارشگر سرشناس کشتی در مورد وضعیت عمومی همکارش گفت: خداروشکر او هیچ مشکلی ندارد اما در مکانی دیگر قرنطینه است. او می‌گوید وقتی غذا می‌آورند بابلندگو از پشت در صدا می‌کنند تا غذا را بردارد و قرنطینه بسیار سختی دارند. برای سنجش تب هم هر روز یک نفر با لباس و تجهیزات مخصوص از او تب سنجی می‌کند که خوشبختانه مشکلی ندارد.

عامل در مورد معطلی زیاد کاروان‌های ورزشی در فرودگاه‌ها گفت: در حال حاضر وضعیت خوب نیست و حداقل معطلی در فرودگاه ۵ ساعت است که ما چون یک مورد تست مثبت داشتیم ۱۰ ساعت معطل شدیم. وضعیت حمل و نقل هم خوب نبود و بیش از یک ساعت معطل شدیم تا اتوبوس بیاید و ما را به هتل ببرد. من فکر می‌کنم به‌دلیل اعتراضات در ژاپن به برگزاری المپیک، بسیاری از افراد انصراف داده‌اند و نیروی کافی وجود ندارد.

عامل در پایان گفت: امیدوارم قرنطینه ما زودتر از ۱۴ روز تمام شود و بتوانم مسابقات کشتی را برای مردم عزیز ایران گزارش کنم.