نکاتی که قبل از خرید کفش چرم باید بدانید!

گزارش بازرگانی،   4000429018 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمله‌‌ی پا قلب دوم ماست را بارها شنیده اید، اما تاکنون برای حفاظت از این عضو مهم چه کارهایی را انجام داده‌اید؟

انسان از دیر باز تاکنون برای محافظت از پا در برابر اجسام خارجی طراحی‌های متفاوتی داشته است تا در نهایت به آنچه که امروزه کفش می‌نامیم منتهی شده است.

اگر به تاریخچه‌ی کفش نگاهی بیندازیم، می‌بینیم  که استفاده از پوست حیوانات به دلیل دسترسی آسان، دوام و راحتی تحولی عظیم را در پیدایش چرم و صنعت تولید کفش داشته است.

صنعت مد، تنوع کفش‌ها را نیز افزایش داد و سبب توجه ویژه به این محصول پرکاربرد شد. امروزه کفش حرف اصلی را در استایل و مد می‌زند. در این مقاله شما را با نکاتی که قبل از خرید کفش چرم باید بدانید آشنا می‌کنیم.

چرا کفش چرم؟

به طور کلی چرم به دو دسته‌ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. چرم طبیعی بهترین گزینه برای تولید کفش است. چرم طبیعی از پوست حیواناتی مثل گاو، شتر، بز و ...به دست می‌آید.

از بارز‌ترین خصوصیات چرم طبیعی می‌توان به کیفیت بالا، استحکام، ظرافت و راحتی آن اشاره کرد. سالیان زیادی است که برخی برندها مانند کفش چرم البرز مفتخر به استفاده از مرغوبترین نوع چرم موجود در بازار هستند، که همین امر باعث شده کفش‌های چرم البرز در میان مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.

چرم مصنوعی بر خلاف چرم طبیعی، به واسطه‌ی استفاده از پلاستیک در مواد آن، از کیفیت پایین‌تر، طول عمر کمتر و در نتیجه قیمتی کمتر برخوردار است.

نکاتی که قبل از خرید کفش چرم باید بدانیم:

  • آیا پاهایتان راحت است؟

مهمترین نکته در انتخاب کفش، راحتی پا است. با کفش چرم حس سبکی و پرواز را خواهید داشت.

کفش‌های چرم معمولا به دلیل استفاده از مواد مرغوب و طبیعی از راحتی بسیار زیادی برخوردار هستند و همین امر سبب شده در طول استفاده هوا به راحتی در کفش‌ها جریان داشته باشد، این همان مفهوم تنفس چرم است.

  • آیا چرم کیفیت و دوام دارد؟

دوام و ماندگاری چرم زبانزد است. به طور کلی یکی از علت‌های انتخاب چرم ویژگی طول عمر بالای آن است. دقت نمایید که کفش چرم اصل باشد تا چندین سال به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

  • آیا کفش چرم زیباست؟

درست است که در انتخاب کفش اول حفظ سلامت پا اهمیت دارد، اما نمی‌توان زیبایی را نیز به طور کل حذف کرد. کفش‌ با چرم طبیعی به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارد، نظر هر خاص پسندی را در نگاه اول به خود جلب می‌کند.

  • زیره کفش چرم

زیره کفش باید به قدری ضخامت داشته باشد که بتواند از پا در مقابل فشار ناشی از حرکت و گام برداشتن محافظت کند. زیره‌های دندانه دار یکی از بهترین نوع زیره‌ها هستند.

  • پاشنه کفش چرم

کفش‌ها با پاشنه‌های متفاوت در بازار موجود هستند اما معمولا برای کفش‌هایی که به طور روزمره استفاده می‌شوند پاشنه استاندارد بهترین گزینه است.

آیا برند چرم معتبر است؟

به هنگام خرید کفش چرم به سوابق گذشته برند توجه نمایید. به عنوان مثال چرم البرز یکی از برندهای باسابقه در تولید کفش‌های چرم است.

چگونه چرم اصل بخریم؟

چند نکته مهم برای تشخیص چرم اصلی از چرم مصنوعی وجود دارد که اگر آنها را بدانید می توانید مانند یک کارشناس چرم تشخیص درستی داشته باشید.

زیبایی و ظرافت چرم طبیعی : آنچه که تولید و طراحی انسان است، هرگز نمی‌تواند ظرافتی که در پوست طبیعی حیوانات وجود دارد را خلق کند. ظرافت مهمترین وجه تمایز چرم طبیعی از مصنوعی است.

بوی چرم: بوی بدن حیوانات در چرم طبیعی به راحتی قابل حس است. در چرم مصنوعی بوی پلاستیک به مشام می‌رسد. چرم طبیعی قطعا حس زنده بودن را به شما انتقال می‌دهد.

نرمی  و لطافت چرم: نرمی و لطافت مهر تایید استفاده از چرم طبیعی در کفش است. پرز داخل چرم را در آستر کفش را ببینید تا خیالتان راحت شود که چرم اصل را خریداری می‌کنید.

مقاومت در برابر حرارت و آتش: کفش‌های چرم طبیعی دیرتر آتش می‌گیرند و موقع سوختن نیز بویی شبیه به سوختن موی انسان را از خود متصاعد می‌کنند. همین امر مهر تاییدی بر کیفیت و طبیعی چرم است. بنابراین چرم یک گزینه مناسب برای تابستان است و کفش زیر نور آفتاب داغ نمی‌شود.

تست آب: چرم طبیعی به علت جاذب بودن در برابر آب، به راحتی قابل تشخیص است. کفش چرم را خیس کنید، اگر آب جذب کفش شد، می‌توانید بگویید که چرم طبیعی را درست تشخیص داده‌اید.

سخن آخر این است که اگر شما یک کفش چرم اصل را خریداری کنید، می‌توانید مدعی شوید که برای حفاظت از پاهایتان یک گام مهم برداشته‌اید.

چرم به دلیل دوام بالا، راحتی پا و... یک انتخاب صحیح است. در هنگام خرید چرم حتما موارد مربوط به اصل بودن چرم را بررسی و از مراکز معتبر خرید کنید، تا تجربه‌ای شیرین از خرید کفش چرم داشته باشید.