سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردی دارد؟

گزارش بازرگانی،   4000427075

سرور مجازی، وی پی اس VPS نیز نامیده می‌شود. VPS در حقیقت، مخفف عبارت virtual private server است و در معنای سرور مجازی خصوصی نیز به کار می‌رود. سرور مجازی را در حقیقت می‌توان بخشی از یک سرور اختصاصی کامل به شمار آورد. لازم است بدانید که به طور معمول، یک سرور کامل، به چند بخش قابل تقسیم شدن است. هر یک از این بخش‌ها در مواقع مختلف و مقاصد متعدد، دارای کاربرد هستند.

سرور مجازی با کیفیت بالا با پنل مدیریت ابری

بنابراین و با توجه به اینکه منابع مورد استفاده در یک سرور کامل، به چندین بخش مختلف تقسیم شده است لذا می‌توان گفت سرور مجازی، بخشی کوچک از یک سرور کامل و بزرگ به شمار می‌رود. برخی از افراد آن را به یک واحد از یک ساختمان تشبیه می‌کنند که به طور کامل در اختیار یک فرد قرار می‌گیرد. لذا در شرایطی که کاربران یک سرور مجازی برای خود تهیه نمایند، در حقیقت تمامی فضای آن سرور به صورت کاملا اختصاصی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد در حالی که شبکه و دسترسی به سرور مورد نظر، به صورت اشتراکی در اختیار دیگر کاربران نیز واقع می‌شود. برخی از افراد این میزان از دسترسی را مشابه با راهرو و یا آسانسور یک ساختمان در نظر می‌گیرند که مورد استفاده تمامی ساکنین یک ساختمان قرار می‌گیرد. بنابراین و در بیشتر موارد هزینه خرید vps و یا سرور مجازی نسبت به خرید سرور اختصاصی بسیار پایین‌تر است که می توانید مجموعه دیاکو وب برای خرید سرور مجازی استفاده کنید و مقایسه کنید قیمت سرویس ها و کیفیت این شرکت با دیگر شرکت ها ارائه کننده خدمات میزبانی.

کاربردهای سرور مجازی

با استفاده از سرورهای مجازی، کاربران می‌توانند فعالیت‌های بسیاری را بدون دغدغه انجام دهند. از جمله این موارد می‌توان مواقعی را نام برد که کاربر مورد نظر، سایت بسیار پر بازدیدی داشته باشد و هاست اشتراکی پاسخگوی تمامی نیازهای نباشد. بنابراین چنین فردی می‌تواند سروری اختصاصی برای سایت خود فراهم کند.

فروشگاه‌های اینترنتی نیز که مشتریان بسیار زیادی دارند و تراکنش‌های آن‌ها بسیار بالا است نیز از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند. بنابراین و به طور معمول از سرور مجازی برای میزبانی سایت‌های نسبتا پر مصرف استفاده می‌شود و یا برای سرویس‌هایی از قبیل سرور، دیتابیس هاست و اپ و هر چیزی که باید از طریق اینترنت در دسترس باشد دارای کاربرد است.

هم‌چنین می‌توان از سرورهای مجازی (وی پی اس)، برای کنترل کردن و یا بهبود عملکرد سیستم‌ها استفاده کرد. آموزشگاه‌های مجازی که تعداد دانشجویان بالایی دارند و دانشجویان آن‌ها به طور همزمان به اینترنت متصل می‌شوند. سایت‌های اشتراک فایل و ویدئو که قصد دارند فایل‌های بسیار بزرگی را به اشتراک بگذارند می‎توانند از سرورهای مجازی استفاده کنند تا سرعت بسیار بالاتری را تجربه نمایند.

برخی از شرکت‌ها که از سرویس‌ها و برنامه‌های اشتراکی استفاده می‌کنند و شعب مختلف آن‌ها در اماکن مختلف و دور از هم واقع شده است می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند و از فاصله دور، به مدیریت سازمان خود اقدام کنند. سرویس‌های ایمیل و هم‌چنین پایگاه‌های داده نیز از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند. به طور معمول برای حجم بالای پایگاه داده و هم‌چنین برای امنیت بالاتر و بیشتر این پایگاه، از سرورهای مجازی استفاده می‌شود. یکی از موارد عمده به کارگیری این سرویس‌ها استفاده از آنان برای دستیابی به سایت‌هایی است که ایران را تحریم نموده‌اند.

به طور خلاصه تعدادی از استفاده سرور مجازی:

  • ایجاد هاست اختصاصی برای وب سایت
  • وب سرور و یا محل ذخیره دیتا
  • سرور ترید در صرافی
  • استفاده از سرور مجازی برای پی پال
  • استفاده از سرور برای بانک خارجی

سرور مجازی ترید و موارد استفاده از آن

همان‌طور که می‌دانید ترید Trade به معنای معامله است و از جمله مفاهیم اقتصادی به شمار می‌رود. از واژه ترید به طور معمول در معنای خرید و فروش و انجام معامله استفاده می‌شود. لازم است بدانید که در حال حاضر با وجود ارزش کم ریال، بسیاری از افراد سعی دارند از طریق سرمایه گذاری در بورس و یا بایننس، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند و از طرف دیگر سود قابل توجهی به دست آورند. یکی از انواع این سرمایه گذاری‌ها خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

نکته قابل ذکر این است که زمانی که تعداد زیادی درخواست معامله، به سمت سرور مرکزی ارسال می‌شود باعث می‌شود تا تاخیر در ارسال اتفاق بیفتد. بسیاری از کاربران در بازارهای مالی از جمله بازار بورس جهانی و یا بایننس با این مشکلات مواجه می‌شوند. بنابراین راه حل مورد نیاز برای برطرف ساختن این مشکل این است که معامله گران و یا تریدرهای بازارهای بورس و ارزهای دیجیتال، به یک شبکه اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند تا درخواست‌های ترید آن‌ها را به سرعت به سرورهای سایت معامله، انتقال دهد. سرور مجازی ترید برای دستیابی به این اهداف راه اندازی شده است.

از طرف دیگر و همان‌طور که در بالا گفته شد یکی از موارد استفاده از سرورهای مجازی و وی پی اس در شرایطی است که قصد داشته باشیم از خدمات سایت‌هایی استفاده کنیم که ایران را تحریم کرده‌اند. نکته قابل ذکر این است که بسیاری از کاربران ایرانی در چنین مواقعی، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. از جمله این مشکلات میتوان مواقعی را نام برد که معامله گران ایرانی قصد داشته باشند به انجام خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام کنند. در چنین شرایطی، به طور معمول، آن‌ها با مشکل قطع شدن ارتباط مواجه می‌شوند. علاوه بر مشکل قطعی ارتباط، در چنین مواقعی کاربران ایرانی با مشکل دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و این مساله این است که تحریم‌ها سبب شده‌اند تا این دسته از معامله گران نتوانند از خدمات بایننس نیز استفاده کنند.

بنابراین در چنین شرایطی در صورتی که تمایل داشته باشید از سرویس ترید کردن ارزهای دیجیتال دیاکو وب استفاده کنید و یا از معاملات بورس بهره مند گردید لازم است از طریق به کارگیری سرور مجازی ترید به انجام امور خرید و فروش اقدام کنید و یا سرور مجازی بایننس را به کار گیرید تا از این طریق بتوانید محرومیت دسترسی خود را برطرف سازید و از طرف دیگر اکانت خود را به نحوی موثر حفظ کنید. هم‌چنین بتوانید به مدیریت سرمایه و دارایی‌های دیجیتالی خود دست بزنید.

دلائل استفاده از سرور مجازی برای انجام عملیات ترید

امنیت بالا و سرعت قابل توجه

لازم به ذکر است که به کارگیری و فراهم نمودن سرورهای مجازی برای ترید کردن و انجام معامله، اولین گام در شروع سرمایه گذاری در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. در چنین شرایطی داشتن وی پی اس و یا داشتن سرور اختصاصی مجازی، گزینه قابل توجه و هم‌چنین قابل اطمینان و ایمنی برای ترید کردن و انجام معامله است. نکته قابل ذکر این است که به کارگیری وی پی اس به ویژه برای معامله گران و سرمایه گذارانی که به صورت حرفه‌ای در این بازارها مشغول فعالیت هستند ضرورت دارد و استفاده از سرور مجازی مخصوص، برای ترید کردن برای این دسته از افراد، بسیار حائز اهمیت است. چراکه به واسطه داشتن چنین سروری کاربران خواهند توانست به سرعتی بسیار بالا در انجام معاملات و ترید دست پیدا کنند.

سرور مجازی با سیستم عامل اختصاصی و امنیت بالا بهترین گزینه برای ترید و وب سایت

آی پی ثابت

از دیگر دلایل استفاده از سرورهای مجازی برای ترید کردن می‌توان به داشتن آی پی ثابت برای کاربران اشاره کرد که به صورت کاملا اختصاصی به معامله گران و سرمایه گذاران در بازارهای مالی مختلف تعلق می‌گیرد و در دیاکو وب همه سرویسها دارای IP ثابت اختصاصی هستند.

عدم قطع شدن ارتباط در هنگام ترید

لازم است بدانید که معامله گران بازارهای مالی از به کارگیری سرورهای مجازی برای انجام دادن معاملات در این بازارها که از جمله آن‌ها می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را نام برد، دلایل دیگری نیز دارند. از جمله این دلائل می‌توان به عدم قطع و وصل شدن سرویس مورد نظر اشاره کرد. از طرف دیگر به کارگیری این آی پی‌های اختصاصی موجب می‌شود تا امنیت بسیار بالایی در انجام معامله به وجود آید. بنابر این عوامل می‌توان گفت به کارگیری سرور مجازی برای ترید کردن دارای قابلیت‌ها و مزایای بسیاری برای معامله گران است. وجود این دسته از مزایا و ویژگی‌ها باعث شده تا بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران بازار سرمایه نسبت به خرید سرور مجازی ترید اقدام نمایند.

ایجاد یک کامپیوتر اختصاصی برای کاربر

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های فراهم کردن و به کارگیری این سرویس‌ها، این است که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا کاربر و یا معامله گر مورد نظر بتواند از طریق یک کامپیوتر مجازی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

مدیریت تریدها از فواصل دور و نزدیک

از دیگر ویژگی‌های سرور مجازی برای ترید و معامله می‌توان به این عامل اشاره کرد که از طریق به کارگیری این سرویس‌ها این امکان برای معامله گران فراهم می‌شود تا بتوانند به مدیریت اختصاصی تریدهای خود از راه‌های دور و نزدیک اقدام کنند. در حقیقت می‌توان گفت مدیریت کردن و هم‌چنین کنترل این سرور به صورت اختصاصی به دست معامله گر سپرده خواهد شد که از جمله قابلیت‌های بسیار مهم برای استفاده از این خدمات است.

به طور کلی می‌توان گفت سرورهای مجازی ترید دارای سرعت‌های بسیار بالا، سخت افزارهای قدرتمند، هاردهای با سرعت بالا برای انجام معاملات بورس و ارزهای دیجیتال هستند و هم‌چنین برای انجام معاملات بایننس و بورس، تست شده‌اند.

انواع سرور مجازی

بسیاری از سرمایه گذاران و کاربران قصد دارند تا به خرید نوعی مناسب از سرور مجازی دست بزنند. این دسته از افراد در هنگام فراهم کردن این سرویس‌ها با انواع مختلفی از سرورهای مجازی روبرو خواهند شد. در حقیقت نکته قابل ذکر در زمینه خرید سرورهای مجازی، این است که دیتا سنتر مربوط به سرور میزبان در کجا و یا در کدام کشور قرار گرفته است. بنابراین دیتا سنتر این سرویس‌ها می‌تواند در کشور ایران و یا خارج از آن واقع شده باشد. لذا می‌توانید سرورهای مجازی ایرانی و یا سرورهای مجازی خارج از ایران را خریداری کنید که هر یک دارای ویژگی‌های عمده و کاربردهای خاص خود هستند و از نظر سرعت شبکه، هزینه تهیه سرور، امنیت شبکه، پایداری و دسترسی آن، انعطاف پذیری و سئو و... با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. سرورهای مجازی خارج از ایران را می‌توان به سرور مجازی آلمان، سرور مجازی هلند، آمریکا، فنلاند، فرانسه و... دسته بندی کرد. در ادامه به بیان ویژگی‌های سرور مجازی سنگاپور خواهیم پرداخت.

سرور مجازی سنگاپور

با استفاده از دیتا سنترهای کشور سنگاپور از شرکت OVH و سرور مجازی آن، کاربران و معامله گران در زمینه ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود دارای هیچ گونه محدودیتی نخواهند بود. بنابراین پس از خرید و فراهم نمودن این نوع از سرور مجازی می‌توانید بهترین کیفیت‌ها را برای خود فراهم کنید. این دسته از سرورهای مجازی که از طریق سایت دیاکو وب نیز قابل دسترس هستند، دارای چندین ویژگی مناسب و موثرند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سرعت بالای دانلود و آپلود اشاره کرد.

هم‌چنین قابلیت پینگ به تلگرام و سایر سایت‌های معروف و شناخته شده برای کاربران و معامله گران فراهم خواهد شد. سرور مجازی سنگاپور هم‌چنین قادر است تمامی نیازهای شما را پاسخ دهد و باعث شود تا در طول فرایند استفاده از سیستم‌ها، دچار مشکلات نشوید.

سرورهای مجازی هلند نیز جمله سرورهای مجازی دارای گارانتی و هم‌چنین کیفیت و صحت کارکرد هستند. نکته قابل ذکر در زمینه این دسته از سرورها این است که سرور مجازی کشور هلند، جزء پرطرفدارترین سرورهای مجازی در میان کاربران ایرانی است. این سرور در میان سرورهای مجازی خارج از ایران از پرفروش‌ترین سرورهای مجازی شناخته می‌شود و شرکت‌های بسیار زیادی به ارائه این سرویس مجازی اقدام می‌کنند. از جمله ویژگی‌های این سرور، می‌توان به مناسب بودن آن برای میزبانی سایت بر روی هارد NVMe اشاره کرد.

می توانید برای مشاوره با شماره 02191301515 واحد مشاوره دیاکو وب در تماس باشید.