چرا صهیونیست‌ها نگران پیامدهای امنیتی بحران لبنان هستند؟!

جهان،   4000426082 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم صهیونیستی که پیش از این حساب زیادی روی بحران‌های لبنان باز کرده بود اکنون از تبدیل شدن این بحران‌ها به تهدید برای اسرائیل بیم دارد.

چرا صهیونیست‌ها نگران پیامدهای امنیتی بحران لبنان هستند؟!

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، در حال حاضر تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه  و جنگ‌های تهدیدآمیز و درگیری‌های مسلحانه روز به روز در حال افزایش است و در این میان رژیم صهیونیستی در همه کانون های تنش و بی‌ثباتی در منطقه حضور دارد.  این رژیم از زمان اشغال فلسطین استراتژی ایجاد درگیری و هرج و مرج در مناطق اطراف و دامن زدن به درگیری‌های منطقه‌ای را در پیش گرفته؛ به طوری که منطقه در آتش جنگ‌ها منابع انرژی خود را از دست داده و در طرف مقابل ثبات امنیت و رونق اقتصادی صهیونیست‌ها تضمین گردد.  اما آیا اسرائیل در این سیاست‌های خود در قبال منطقه موفق بوده و این هدف صهیونیست‌ها محقق خواهد شد؟

المیادین افزود، از نظر تاریخی، اسرائیل و متحدانش در منطقه به عنوان یک گروه بزرگ جهت دامن زدن به جنگ‌ها و درگیری‌های خاورمیانه قلمداد می‌شوند و نقش این رژیم به صورت پنهان و آشکار در ایجاد ناامنی‌های منطقه‌ای عربی و اسلامی کاملا محرز است. طی چهار دهه گذشته درگیری‌های داخلی در سوریه و لبنان و سودان و تنشها میان مصر و اتیوپی بر سر سد النهضه بزرگترین گواه بر نقش مخرب رژیم‌صهیونیستی ضد کشورهای عربی و اسلامی است که پا به پای ایالات متحده در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. 

به نوشته این رسانه، بدون شک بروز بحران‌ها و اختلافات و درگیری‌ها در مناطق عربی و اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی است و فرصتی برای این رژیم جهت تضعیف محور مقاومت و نابودی توانایی‌های انسانی و مادی آن بوده و صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا این محور را مسئول بحران‌های سیاسی و اقتصادی کشورهای عربی و اسلامی معرفی کرده و به دنبال آن آتش اختلافات فرقه‌ای را در داخل این کشورها روشن کنند.  رژیم صهیونیستی از دروازه عادی سازی روابط با کشورهای عربی سعی می‌کند تا با دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایدئولوژیک و فرقه‌ای درگیری و اختلافات داخلی در میان کشورهای عربی و اسلامی را تشدید کند.

بر اساس این گزارش، در میان بحران‌های پیچیده لبنان اظهارات سه گانه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» وزیر جنگ و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم درباره تحولات لبنان بیانگر ترس آنها از تبدیل شدن فرصت‌هایی که اسرائیل در میان بحران‌های لبنان به دنبال آن بود به چالش‌هایی که تهدید بزرگی برای صهیونیست‌ها خواهد شد، است. تل‌آویو که تا پیش از این به همراه متحدان خود  در تلاش برای جلوگیری از رسیدن هرگونه کمک به لبنانی‌ها بود اکنون احساس خطر می‌کند که بحران‌های کنونی لبنان ممکن است منجر به وابستگی این کشور به شرق و به دنبال آن تقویت اتحاد لبنانیها با جمهوری اسلامی ایران شود که در نهایت موجب تقویت حزب الله در داخل لبنان خواهد شد.

در ادامه این مقاله آمده است، رژیم صهیونیستی پس از شکست در نبرد «شمشیر قدس» که با حمله ناگهانی موشکهای مقاومت به سمت مواضع اسرائیل در قدس اشغالی آغاز شد نگران است که نتواند در رمزگشایی ایده‌های مقاومت لبنان که تاثیر زیادی بر پیروزی مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران داشت موفق عمل کند و دچار یک شکست تازه گردد.  در حال حاضر بزرگترین ترس اسرائیل ورود به آتش یک جنگ منطقه‌ای است که گروه‌های مقاومت در آن مشارکت دارند و علاوه بر آن گروه‌های مردمی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین نیز به آن می پیوندند.

 المیادین تاکید کرد، سناریوهای دیگری که دشمن صهیونیستی از آن می‌ترسد این است که اقدامات تحریک آمیز اسرائیلی‌ها در قدس اشغالی و مسجدالاقصی به افکار عمومی فلسطینی‌ها و اعراب و مسلمانان علیه اسرائیل دامن بزند و در نتیجه حزب الله این فرصت را برای اجرای تهدیدات سید «حسن نصرالله» دبیرکل آن فراهم کند و در نهایت خط نبرد از بیروت تا قدس آغاز شود.  در این شرایط دو گزینه مقابل حزب الله خواهد بود: جنگ داخلی در لبنان یا جنگ درراه قدس و مسجد الاقصی که مشخص است حزب‌الله کدام را انتخاب می‌کند.

در پایان گزارش مذکور آمده، رژیم صهیونیستی از تجزیه و فروپاشی کشورهای عربی و اسلامی بهره زیادی می‌برد و همواره در حال سوء استفاده از تنوع فرقه‌ای و مذهبی در این کشورهاست؛ اما شرایط لبنان در حال حاضر به گونه‌ای است که هرگونه تشدید اوضاع در آن می تواند پیامدهای امنیتی و سیاسی مختلفی برای رژیم صهیونیستی داشته باشد.  در واقع اسرائیل بیم آن را دارد که فرصتی که در لبنان به دنبال آن بود تبدیل به یک تهدید موجودیتی برای تل‌آویو ‌شود. آنچه ترس صهیونیست‌ها را در این زمینه افزایش می‌دهد پیامدهای نبرد شمشیر قدس است که فروپاشی اجتماعی و سیاسی و ضعف جبهه داخلی اسرائیل را به نمایش گذاشت و همین امر نشان می‌دهد در صورت بروز یک جنگ منطقه‌ای اسرائیل با خطر سقوط همه جانبه مواجه خواهد شد.