اعتراض ژاپنی‌ها به رییس کمیته بین‌المللی المپیک

ورزشی،   4000425036
اعتراض ژاپنی‌ها به رییس کمیته بین‌المللی المپیک

رییس کمیته بین‌المللی المپیک در میان اعتراض‌ مخالفان از پارک یادبود صلح هیروشیما بازدید و پیشنهادی هم در مورد حضور تماشاگران ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک که در ژاپن به سر می‌برد، دیداری را با یوشهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن داشت. گفته می‌شود در این نشست رییس کمیته بین‌المللی المپیک تقاضایی را از نخست وزیر ژاپن در مورد حضور تماشاگران داشته است.

باخ درخواست کرده است در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در توکیو بهتر شود و شهر از حالت اضطراری در آید اجازه بدهند که تماشاگران در سالن‌های بازی‌های المپیک توکیو حضور داشته باشند.
توماس باخ سپس امروز (جمعه) به شهر هیروشیما که سال‌ها قبل بمباران هسته‌ای شده بود، سفر کرد تا در فاصله یک هفته مانده تا آغاز المپیک توکیو پیام صلح جهانی را به گوش جهانیان برساند.

باخ از پارک یادبود صلح هیروشیما هم بازدید کرد و به یاد قربانیان حادثه بمباران هسته‌ای تاج گلی را آن‌جا گذاشت و با یکی از بازماندگان این اتفاق که ۸۲ ساله بود دیدار کرد.

این بازدید در حالی انجام شد که عده‌ای از مخالفان برگزاری المپیک بازهم اعتراضاتی داشتند. آن‌ها عنوان می‌کردند که برگزاری این بازی‌ها جشنواره صلح نیست و نادیده گرفتن سلامتی و زندگی مردم ژاپن خواهد بود.