نویسنده آمریکایی: حمایت از منافقین بدنام، مایه شرم واشنگتن

گروه ترجمه الف،   4000425010 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نویسنده آمریکایی حمایت واشنگتن از گروه تروریستی منافقین را نتیجه لابی گری در سیاست خارجی آمریکا خواند و گفت غرب و به ویژه آمریکا باید به خاطر این سیاست حمایت گرایانه، از خود شرمنده باشد.

نویسنده آمریکایی: حمایت از منافقین بدنام، مایه شرم واشنگتن

به گزارش الف "دانیل لاریسون" در مقاله ای در وب سایت "آنتی وار" نوشت  همان طور که منافقین با صدام همدست شدند تا به کشور خود حمله کنند، اکنون تلاش می کنند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند.

<<هر سال فرقه بدنام و گروه تروریستی "سابق" موسوم به سازمان مجاهدین خلق (MEK) نشستی سیاسی برگزار می کند تا درباره شعار توخالی خود برای تغییر رژیم در ایران تبلیغ کند. و هر سال بسیاری ازمقامات کنونی و سابق آمریکایی، کانادایی و اروپایی و نمایندگان منتخب آنها به صف می ایستند تا به این گروه و رهبر آن،  مریم رجوی ادای احترام کنند. اعضای هر دو حزب اصلی آمریکا، در ده سال اخیر یا به مقر این گروه در آلبانی سفر کرده اند و یا به صورت ویدئو کنفرانس از راه دور در نشست آنها سخنرانی و مبالغی هنگفت بابت آن دریافت کرده اند. رژه سالیانه حمایت سیاستمداران و مقامات برجسته از چنین گروه نکبت باری، مایه شرم برای آمریکا و متحدانش و نشانه مشکلات عمیق تر در سیاست خارجی ما است. 

این نمایش حمایت از MEK نشان می دهد مباحثات سیاست خارجی ما به خاطر تلاش لابی مسلکانه گروه ها و دولت های خارجی، چقدر به فساد کشیده و تحریف شده است. هیچ کس به قطع یقین نمی داند منابع مالی MEK از کجا تامین می شود، اما دلایلی هست که باور کنیم این کمک ها را احتمالا دولت عربستان و یا افراد خاص در آن کشور فراهم می کنند. در سال های اخیر چهره های برجسته عربستان به تدریج در نشست های MEK  شرکت کرده اند و این مساله با تشدید خصومت این پادشاهی علیه ایران در دهه گذشته همزمان شده است. سیاست ما در قبال ایران، به میزانی نگران کننده تحت تاثیر یک فرقه تندرو و همچنین دولتی به شدت سرکوبگر – که در حقیقت مشتری خودکامه ما است- قرار گرفته و هیچ کدام  اینها برای منافع آمریکا و یا مسئولیت پذیری آن در سیاست خارجی، مناسب نیست. 

حمایت آمریکا از MEK یادآور این است که اجماع دوحزبی در سیاست خارجی، معمولا به معنای حمایت از آرمان هایی به شدت نامناسب است. در گزارش ها از نشست امسال MEK  به عنوان "لحظه ای کم یاب برای اتحاد دوحزبی" یاد شده بود، گویی که این فرصت سبب می شود به یک فرقه دیوانه امید بست. حمایت از MEK همچنین نشان می دهد افراد زیادی در دولت ما و اطراف آن هستند که با هر شخصی که به دنبال تغیر رژیم در ایران است، ابراز همبستگی خواهند کرد. این مساله همچنین بیانگر آن است که دل مشغولی دولت ما نسبت به ایران چقدر غیرمنطقی است. 

MEK از ابتدا یک گروه مسلح  بود که پیش از انقلاب از مخالفان حکومت شاه محسوب می شد. در آن زمان این گروه مسئول مرگ تعداد زیادی آمریکایی بود. این گروه از گروگان گیری دیپلمات های آمریکایی حمایت کرد. این گروه پس از آن که با آیت الله خمینی به مخالفت برخاست و اعضای آن پاکسازی شدند، به عراق نقل مکان کرد و با صدام حسین همدست شد تا به کشور خود حمله کند. مشارکت آنها در حملات عراق به ایران باعث نفرت تقریبا تمام ایرانی ها از آنها در همه جا شده است، و به این دلیل و البته دلایل دیگر،آنها عملا هیچ گونه حامی در ایران و محل استقرار خود ندارند. به دنبال پویش گسترده از لابی گری، این گروه در سال 2012  رسما از فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج شد، با این وجود MEK همچنان به عنوان سازمانی فرقه گرا و خودکامه شناخته می شود که از اعضای خود سوء استفاده می کند. دلایلی وجود دارد که نشان می دهد اعضای این گروه همچنان به عنوان عوامل اطلاعاتی اسرائیل به ترور و اقدامات خرابکارانه در داخل ایران مبادرت می کنند. این گروه در تلاش برای بهبود وجهه خود، از عنوان "شورای  مقاومت ملی ایران" به عنوان یک جبهه سیاسی استفاده می کند تا چنین القاء کند MEK تغییر کرده و متعهد به دمکراسی است. 

اما MEK  تغییر نکرده. آنها در نهادِ خود، همان سازمان تندرو و خشونت طلبی هستند که در چندین دهه گذشته بودند. نشان دادن رویِ خندان به  MEK  مانند تایید "ارتش مقاومت لُرد" (در چند کشور آفریقایی) و یا دفاع از "خمرهای سرخ" (در کامبوج) اقدامی دیوانه وار و غیرمسئولانه است؛ و البته تصادفی نیست که این گروه در مواردی با خمرها مرتبط بوده است...

در گذشته، مقامات ارشد آمریکایی نظیر  "نیوت گینگریچ"، "جان بولتون"، "رودی جولیانی"، "جو لیبرمن"، ""تام ریج" و "جان مک کین" در نشست های MEK  شرکت می کردند. در جلسه امسال آنها، "مایک پومپئو" وزیر خارجه سابق، "میشل فلورنوی" معاون سابق وزیر دفاع در امور سیاسی، "باب منندز" رئیس کمیته روابط خارجی سنا، "کوری بوکر" سناتور نیوجرسی و بسیاری دیگر از اعضای کنگره آمریکا حضور یافتند. سخنران ها عموما اعلام  می کنند که MEK و متحدانش مخالفان "واقعی" هستند که برای برقراری "دمکراسی سکولار" تلاش می کنند. آنها با محکوم کردن دولت ایران خواستار تغییر رژیم در تهران می شوند. 

حضور فلورنی در نشست امسال به ویژه بسیار جنجالی شده است زیرا خانم  فلورنی یک چهره برجسته در حلقه های امنیت ملی دمکرات ها است و امسال بارها از وی به عنوان نامزد وزارات دفاع یاد شده بود. وی در سخنان خود با ابراز امیدواری به "تغییر رژیم داخلی" در ایران به حضار به خاطر فعالیت هایشان تبریک گفت و افزود: "ما باید به حمایت و تشویق فعالیت مهم گروه های پراکنده مانند شما ادامه دهیم؛ که دیدگاه ایرانِ سکولار، آزاد و دمکراتیک را زنده نگه می دارند."  

فلورنی که بلافاصله در فضای مجازی با انتقادات سریع مواجه شد، اکنون مدعی است که نمی دانست در حال سخنرانی در نشست MEK  است و این که اگر اطلاع داشت در آن حضور نمی یافت، اما باورش سخت است که بپذیریم او از ماهیت جلسه و بانی آن اطلاع نداشت. جست و جوی ساده کلمات نشان میداد چه ارتباطی میان "سازمان مجاهدین" و "شورای  مقاومت ملی ایران" وجود دارد و این که این فرقه چه تاریخ نگران کننده  از خشونت طلبی دارد. واقعیت آن است که نمی توان پذیرفت که او اطلاع نداشت برای چه کسانی سخنرانی می کند. ضمنا زبانی که فلورنی در سخنرانی اش به کار برد به زبان استاندارد در طرفداری از  MEK که سخنرانان مختلف در دهه گذشته از آن استفاده کرده اند نیز بسیار نزدیک است. ضمنا تلاش های لابی گرایانه این گروه شناخته شده تر و طولانی مدت تر از آن است که فلورنی از آن مساله اظهار بی اطلاعی کند...

سازمان مجاهدین یک گروه خطرناک و بی آبرو است. آنها از منظر سیاسی آنقدر تفرقه افکن هستند که هیچ کس نمی خواهد خود را با آنها مرتبط کند، اما تندروهای ضد ایرانی در هردو حزب آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی MEK را ابزار مناسبی برای پیشبرد اهداف خود می دانند. حمایت از این گروه به آنها این امکان را می دهد تا مخاطبان بی اطلاع را فریب دهند و به این باورِ اشتباه برسانند که سیاست های تندروانه آنها از حمایت ایرانی ها برخوردار است...

تندروهای ضد ایران در آمریکا و MEK هر دو به دنبال تغییر رژیم در ایران هستند... گروه MEK  دقیقا همان طور که بیش از چهل سال پیش با صدام همدست شدند تا به کشور خود حمله کنند، اکنون می خواهند آمریکا را متقاعد کنند علیه ایران وارد جنگ شود. برای جلوگیری از وقوع جنگ در آینده، باید بوقچی های طرفدار سازمان مجاهدین را در معرض تمسخر و انتقاد قرار داد، تا مشخص شود آنها از گروهی حمایت می کنند که دستانشان به خون ایرانی ها و آمریکایی ها آلوده است.>>