سخنگوی جوان شورای نگهبان را بهتر بشناسید

سیاسی،   4000423080

طحان نظیف به عنوان سخنگوی جدید شورای نگهبان امروز در روند برگزاری انتخاب هیئت رئیسه شورای نگهبان تعیین شد.

سخنگوی جوان شورای نگهبان را بهتر بشناسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورای نگهبان که به صورت سالانه برگزار می‌شود، بر این اساس در جلسه امروز این شورا، دبیر، قائم مقام و سخنگوی جدید شورای نگهبان انتخاب شدند.

 آیت‌الله جنتی و ره پیک به عنوان دبیر و قائم مقام دبیر شورای نگهبان ابقاء شدند و هادی طحان نظیف سخنگوی جدید شورای نگهبان شد.

هادی طحان نظیف متولد ۱۳۶۱ در دزفول است، او در تیرماه ۱۳۹۸ و با رأی نمایندگان مجلس به عنوان یکی از اعضای حقوقدان مجلس انتخاب شد.

او هم‌اکنون به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و حقوق‌دان شورای نگهبان فعالیت می‌کند. هادی طحان نظیف مدرک دیپلم خود را در رشته ریاضی و فیزیک، کارشناسی را در رشته حقوق دانشگاه امام صادق، کارشناسی ارشد خود را با گرایش حقوق عمومی از همین دانشگاه و دکتری را با گرایش حقوق عمومی از دانشگاه تهران دریافت کرده‌ است.

طحان نظیف در ۲۵ تیر ۱۳۹۸ با کسب ۱۵۶ رای از نمایندگان مجلس، به عنوان جوان‌ترین عضو حقوق‌دان شورای نگهبان انتخاب شد. او پیش از این مسئولیت‌هایی همچون دبیر کمیته فرهنگی- اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضو مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان، کارشناس و مشاور حقوقی «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و کارشناس حقوقی مرکز پژوهش‌های در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد. او نزدیک به ۱۰ سال دبیر جلسات شورای نگهبان بوده است.

طحان نظیف همچنین ۱۸ عنوان کتاب و بیش از ۳۰ عنوان مقاله علمی در موضوعات حقوقی دارد. تدریس در موضوعات حقوق اساسی، حقوق اداری، حقوق برنامه و بودجه و بررسی و تحلیل مکاتب فلسفی و کلامی حقوق عمومی و سخنرانی در نشست‌های علمی و حقوقی از دیگر سوابق علمی اوست.