ابراهیم خدایی: نتیجه بررسی اعتراض‌ها به سوالات کنکور در کارنامه اولیه اعمال می‌شود

اجتماعی،   4000423068

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه بررسی اعتراض ها در خصوص سختی و خارج از کتاب بودن تعدادی از سوال های کنکور ۱۴۰۰ در کارنامه اولیه نتایج آزمون سراسری اعمال خواهد شد.

ابراهیم خدایی: نتیجه بررسی اعتراض‌ها به سوالات کنکور در کارنامه اولیه اعمال می‌شود

ابراهیم خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره زمان اعمال بررسی سوال های سخت کنکور سراسری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارایه داد و افزود: سوال های کنکور باید تفاوتی با سایر آزمون ها داشته باشد؛ چرا که سازمان سنجش آموزش کشور با برگزاری کنکور، قصد وارد کردن دانشجو به دانشگاه را دارد. اگر سوالی خارج از متن کتاب و مشکل باشد باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ارسال شود.

معاون وزیر علوم اعلام کرد: نتیجه این بررسی ها و تصمیم گیری در خصوص حذف یا اعمال با تاثیر مثبت در کارنامه اولیه نتایج آزمون سراسری اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: هفته گذشته سازمان سنجش در اطلاعیه ای کامل و جامع اعلام کرد که سوال های سخت بررسی و در صورت لزوم حذف یا با تاثیر مثبت اعمال می شود. اگر مردم یا هر دستگاه و نهادی نسبت به سختی یا خارج از کتاب بودن تعدادی از سوال ها متعرض هستند، آن موارد را برای ما ارسال کنند تا با بررسی،‌ تجدید نظر کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور، تیم تخصصی آزمون سازی این سازمان را مسوول بررسی سوالاتی دانست که این روزها از سختی یا خارج از کتاب بودن آنها سخن به میان آمده است. 

وی افزود: البته در دو تا سه روز گذشته نامه ای از وزارت آموزش و پرورش در خصوص سختی سوالات به دست ما رسید که کلی بود و تاکید داشت برخی سوالات خارج از کتاب طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، حدود ۲ هفته از برگزاری کنکور سراسری گذشته است و با انتشار کلید سوالات این آزمون، وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرد که برخی سوال های آزمون سخت بوده است.

در این نامه آمده است: در رشته‌ ریاضی هشت سؤال، در رشته‌ تجربی ۲ سؤال و در رشته‌ انسانی ۶ سؤال از بخش حذفیات کتاب های درسی بوده است که به طور کلی ۱۴ سؤال می‌شود. در رشته‌ ریاضی ۱۲ و در رشته‌ تجربی ۹ سؤال خارج از اهداف کتاب درسی طرح‌ شده بود. همچنین در رشته‌ ریاضی یک سؤال و در رشته‌ تجربی ۲ سؤال اشتباه بود. هفت سؤال در رشته‌ ریاضی، سه سؤال در رشته‌ تجربی و هشت سؤال در رشته‌ انسانی با دشواری بسیار بالا بود.

کارنامه اولیه آزمون سراسری دهه نخست مرداد ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. همچنین مهلت اعتراض به کلید سوال های آزمون سراسری تا ۲۸ تیر ماه ادامه دارد.