شاهزاده‌های کره‌ای و ژاپنی؛ خرید سوناتا، راوفور یا اوتلندر؟!

گزارش بازرگانی،   4000423066 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 

با چهارمین مقاله از مجموعه مقالات بررسی ارزش خرید خودروهای همراه مکانیک در خدمتتان هستیم. در ادامه قصد داریم ارزش خرید سه خودرو محبوب از سه سازنده مختلف؛ یعنی هیوندای سوناتا، تویوتا راوفور و میتسوبیشی اوتلندر را بررسی کنیم. این سه خودرو تقریبا در یک محدوده قیمتی قرار دارند، ولی از نظر ویژگی‌ها، مشخصات فنی و ظاهر بایکدیگر متفاوت هستند. جدول قیمت روز آن‌ها را نیز می‌توانید در انتهای مقاله ببینید؛ با ما همراه باشید.

خرید سوناتا

بیشتر از سه دهه است که نسل‌های مختلف سوناتا به بازار کشور ما عرضه می‌شوند و در این مدت توانسته‌اند از پس رقابت با رقیبان قدرتمندی همچون تویوتا کمری و هوندا آکورد بربیایند. این سدان سایز متوسط کره‌ای به یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که می‌تواند 176 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به کمک یک گیربکس شش سرعته دستی شتابگیری 9.5 ثانیه‌ای را برای سوناتا به ارمغان آورده است. با توجه به این زمان شتابگیری نمی‌توان یک سدان چابک و پرسرعت را در زمان خرید سوناتا انتظار داشت.

خبر خوب برای طرفداران محیط‌زیست این است که سوناتا در نسخه‌های هیبریدی و بنزینی به بازار عرضه می‌شود و خوشبختانه نسخه بنزینی آن مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. نیاز به 4.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر نشان می‌دهد که با یک خودروی کاملا اقتصادی طرف هستیم. مثل دیگر خودروهای کره‌ای، هیوندای سوناتا نیز دارای ایمنی بسیار خوبی است. این خودروی کره‌ای موفق به کسب پنج ستاره طلایی در آزمون‌های ایمنی اروپایی شده و در آزمون موسسه آمریکایی IIHS نیز نمره بالایی را به دست آورده است.

کابین مدل‌های مختلف سوناتا کاملا عایق‌بندی شده تا صداهای موتور و جاده در طول سفر مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نکند. این خودرو فرمان پذیری خوبی دارد و با توجه به وجود سیستم حساس به سرعت در فرمان، رانندگی با سرعت‌های بالا با این خودرو بسیار راحت‌تر خواهد بود. شاید بتوان گفت که عیب اصلی تیپ‌های مختلف سوناتا، سیستم تعلیق خشک آن‌ها است. این موضوع باعث می‌شود که ضربات جاده بیشتر از چیزی که باید به سرنشینان وارد شوند و سفر در جاده‌های ناهموار برای آن‌ها چندان خوشایند نباشد.

هیوندای سوناتا یک خودروی جذاب و خوش‌ساخت است که امکانات رفاهی متعددی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. این خودرو طراحی لوکسی دارد و یکی از سدان‌های لوکس در بازار کشور ما به شمار می‌رود. البته طراحی آن چندان اسپرت نیست و با توجه به چالاکی کمی که دارد نمی‌تواند برای جوانان عاشق سرعت مناسب باشد. کیا اپتیما یکی از رقبای جدی سوناتا است که خریداران جوان‌تر را به سمت خود می‌کشد. بااین‌وجود سوناتا برای خانواده‌های کم‌جمعیتی که به دنبال یک خودروی اقتصادی و پاک هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

جهت مشاهده آگهی‌ها و خرید سوناتا از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/hyundai/sonata/

خرید راوفور

نزدیک به 13 سال از اولین باری که نسل سوم راوفور وارد بازار ایران شد می‌گذرد. این خودرو از سال 2008 پا به جاده‌های ایران گذاشت و تنها چهار سال میهمان این جاده‌ها بود. با توجه به سابقه بسیار خوب این خودرو در بازارهای خارجی، انتظار می‌رفت که خرید راوفور در ایران نیز با استقبال خوبی مواجه شود. با توجه به اینکه مردم ایران از طرفداران پروپاقرص محصولات برند تویوتا هستند و در زمان ورود این خودرو به بازار رقیبان قدرتمند همچون لندکروز و لکسوس در صفوف ممنوعیت‌های واردات گیر کردند، راوفور در بازار ایران فروش خوبی را تجربه کرد.

این خودرو به نسبت سال عرضه خود در بخش امکانات رفاهی قدرتمند ظاهر شده است. البته نمی‌توان انتظار داشت که امکانات جدیدتر مانند رادار نقطه کور، سردکن صندلی، ترمز پارک برقی و رادار تغییر لاین در آن وجود داشته باشد؛ اما می‌توان شاهد امکاناتی همچون تهویه مطبوع دوگانه، گرم‌کن صندلی، صندلی‌های دستی 6 حالته، آینه الکتروکرومیک وسط، آینه‌های جانبی برقی و حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت در این خودرو بود.

علاوه بر این‌ها وجود سنسور باد تایرها، سنسور پارک جلو و عقب، 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، قفل کودک و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، BAS، VSC و TRC نشان‌دهنده ایمنی خوب راوفور است. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در تست‌های موسسه یورو انکپ شده است و از امتحان‌های موسسه آمریکایی IIHS نیز سربلند بیرون آمده است؛ بنابراین با توجه به کابین جادار و امکانات رفاهی متعدد می‌توانید برای یک سفر جاده‌ای با خانواده خود به آن اطمینان کنید.

اما بگذارید ببینیم که در زیر کاپوت راوفور چه خبر است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی خوابیده است که می‌تواند 177 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه را تولید کند. گشتاور تولیدی این موتور نیز برابر 233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه است. در این خودرو یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک وظیفه رساندن قدرت تولیدی موتور به چرخ‌ها را دارد. این موتور قادر است در زمان 10.5 ثانیه این شاسی‌بلند کره‌ای را به سرعت 100 برساند و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 200 کیلومتر بر ساعت است.

جهت مشاهده آگهی‌ها و خرید راوفور از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/toyota/rav4/

خرید اوتلندر

حدود 20 سال از زمانی که میتسوبیشی اوتلندر روی خط تولید شرکت میتسوبیشی رفت، می‌گذرد. در این بیست سال تاکنون سه نسل از این خودرو روانه بازار شده است که بازار ایران میزبان نسل سوم آن بوده است. این خودرو از سال 2012 به بازار ایران وارد شد و عرضه آن تا سال 2018 نیز ادامه یافت. اوتلندر دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری است که قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاوری معادل 232 نیوتن متر تولید می‌کند.

قدرت و گشتاور تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس CVT در میان چهار چرخ خودرو تقسیم می‌شود و آن را در زمان 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 می‌رساند. این خودرو برای پیمایش یک مسیر 100 کیلومتری به 9.3 لیتر سوخت نیاز دارد و قادر است با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این سرعت و شتاب برای خانواده‌های ایرانی قابل‌قبول است اما ممکن است ازنظر جوانان دوستدار سرعت و شتاب چندان مناسب نباشد.

اوتلندر مدل 2014 و 2015 ازنظر طراحی خارجی خودروی چندان زیبایی نیست؛ اما تغییرات ایجادشده در نسخه‌های فیس لیفت آن بر جذابیت ظاهری این خودرو افزود. البته بهتر است گول ظاهر نه‌چندان فریبنده این خودرو را نخورید و قبل از خرید، با آن دوری بزنید. در زمان رانندگی با اوتلندر متوجه خواهید شد که کنترل غربیلک فرمان بسیار راحت است و صندلی‌ها نیز برای یک سفر طولانی‌مدت به‌خوبی طراحی شده‌اند. کابین جادار این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت کاملا مناسب است و می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای آن‌ها رقم بزند.

2017 Mitsubishi Outlander

امکانات رفاهی موجود در تیپ‌های مختلف اوتلندر متفاوت هستند؛ اما می‌توان گفت که همه این تیپ‌ها به نسبت سال ساخت خود و حتی خودروهای چینی امروزی امکانات قابل‌قبولی دارند. مجهزترین تیپ این خودرو یعنی تیپ پنج دارای دوربین‌های جانبی و 360 درجه، صندلی‌های برقی، گرم‌کن صندلی‌ها، مه شکن‌های چرخشی و نمایشگر لمسی است. در کنار این‌ها کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی و کنترل شتابگیری ناگهانی و ترمز پارک برقی، رانندگی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. وجود این امکانات در کنار کیفیت بالای ساخت اوتلندر باعث شده است که این خودرو نمره کامل ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

جهت مشاهده آگهی‌ها و خرید اوتلندر از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/mitsubishi/outlander/

جمع بندی

در مقاله قبلی، « سرشاخ برای خرید سراتو، اپتیما یا النترا؟! » را بررسی کردیم که مورد توجه شما مخاطبان گرامی قرار گرفت. هر سه خودرو نام‌برده شده در این مقاله از خودروهای پرفروش و البته گران‌قیمت بازار ایران هستند. ایمنی هر سه خودرو بسیار قابل قبول است ولی اگر به‌دنبال مصرف سوخت پایین‌تر و ظاهر جذاب‌تر باشید، باید به‌سراغ خرید سوناتا در بین این سه مدل بروید. اگر خانواده پرجمعیتی‌ دارید و به‌دنبال یک خودرو جادار و مناسب هستید، خرید اوتلندر می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. اگر هم به‌سراغ خرید راوفور رفتید که بدانید یک خودرو پرقدرت با موتور قوی و گشتاور بالا نصیبتان شده است.

در جدول پایین می‌توانید قیمت روز این خودروها در جدیدترین سال‌های موجود در ایران آن‌ها را ببینید:

مدل خودرو

قیمت به تومان در 23 تیر 1400

میتسوبیشی اوتلندر مدل 2018 فیس جدید

1.600.000.000

میتسوبیشی اوتلندر مدل 2017 فیس جدید

1.350.000.000

تویوتا راو4 مدل 2017 فول امارات

1.690.000.000

تویوتا راو4 مدل 2017 فول عمان

1.740.000.000

هیوندای سوناتا مدل 2017 فول کرمان موتور

1.300.000.000

هیوندای سوناتا مدل 2016 فول کرمان موتور

1.200.000.000

مجموعه همراه مکانیک موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو کارشناسی شده در کشور است و تلاش می‌کند تا امکان خرید ماشین کارکرده مطمئن را برای همه خریداران خودرو فراهم آورد. همه خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کارشناسی شده‌اند و همراه با ضمانت 7 روزه جبران خسارت به فروش می‌رسند. تنها کافی است وارد سایت همراه مکانیک شوید و از خودروهای این نمایشگاه بازدید کنید. انتخاب شما هر کدام از این خودروها که باشد، می‌توانید انواع آگهی‌های آن‌ها را در نمایشگاه همراه مکانیک پیدا کنید. پس همین الان وارد نمایشگاه خرید خودرو همراه مکانیک در https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ شوید و خودروی دلخواه خود را انتخاب کنید.