دعوت وزارت خارجه آمریکا از بازرسان حقوق بشری سازمان ملل

جهان،   4000423039

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، وزارت خارجه کشورش از کارشناسان سازمان ملل که در حوزه مسائل مربوط به نژادپرستی و اقلیتها تحقیقات می‌کنند برای یک سفر رسمی به آمریکا دعوت کرده است.

دعوت وزارت خارجه آمریکا از بازرسان حقوق بشری سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: کشورهای مسئول نباید نسبت به تحقیق از سابقه حقوق بشری خود اکراه داشته باشند؛ به جایش آنها باید با نیت ارتقا، آن را تصدیق کنند.

او عنوان کرد: من از همه کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهم در این تلاش به آمریکا بپیوندند و با بلای نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه ستیزی مقابله کنند.

بلینکن در ادامه تاکید کرد، آمریکا از اقدام روز سه شنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل در تصویب قطعنامه‌ای به منظور رسیدگی به نژادپرستی سیستماتیک علیه آفریقایی‌ها و مردم آفریقایی‌تبار با پیش زمینه اعمال قانون استقبال می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که با حمایت مهم رای دهندگان سیاهپوست توانست به ریاست جمهوری برسد مبارزه با نابرابری نژادی را یک عنوان کلیدی کمپین سال ۲۰۲۰ خود قرار داد.

بلینکن گفت، این دعوت آمریکا از گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اشکال معاصر نژادپرستی و همچنین گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه مسائل اقلیتها اولین گام برنامه‌ای برای صدور یک دعوتنامه دائمی برای همه کارشناسان سازمان ملل که درباره مسائل حقوق بشری گزارش می‌کنند، است.

مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوییس است.