ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟

اقتصادی،   4000418017

ارزش واقعی سهام عدالت هنوز با روزهای اوج خود فاصله دارد به طوریکه ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در اواخر سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون تومان قیمت داشت درحالی که این سهام در پایان معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه هفته جاری به کمی بیشتر از ۱۴ میلیون تومان رسید.

 ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی نیز در روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت. درحالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت و خرداد سال گذشته) بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

هرچند که مشمولان سهام عدالت سال گذشته می‌توانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند حدود هشت ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش واقعی سهام عدالت همسو با نوسانات بازار صعودی و نزولی می‌شود