پهپادهای مقاومت، بلای جان اسرائیل

جهان،   4000414078

یک کارشناس صهیونیست در انستیتو تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل در مقاله‌ای نسبت به افزایش خطر پهپادهای مقاومت برای رژیم صهیونیستی هشدار داد.

پهپادهای مقاومت، بلای جان اسرائیل

به گزارش الف به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای‌الیوم، «لیرلن انتیبی» کارشناس نظامی اسرائیلی در یک مطالعه استراتژیک جدید اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حال حاضر و نیز از این به بعد با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین  مواجه است و باید برای مرحله بعدی آماده شود. همچنین ممکن است اسرائیل در معرض خطر پهپادهای پیشرفته تری قرار بگیرد که این یک تهدید واقعی به شمار می رود.


بر اساس گزارش رای‌الیوم، این کارشناس صهیونیست در مقاله خود که توسط انستیتو تحقیقات امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو (یکی از معتبرترین موسسات مطالعاتی رژیم صهیونیستی که عمده تصمیمات حیاتی این رژیم با توجه به نتایج مقالات آن گرفته می‌شود) منتشر شده است تصریح کرد که اگر مقاومت ، سلاح‌های منفجره خود را افزایش دهد این خطر برای ارتش و شهرک‌نشینان و تاسیسات اسرائیل دوچندان خواهد شد.   این در حالی است که حماس سعی دارد از یک زیردریایی برای ضربه زدن به اهداف دریایی و همچنین راه اندازی سلاح های هوایی برای حمله به بمب‌افکن‌های ارتش اسرائیل استفاده کند.

به نوشته رای‌الیوم، وی در ادامه اظهار داشت که با توجه به افزایش استفاده حماس از هواپیماهای بدون سرنشین این برای اسرائیل بسیار مهم است که تلاش‌های فلسطینی ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد و رویکردهای میدانی آنها را جهت موفقیت در درگیری‌های آینده بررسی کند.  در جریان جنگ اخیر غزه ارتش اسرائیل  تنها 4 هواپیمای بدون سرنشین مقاومت فلسطین را رهگیری کرد و این پهپادها نماد تهدید بالقوه برای اسرائیل به ویژه در جبهه شمالی هستند.  همچنین این موضوع نشان می‌دهد که حملات فلسطینی ها دیگر با ابزار ابتدایی صورت نمی‌گیرد.

پایگاه اینترنتی رای‌الیوم افزود، این کارشناس صهیونیست در مقاله خود تاکید کرد که واکنش های ارتش اسرائیل به ویژه نیروی هوایی در برابر تهدید هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ ۱۲ روزه غزه نشان داد که اسرائیل باید آماده مقابله با این پهپادها در درگیری های مختلف در خاورمیانه باشد.  همچنین ارتش نباید از نتایج جنگ غزه در برابر تهدید هواپیماهای بدون سرنشین حماس راضی باشد؛ چرا که  این چالش در هنگام رویارویی با دشمن در مرزهای شمالی دشوارتر می‌شود به ویژه اینکه احتمال استفاده از بمب‌ها نیز وجود دارد که باید تجهیزات لازم جهت مقابله با این احتمال فراهم شود.

در گزارش رای‌الیوم آمده است، وی در پایان مقاله خود اشاره کرد که یکی از راه های مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین مقاومت استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.  ارتش اسرائیل باید از این سیستم‌های پیشرفته استفاده کند؛ چرا که استفاده از چنین سیستم هایی تنها منحصر به کشورهای توسعه یافته نیست و تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل به یک تهدید روزافزون برای اسرائیل شده است.