وزیر کشور: خاموشی‌ها با برنامه و اطلاع قبلی باشد

سیاسی،   4000414069 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، این خاموشی برنامه‌ریزی شده، توزیع شده و با اطلاع و آگاهی قبلی مردم باشد تا خود را آماده کنند.

وزیر کشور: خاموشی‌ها با برنامه و اطلاع قبلی باشد

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با مصوبه جلسه سران در ستاد هماهنگی‌های اقتصادی تشکیل شد. وظیفه ما این بود حلقه وصل و رابط بین حوزه‌های اقتصادی و اخبار عمومی به مردم و همچنین فعالان عرصه اقتصادی از نظر رسانه‌ای باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: تاکنون جلسات خوبی برگزار شد و با توجه به ترکیب در جلسه که اکثریت نمایندگان رسانه‌های مهم و موثر، بخش خصوصی، تعاونی‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند، همه حرف‌ها گفته و شنیده شود و در نشست امروز هم مباحث مساله اصلی روز و افکار عمومی و همچنین برخی نارضایتی‌ها بیان شد که یکی از این موضوعات روند افزایش قیمت بود.

رحمانی فضلی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی درباره افزایش قیمت توضیحاتی ارایه و تمهیدات و اقدامات لازمی که مقرر است انجام شود را مطرح کردند که امیدواریم با اجرای این تمهیدات بتوانیم نسبت به این فضای رو به افزایش قیمت‌ها، مدیریت مطلوب و مناسب داشته باشیم.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر ترخیص کالاها در بنادر بود که بانک مرکزی درباره تأمین ارز توضیحاتی داد و با توجه به تایید وزارت صنعت نسبت به این موضوع، مقرر شد در پیگیری‌ها و ترخیص تسریع شود. در دو حوزه برق و خاموشی‌ها که افکار عمومی سخت درگیر آن هستند، توضیحاتی در این جلسه داده شد و عوامل موجب این مانند خشکسالی، خارج شدن نیروگاه‌های برقابی از مدار و برخی نیروگاه‌ها که در شرایط کنونی به اورهال نیاز داشتند، مطرح و بحث شد اگر قرار است خاموشی هم داشته باشیم، این خاموشی برنامه‌ریزی شده، توزیع شده و با اطلاع و آگاهی قبلی مردم باشد تا خود را آماده کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همچنین اهمیت تامین برق در مناطق جنوبی که این روزها بالاترین حد گرما را دارند به عنوان یک اولویت در این نشست مطرح شد.  در بحث کالاهای اساسی آمار و ارقامی که لازم بود اطمینان داشته باشیم مطرح شد.  چون در حال گذار از دولت به دولت دیگر هستیم و دولت بعدی باید در بستر و شرایط مناسب تامین کالا باشد.  با توجه به گزارش ارائه شده، در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم. بانک مرکزی برنامه‌های تامین منابع را مطرح کرد و با همین روند پیش برود نسبت به تامین کالا مشکلی نخواهیم داشت و  دولت بعدی بعد از استقرار، ادامه کار را خواهند داشت.  

رییس شورای امنیت کشور تصریح کرد: با این همه از همه مردم و رسانه‌ها که همکاری‌های بسیار موثر و مفید با ستاد و دولت داشته‌اند و همیشه همراه ما و مردم بودند،  تقاضا و انتظار داریم فضای کنونی جامعه را در آرامش نسبی مناسب قرار دهیم؛ البته این به معنی ندیدن و نگفتن نیست بلکه هم باید ببینیم  و بگوییم و آنها را منتقل کنیم و هم باید در حفظ آرامش جامعه بکوشیم و همه اینها را باهم داشتن هنر کار رسانه‌ای است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه برای یک شرایط مناسب و آرام در مرحله گذر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: از روزی که رییس جمهوری منتخب رای می‌آورد تا ۱۲ مرداد که تنفیذ و فردای آن، تحلیف است، مرحله گذر است به مرحله بعد مرحله استقرار است که دولت جدید باید از مجلس رای اعتماد بگیرد، مستقر شود و تغییرات اعمال کند. پس تا اواسط شهریور که این فضا را خواهیم داشت همه باید تلاش کنیم در مرحله گذر و استقرار دولت جدید، بستر و زمینه‌ای باشد که دولت جدید با اطمینان به آن و با همراهی مردم بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم را بابت قول‌هایی که مردم داده است و طلبکاری‌هایی که مردم در انتخابات مطرح کرده اند، انجام دهد.