نامه جمعی از اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد به ولایتی درباره‌ی حقوق

اجتماعی،   4000413034 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد در نامه‌ای به علی اکبر ولایتی خواستار برابری حقوق‌شان با دانشگاه‌های دولتی شده‌اند.

نامه جمعی از اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد به ولایتی درباره‌ی حقوق

به گزارش انصاف نیوز متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

به نام خدا

ریاست محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی

با سالم و احترام

نویسندگان این نامه که همگی از اعضای هیات علمی یا کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، بارها در توصیف وضعیت وخیم معیشتی خود با مسئولان محترم دانشگاه از جمله جناب عالی مکاتبه کرده و صد البته هر بار خائب از توجه مسئولان و در این انتظار که دستی از غیب برون آید و کاری بکند، به کنج بی پناهی خویش خزیده‌اند. اکنون و به امید آن که شاید متولیان دانشگاه در سازمان مرکزی به اعتراض به حق این گروه از تحصیلکردگان و کارشناسان که از برکت ناکارآمدی آنان بر پرتگاه دریوزگی ایستاده‌اند، توجهی درخور بنمایند، برای آخرین بار دست به قلم می‌برند تا به روسای دانشگاه هشدار دهند که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

جناب آقای دکتر ولایتی!

مشکلات حاد اقتصادی که آحاد کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از بد روزگار و به شکلی مضاعف گریبانگیر استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نیز شده است و صد افسوس که به دلی ل عملکرد مسئولان دانشگاه در افزایش بسیار اندک و بلکه خجالت بار حقوق در سال ۱۳۹۸ فاصله میان دریافتی ماهیانهٔ ابواب جمعی این دانشگاه و کارکنان محترم دولت به حدی زیاد شده که جبران آن به سادگی ممکن نیست و فقط همتی مضاعف و متفاوت از آنچه تاکنون دیده‌ایم می‌تواند آن را رفع کند. تنها بررسی میدانی دریافتی حقوق ماهیانه استادان و کارمندان در دانشگاه آزاد اسلامی و مقایسهٔ احکام شغلی آنان با استادان و کارمندان دیگر مؤسسات آموزشی دامنهٔ تبعیض ظالمانه‌ای را که بر آنان رفته است، مشخص خواهد کرد. همچنین توجه بفرمایید که سازمانها و شرکتهای مختلف با توجه به گرانی و تورم غیر قابل انتظار در سال جاری، از همین اسفند ماه به چاره جویی افتاده و جدا از افزایش حقوق در ابتدای سال آتی، افزایشی دیگر در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در احکام کارکنان خود اعمال کرده‌اند، در حالی که سیاستگذاران دانشگاه آزاد اسلامی از این مهم غافل مانده و گویی که استادان و کارمندان را به حال خود رها کرده‌اند.

پرسش اصلی نویسندگان این نامه آن است که مبنای این تبعیض چیست؟ تداوم انفعال در رفع این اجحاف جز دهن کجی به حقوق بدیهی گروهی از تحصیل کردگان و کارشناسان صادق کشور و دامن زدن به نارضایتی آنان چه نتیجه‌ای دارد؟ آیا با استمرار این وضعیت انگیزه‌ای برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی که وظیفهٔ اصلی دانشگاه و دانشگاهی است باقی می‌ماند؟

نویسندگان این نامه بی صبرانه منتظر اقدامات عملی آن مقام محترم در رفع تبعیض‌های پیش گفته و جبران عقب افتادگی احکام حقوقی از همتایان خود در سایر مؤسسات عالی آن هم به نحوی که شایستهٔ بزرگترین نهاد آموزشی کشور است، می‌باشند.

امید آن که با رسیدگی به معیشت محقّرانهٔ استادان و کارمندان، شرایط برای ادامهٔ فعالیت علمی و پژوهشی فرهیختگان تلاشگر دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

در پایان از عنایت جناب عالی و آن دسته از مسئولان دلسوزی که خود را متعهد به دانشگاه آزاد اسلامی و احقاق حقوق مغفول استادان و کارمندان صادق آن می‌دانند، سپاسگزاری می‌نماید.

اسامی امضاکنندگان نزد انصاف نیوز محفوظ است.