حاج رضایی: نگران حریفان داخلی تیم ملی هستم نه خارجی‌ها/ مشکلات در تهران است!

ورزشی،   4000413003 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس فوتبال و مربی پیشین تیم ملی ایران با اشاره به قرعه این تیم در دور نهایی انتخابی جام‌جهانی قطر گفت: حریفان اصلی تیم ملی ایران در تهران نشسته‌اند و باید نگران تصمیمات آنها بود.

حاج رضایی: نگران حریفان داخلی تیم ملی هستم نه خارجی‌ها/ مشکلات در تهران است!

امیر حاج رضایی در گفتگو با مهر، با اشاره به قرعه تیم ملی فوتبال ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر گفت: قطعاً بازی‌های دشواری داریم. در محاصره قدرت‌های فوتبال عربی هستیم. به نظرم اصلاً نباید فکر کنیم گروه آسانی داریم.

مربی پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: سوریه در دوره قبلی برای ما دردسرساز شد. آنها بهترین اردوها را از هشت سال پیش برگزار می‌کنند و این دوره هم با اقتدار به مرحله نهایی راه پیدا کردند. عراق هم همیشه گربه سیاه فوتبال ملی ما بوده است و من فکر می‌کنم آنها با انگیزه‌های متفاوت می‌آیند تا شکست در دور مقدماتی را هم جبران کنند.

او درباره تقابل دوباره ایران و کره جنوبی در این مرحله برای صعود به جام جهانی تاکید کرد: کره جنوبی رقیب سنتی ما شده است. من فکر می‌کنم به هیچ وجه گروه ساده‌ای نداریم.

حاج رضایی با اشاره به بازی‌های جام ملت‌های اروپا افزود: باید تیم ملی ایران از یورو ۲۰۲۰ دوباره یاد بگیرد. اگر کوچک‌ترین کوتاهی انجام شود بدون شک ضربه خواهیم خورد. خیلی از نتایج دور از ذهن بوده است و نباید خودمان را از پیش برنده بدانیم.

وی درباره ادامه حضور دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی ایران تصریح کرد: مهم‌تر از قرعه کشی تمهیداتی است که برای اسکوچیچ در نظر می‌گیریم. حمایت فدراسیون حالا باید به اوج خود برسد. من به مدیران فدراسیون نزدیک نیستم ولی واقعاً باید خواسته‌ها و برنامه‌های کادر فنی برآورده شود.

او با مبهم بودن تصمیمات در فدراسیون فوتبال یادآور شد: من نمی‌دانم تصمیم نهایی را آقای عزیزی خادم می‌گیرد یا هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که اسکوچیچ به کارش ادامه می‌دهد اما هر کس این کار را انجام داد باید بداند اگر تیم ملی دچار لغزش شود نه تنها اسکوچیچ بلکه تک تک آنها باید پاسخگو باشند.

حاج رضایی در ادامه با انتقاد از برخی صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من فکر می‌کنم اگر قرار باشد بین حریفان خارجی و داخلی سخت‌ترین را انتخاب کنیم باید بگویم داخلی‌ها!. تکلیف ما با حریفانی نظیر عراق و کره جنوبی و سوریه مشخص است. آنها می‌آیند تا ما را ببرند اما واقعاً معنی برخی حرف‌های چند هفته اخیر را نفهمیدم که آنها به فکر موفقیت تیم ملی هستند یا می‌ترسند و می‌خواهند پشت نتایج پنهان شوند؟!

وی افزود: متأسفانه این آگاهی را درباره ذهن مدیران فدراسیون نداریم. باید دید آنها به کادر فنی اعتماد به نفس داده‌اند یا شخصیت اسکوچیچ را زیر سوال برده‌اند؟ به نظرم آنها نباید وظایف را روی دوش دیگری بیندازند و همه چیز از اسکوچیچ بخواهند و هیچ چیز هم در اختیار او قرار ندهند.

حاج رضایی در پایان تاکید کرد: این بار روی دوش تک تک آقایان است. من نگران کره جنوبی و لبنان و سوریه نیستم اما به شدت نگران تصمیمات مدیران فدراسیون هستم. حریفان ما در تهران نشسته‌اند!