ترامپ تلویحاً قصدش برای رقابت در انتخابات ۲۰۲۴ را تایید کرد

جهان،   4000410071 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تلویحاً گفت که قصد دارد در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور شرکت کند، زیرا ایالات متحده به حضور او نیاز دارد.

ترامپ تلویحاً قصدش برای رقابت در انتخابات 2024 را تایید کردبه گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت که تصمیم خود را در این خصوص که آیا در سال ۲۰۲۴ بار دیگر در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند یا خیر، گرفته است. 

به گزارش «یاهو نیوز» در حالی که ترامپ علنی نگفته که قصد رقابت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد یا خیر، روز چهارشنبه، وقتی «شان هانیتی‌» مجری فاکس نیوز از او در همین خصوص سوال کرد، به نظر می‌رسید که در تصمیم خود پیشرفت داشته است.

چهارشنبه شب «شان هانیتی‌» خطاب به ترامپ گفت: بیایید درباره برنامه‌های آینده شما صحبت کنیم. شما قرار نیست پاسخ دهید ولی من باید بپرسم، در کجای مراحل قرار دارید، بگذارید این را از شما بپرسم، بدون دادن پاسخ، پاسخ این است که، آیا تصمیم خود را گرفته‌اید؟

ترامپ در پاسخ گفت «بله» و سپس مجری فاکس نیوز با خوشحالی گفت که «کار درستی کرده‌اید».

مجری در ادامه گفت «اگر پیش بروید، می‌دانید که چقدر سخت است، اما برای رقابت دوباره به نظر آماده می‌رسید». 

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که هنوز هم شکست در انتخابات گذشته را نپذیرفته، در پاسخ گفت: مسئله این نیست که من می‌خواهم. کشور به آن نیاز دارد. باید مراقب این کشور باشیم. 

طبق این گزارش، گرچه ممکن است این یک اعلام رسمی یا تایید نباشد، اما ترامپ گفت که تصمیمش را در این خصوص گرفته که قطعاً در مقایسه با اظهارنظرش در ماه آوریل که گفته بود فقط به طور جدی به این مسئله فکر می‌کند، گامی جلوتر است.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده روز شنبه در اولین راهپیمایی تبلیغاتی خود در «اوهایو» از زمان ترک دفتر ریاست‌جمهوری، در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به این نکته نکرد که آیا قصد دارد مجدداً در سال ۲۰۲۴ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کاندید شود یا خیر و فقط موضوع جنجال‌های پیش رو برای کاخ سفید را مطرح کرد و مدعی شد که جمهور‌ی‌خواهان مجدداً در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست خواهند آورد.

پیش از این دونالد ترامپ به صورت تلویحی از ابراز آمادگی خود برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داده و در یکی از مصاحبه‌های خود در پاسخ به سؤال خبرنگار گفته بود: «اگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شوم، طرفداران و حامیان من خیلی خوشحال خواهند شد».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمی برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی دارد، گفته بود: «منتظر هستم تا در موقع مناسب تصمیم نهایی‌ام را درباره نامزدی اعلام کنم».