تست کرونا در منزل، راه حلی برای دوری از محیط های شلوغ و آلوده!

گزارش بازرگانی،   4000408022

به گزارش خبرگزاری مهر نیوز ، با انجام تست کرونا در منزل از حضور گروه‎های پرخطر در مراکز درمانی و آزمایشگاهی تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد. زنان باردار، کودکان، سالمندان و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، به عنوان گروه‎های پرخطر معرفی شده‎اند. همچنین با انجام آزمایش کرونا در خانه، از ازدحام و شلوغی مراکز بهداشتی کاسته می‎شود. این امر به نوبه خود می‎تواند باعث قطع زنجیره شیوع بیماری شود. هوم‌کا سعی کرده است در این زمینه قدم موثری بردارد، در همین راستا خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی را با کیفیتی مطلوب در منزل یا محل مورد نظر به مخاطبان خود ارائه می‎دهد.

تست کرونا در منزل چگونه انجام می‌شود؟

باید بدانید تست کرونا در منزل به راحتی قابل اجرا است و نیازی نیست به آزمایشگاه یا مرکز درمانی مراجعه نمایید. وقتی صحبت از آزمایش کرونا می‎شود، معمولا منظور همان تست پی سی آر است. از این تست به عنوان تنهاترین و معتبرترین شیوه برای تشخیص کووید-۱۹ یاد می‎شود. در کنار آن تست‎های دیگری مانند آنتی بادی و اسکن ریه نیز وجود دارد. این آزمایش‎ها به تنهایی قادر به تشخیص بیماری نیستند. پزشکان از آن‌ها  جهت پایش بیماری و به عنوان تست مکمل استفاده می‎کنند.

برای انجام تست پی سی آر در منزل، کار سختی پیش رو ندارید. در ابتدا باید مکانی مشخص و محدود در خانه را به عنوان فضای قرنطینه در نظر بگیرید. این امر سبب می‎شود تا با محیط اطراف تماس محدود و کمتری داشته باشید. همچنین محل حضور و رفت و آمد تکنسین آزمایشگاه نیز مشخص خواهد شد. همچنین این تست محدود به بازه زمانی خاصی نیست؛ یعنی در هر ساعت از شبانه‎روز می‎توانید برای نمونه دادن اقدام نمایید.

برای انجام تست PCR در منزل آماده شوید

برای انجام تست پی‎سی‎آر، باید از ترشحات بینی یا دهان نمونه‎گیری انجام شود. برای این منظور از یک سواپ ۱۵ سانتیمتری پنبه‎ایی استفاده خواهد شد. برای بالا بردن ضریب اطمینان، معمولا نمونه‎گیری به طور همزمان از حلق و بینی انجام خواهد شد. تکنسین سواپ را به انتهای بینی یا حلق هدایت کرده و برای مدت زمانی کوتاه آن را به صورت دورانی حرکت خواهد داد. نمونه به ظرف نگهدارنده منتقل شده و سپس به آزمایشگاه ارسال می‎شود. تا زمان مشخص شدن نتیجه تست باید شرایط قرنطینه را حفظ نمایید.

از ویژگی‎های شاخص کووید-۱۹ ، شیوع سریع آن است. به همین دلیل این سوال مطرح می‎شود که آیا انجام تست کرونا در منزل کرج خطرناک نیست؟ باید گفت تکنسین هوم‌‌کا در این زمینه تمامی پروتکل‎های بهداشتی را رعایت کرده و از تجهیزات استریل، بسته‎بندی شده و یکبار مصرف استفاده خواهد نمود. همچنین کلیه اقلام دور ریختنی به صورت کاملا ایمن دفع می‎شوند. بنابراین در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

آیا تست کرونا در منزل با درد همراه است؟

وارد شدن سواپ پنبه‎ایی ۱۵ سانتیمتری در حلق یا بینی ممکن است کمی باعث ترس شود. باید بدانید در طی نمونه‎گیری هیچ دردی را حس نخواهید کرد و بنابراین نیازی به داروهای آرامش‎بخش و مسکن نیست. زمانی که سواپ به انتهای حلق هدایت می‎شود، ممکن است احساس خفگی به شما دست دهد، این امر باعث سرفه خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‎شود حتما یک دستمال تمیز به همراه داشته باشید تا پس از خارج کردن سواپ جلوی دهان و بینی خود را بپوشانید.  نمونه‎گیری هیچگونه عارضه خاصی را در پی نخواهد داشت.

چه زمانی باید برای انجام تست کرونا در منزل اقدام کرد؟

یکی از عواملی که باعث بروز خطا در نتیجه تست کرونا می‎شود، زمان انجام آن است. اگر این آزمایش زود انجام شود، نتیجه آزمایش منفی کاذب خواهد بود. در این حالت فرد به ویروس مبتلا شده است، اما تاثیرات آن هنوز در بدن رخ نداده است. به این ترتیب فرد ناقل بیماری است و با حضور در جامعه می‎تواند سبب آلودگی افراد زیادی شود.

اگر با فرد آلوده‎ایی در تماس بوده‎اید، توصیه می‎شود سه تا پنج روز پس از آخرین تماس، اقدام به انجام تست نمایید.

زمانی که با علائم سرماخوردگی مواجه می‎شوید، فرض بر این است که به کووید-۱۹ مبتلا شده‎اید. به همین دلیل به محض بروز علائم شایع باید در قرنطینه بمانید و وضعیت سلامتی خود را پایش کنید. اگر در هنگاه قرنطینه علائم شما ادامه پیدا کرد، لازم است برای بررسی وضعیت خود به مراکز درمانی مراجعه نمایید. اگر برای این منظور به دنبال راه‎حل بهتری هستید، می‎توانید از خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی در منزل هوم‌کا بهره ببرید. در حال حاضر، تست کرونا در منزل تهران ، کرج و مشهد توسط مجموعه هوم‌کا ارائه می‌شود.

آیا پاسخ تست کرونا در منزل قابل اطمینان است؟

از دیگر سوالات رایجی که در زمینه تست پی سی آر در منزل مطرح می‎شود، ضریب اطمینان آن است. خوب است بدانید برای نمونه‎گیری آزمایش تست کرونا به تجهیزات خاصی نیاز نیست و به همین دلیل به راحتی در منزل یا محل مورد نظر انجام خواهد شد.

در صورتیکه پروتکل‎های بهداشتی به درستی رعایت شود، نمونه‎ایی عاری از آلودگی و خالص در اختیار آزمایشگاه قرار خواهد گرفت. از سویی دیگر، آزمایشگاه نمونه ارسالی را بررسی کرده و اگر در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد، از پذیرفتن نمونه خودداری خواهد کرد.

افرادی که به عنوان تکنسین برای نمونه‎گیری به محل اعزام می‎شوند، به خوبی با نحوه نمونه‎گیری، چگونگی استفاده از ابراز، چگونگی نگهداری از نمونه و ارسال آن آشنا هستند. به همین دلیل احتمال بروز خطا به حداقل کاهش خواهد یافت. بنابراین با خیالی آسوده از خدمت تست کرونا در منزل بهره ببرید.

هزینه تست کرونا در منزل

قیمت تست کرونا در منزل با توجه به تعرفه‎ایی که برای آن تعیین شده است، محاسبه می‎گردد. فاکتورهایی مانند نوع آزمایش، تعداد دفعات حضور تکنسین در محل، بعد مسافت، میزان دستمزد و ... در تعیین قیمت نهایی موثر هستند. به همین دلیل هزینه آزمایش کرونا در خانه بیشتر از آزمایشگاه خواهد بود.

هوم کا برای رضایت مخاطبان خود سعی کرده است، هزینه تست کرونا در منزل با آزمایشگاه برابری کند و حداقل اختلاف را داشته باشد. در برخی شرایط نیز هزینه این آزمایش در منزل، کمتر از آزمایشگاه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در هوم کا تماس بگیرید.

آیا آزمایش کرونا در منزل شامل بیمه می‌شود؟

آزمایش کرونا هزینه نسبتا بالایی دارد و در عین حال انجام آن برای تشخیص بیماری ضروری است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‎های بیمه میزان مشخصی از هزینه آزمایش را پرداخت می‎کنند. برای اینکه بدانید چند درصد هزینه آزمایش توسط شرکت بیمه پرداخت می‎شود، لازم است به طور مستقیم با شرکت مورد نظر تماس بگیرید، چرا که در این زمینه هر یک از سازمان‎های بیمه‎ایی مقررات و قوانین خاص خود را دارند.

برای برخورداری از خدمات شرکت بیمه‎ایی مورد نظر، کافی است هنگام آزمایش درخواست قبض نمایید. با ارائه قبض به سازمان بیمه می‎توانید هزینه تعیین شده را دریافت نمایید.

شهر‌های تحت پوشش خدمات تست کرونا در منزل

برای انجام تست کرونا در منزل، انتخاب‎های متعددی خواهید داشت. مهم این است که به سراغ مراکزی بروید که امتحان خود را در این زمینه پس داده‎اند و خدمات خود را با کیفیتی مطلوب ارائه می‎دهند. هوم کا هرگز ادعا نمی‎کند در این زمینه بهترین است، اما میزان رضایتمندی مخاطبان گواه موفقیت ما در ارائه خدمات آزمایشگاهی، مراقبتی  و درمانی در منزل است.

در حال حاضر تست کرونا در منزل کرج ، تهران و حومه و همچنین شهر مشهد از طرف شرکت هوم‌کا ارائه می‌شود. ما برای حفظ سلامتی شما، بسیار تلاش کرده‎ایم. برای رسیدن به این هدف با آزمایشگاه‎های معتبر همکاری داشته و متخصصان باتجربه را به منزل و محل مورد نظر شما اعزام می‎کنیم. ما بر این باور هستیم که وقت طلا است و به همین دلیل سعی کرده‎ایم خدمات خود را با حفظ کیفیت، در سریعترین زمان ممکن ارائه دهیم. برای ارتباط با ما می‎توانید به سایت هومکا مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱-۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

تست کرونا در منزل با هوم‌کا

برای انجام تست کرونا در منزل با هوم کا، کافی است چند قدم ساده بردارید:

پس از ورود به سایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir ، بر روی دکمه "ثبت رایگان درخواست" کلیک کنید. به این ترتیب صفحه‎ایی جدید باز خواهد شد که شامل چندین پرسش کوتاه است. با پاسخ به سوالات به ما کمک خواهید کرد تا خدمات خود را با کیفیت مطلوب و در مدت زمانی کوتاه به شما ارائه دهیم. پس از پاسخ به سوالات، درخواست خود را ثبت نمایید. در این مرحله سفارش به صورت موقت ثبت خواهد شد.

در قدم دوم،کارشناسان هوم کا در کوتاه‎ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. در این مرحله کلیه اطلاعات راجع به خدمت مورد نظر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچین به سوالات شما پاسخ‎های شفاف و دقیق خواهد شد. چنانچه با شرایط موافق باشید، سفارش شما به صورت نهایی ثبت می‎شود. همچنین می‌توانید این مراحل را از طریق تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ انجام دهید.

در مرحله آخر متخصص به منزل یا مکان مورد نظر شما اعزام خواهد شد. در تمامی مراحل مجموعه هوم کا از شما حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.