دست باز سربازان اسرائیلی برای کشتن فلسطینیان معترض

جهان،   4000407122 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرماندهان ارتش اسرائیل، سربازان خود را به کشتن فلسطینیانی که مظنون به حمله به اسرائیلی‌ها هستند اما تهدیدی به شمار نمی‌آیند، تشویق و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

دست باز سربازان اسرائیلی برای کشتن فلسطینیان معترض

به گزارش الف به نقل از سایت الواقع السعودی، روزنامه عبری « هاآرتص» در گزارشی نوشت که ارتش اسرائیل کشتن و زخمی کردن فلسطینیان را اقدامی ناپسند و اشتباه نمی‌داند و اگر این رژیم این موضوع را خطا می‌دانست تا الان یورش خود را علیه فلسطینیان متوقف کرده بود.

بر اساس گزارش سایت الواقع السعودی: این روزنامه عبری در گزارشی نوشت تیراندازی به فلسطینیان غیر نظامی و غیر مسلح بخشی از آموزش جنگی است که سربازان زیادی در این خصوص آموزش می‌بینند. فرماندهان ارتش اسرائیل به این سربازان در حین آموزش و انجام نقش خود در ارتش اسرائیل اجازه کشتن و زخمی کردن  فلسطینیان غیرنظامی  را می‌دهند. این سربازان در خصوص اسلحه و مهماتی که در دست دارند کاملا مسلط هستند و به آن‌ها آموزش داده شده که چه زمانی شلیک کنند و چه زمانی شلیک را متوقف کنند و یا چه موقع و چگونه از نقاط مختلف فلسطینیان را مورد هدف قرار دهند.همچنین به آن‌ها آموزش داده شده که چگونه از سلاح‌های کشنده در هر موقعیتی استفاده کنند.

سایت مذکور در ادامه افزود: سربازان آموزش‌هایی که از ارتش صهیونیستی  آموخته‌اند در ماه‌های اخیر در سرکوب اعتراض فلسطینیان به کار گرفتند .همانطور که این سربازان صهیونیستی در چهار روز تظاهرات فلسطینیان، چهار ساکن « بیتا» را به شهادت رساندند و ده‌ها نفر از معترضان را نیز زخمی کردند .آن‌ها آموزش دیده بودند که در صورت عدم کشتن فلسطنیان، آن‌ها را به شدت مجروح کنند .

الواقع السعودی در گزارشی نوشت: سربازان اسرائیلی بدون تایید قبلی و اجازه فرماندهان خود شلیک نمی‌کنند. این سربازان و فرماندهان بعد از به شهادت رساندن و زخمی کردن فلسطینیان شب‌ها را با خیال آسوده می‌خوابند.

در ادامه این گزارش آمده است: سربازان صهیونیستی باعث  بدتر شدن اوضاع فلسطین هستند؛چراکه آن‌ها برای دفاع از شهرک نشینان متجاوز به مناطق کشاورزی حمله می‌کنند تاجایی که آن‌ها بسیاری از درختان انگور را در سرزمین فلسطینیان قطع کردند تا با فشار به مالکان باغ انگور، آن‌ها را مجبور کنند زمین خود را ترک کنند. اقدامی که موجب می شود تا این زمین‌ها به نفع شهرک نشینان صهیونیست و توسعه شهرک سازی‌ها ضبط و توقیف شود.

سایت الواقع السعودی تاکید کرد: از سخنگوی ارتش اسرائیل  اینگونه مشخص می‌شود که سه تن از فلسطینیانی که در جریان یورش شهرک نشینان صهیونیستی به شهادت رسیدند، در واقع اقدامی علیه اسرائیلی‌ها  انجام نداده‌ بودند.از جمله آن‌ها یک وکیل حرفه‌ای در دادسرای عمومی یکی از مناطق فلسطین بود که قصد داشت افراد مجروح را به بیمارستان منتقل کند.همچنین « زکریا حمایل» معلم زبان عربی  و دانش‌‌آموز 16 ساله وی  در حمله صهیونیست‌ها  بدون هیچ اقدام صورت‌گرفته از جانب این افراد به شهادت رسیدند ؛ درحالی‌که  اگر یک سرباز اسرائیلی کوچکترین احساس خطر کند، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مبالغه می‌کند و می‌گوید خطر مرگ برای سربازان ما وجود داشت.

سایت مذکور در ادامه افزود: قربانی چهارم یک دانش آموز دبیرستانی است که ارتش اسرائیل ادعا کرد که او به سمت  سرباز اسرائیلی شی را پرتاب کرد. سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اشاره نکرد که این شی چیست ( آیا ترقه است یا کوکتل مولوتف) یا فاصله سرباز با این دانش آموز چقدر بوده است. اسرائیل هیچ مدرکی را هم نشان نداده که تایید کند معترضان فلسطینی تهدید جدی علیه سربازان این رژیم بوده‌اند. سربازان اسرائیل می‌دانند که مجاز به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت مجروحین و یا پرسنل پزشکی هستند و گلوله‌های فلزی با روکش لاستیک را به سمت نیروهای امداد و آمبولانس‌هایی که مجروحان فلسطینی را حمل می‌کند، شلیک می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: شلیک به تظاهرکنندگان فلسطینی بخشی از اقدامات سربازان صهیونیستی است؛چراکه هدف آن‌ها ترساندن و متوقف کردن اعتراض‌ها است. فلسطینیان قهرمانانی هستند که تلاش می‌کنند مانع گسترش  شهرک‌سازی صهیونیست‌ها شوند. سربازان اسرائیلی در خصوص اقدامات خود علیه فلسطینیان چک سفید دریافت می‌کنند و همچنان به یورش خود به مناطق مختلف فلسطین و مزارع زیتون ادامه می‌دهند.

کشته شدن و زخمی شدن بسیاری از فلسطینیان غیرنظامی نتیجه مجوز دادن به سربازان اسرائیلی برای استفاده از اهرم مرگبار و جنگی در شرایط غیر تهدیدکننده است که این اقدام نقض قوانین بین‌الملل است. فرهنگ معافیت از تنبیه در ارتش اسرائیل به دلیل سوء رفتارهای جدی نیز دلیلی دیگر برای تایید این اقدام اخیر سربازان اسرائیلی بوده است. در حالی که برخی معترضان  در حملات شهرک‌نشینان لاستیک آتش می‌زنند  و سنگ پرتاب می‌کنند، اما مدرکی دال بر اینکه معترضی مهمات جنگی به کار برده است، وجود ندارد.