هشدار دادستان زاهدان به وزیر بهداشت؛ پیش از آنکه کل کشور گرفتار شوند سیستان و بلوچستان را دریابید

اجتماعی،   4000407082 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان در هشدار به وزیر بهداشت گفت: همین امروز این استان را دریابید تا شاهد شیوع کرونا به استان های دیگر نباشیم.

هشدار دادستان زاهدان به وزیر بهداشت؛ پیش از آنکه کل کشور گرفتار شوند سیستان و بلوچستان را دریابید

مهدی شمس آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: متاسفانه پیک جدید کرونا در سیستان وبلوچستان به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته که اگر جلوی این موج گرفته نشود صدمات جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وضعیت امروز و پر شدن اکثر تخت‌های بیمارستانی، به وزیر بهداشت هشدار می دهم که هر چه سریعتر فکری برای این استان بیندیشد و اگر همین امروز این استان را مورد توجه جدی قرار ندهد بیم آن است که سایر استان‌های کشور نیز دچار همه‌گیری جدی‌تر شوند. 

وی ادامه داد: امروز و با حضور در سطح شهر و گفت‌وگو با برخی کسبه و بازاریان آنها متقاعد شدند که به صورت داوطلبانه و خودجوش نسبت به تعطیلی فروشگاه های خود اقدام کنند تا هر چه سریعتر زنجیره گسترش این بیماری منحوس قطع شود و از سایر بازاریان نیز درخواست دارم تا در این امر مردمی و داوطلبانه شرکت کنند. 

اول تذکر بعد اقدام

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه بازاریان زاهدانی از بینش و بصیرت بالایی برخوردار هستند و پس از آنکه با آنها از نزدیک گفت‌وگو کردیم به این باور رسیدند که این قشر سهم بسزایی در کاهش میزان شیوع ویروس دارند و به صورت داوطلبانه و بدون حکم قضایی خودشان نسبت به تعطیلی موقت فروشگاه‌هایشان اقدام کردند. 

ابوالفضل احمدزاده افزود: اگر همه شهروندان و به ویژه بازاریان پروتکل‌های بهداشتی و قوانینی که از سوی ستاد کرونا وضع میشود رعایت کنند عواقب کمتری در انتظار عموم خواهد بود که به فضل الهی این مهم اتفاق افتاد و برخی از کسبه به این پویش پیوستند اما لازم است تا دیگر بازاریان نیز در این طرح داوطلبانه سهیم باشند. 

وی تاکید کرد: دادستانی نیز در مرحله اول ابتدا به صنوف متخلف تذکر می دهد اما در صورت تکرار و بی توجهی به تذکرات، به منطور احقاق حقوق عامه شهروندان و بر اساس قانون و مطالبه جدی مردم با آنها برخورد سلبی و قضایی می شود که امیدوارم در این زمینه با کاهش آمار روبرو شویم و بازاریان با درک صحیح شرایط، خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.