بی توجهی های حناچی به شورای شهری ها/ اختلاف دوباره بالا گرفت

اجتماعی،   4000406068

عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار با قصد دهن‌کجی و خفیف انگاشتن شورا بنا دارد تا روزهای باقی مانده از دوره پنجم را با مدیریت زمان و احاله کارها به آینده سپری کند و مانع از تحقق اراده شورا شود.

بی توجهی های حناچی به شورای شهری ها/ اختلاف دوباره بالا گرفت

به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع پسماند در تهران اظهارداشت: شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان دست به این اقدام زده و شهروندان تهرانی می توانند با تحویل پسماند خشک به غرفه های بازیافت مستقر در مناطق و محلات، در این امر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: البته شهرداری تهران باید بستری فراهم آورد که در مناطق جنوبی تهران تعداد غرفه های پیاده کننده این ایده، افزایش یابد تا شهروندان با حداقل بروز مشکلات، حداکثر مشارکت را داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران به ایده کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در راستای پویش ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی و با هدف ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، تقویت حس تعلق محله ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی از خرداد امسال آغاز به کار کرده و زمینه ساز بروز نوعی همبستگی محله ای شده است.

نژاد بهران عنوان کرد: در قالب این طرح شهرداری تهران نسبت به ایجاد باغچه های مشارکتی در مشاعات آپارتمان ها اقدام میکند و مراقبت و محافظت از فضای سبز ایجاد شده را در فرآیندی مشارکتی به ساکنان آپارتمان واگذار می کند. علی رغم ایده خلاقانه و بکر، متاسفانه این موضوع نیز کمتر مورد توجه اصحاب رسانه و در نتیجه شهروندان قرار گرفته شده است.

وی به  پیاده سازی مصوبات کمیسیون ماده 5 شهر تهران به صورت دقیق به همراه پیوست ها و به صورت ماشین خوان اشاره کرد و گفت: 
با هدف ارتقاء شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده 5 شهر تهران که مسئولیت بررسی و تصویب طرح تفصیلی و تغییرات بعدی آن را به عهده دارد و از نهادهای اثرگذار در تحولات کالبدی پایتخت است.

وی افزود:  به واسطه تذکر پیشین اینجانب و دغدغه و پیگیری مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه کمیسیون ماده 5، برای نخستین بار متن مصوبات کمیسیون ماده 5 به صورت ماشین خوان و با قابلیت جست و جو در عنوان و متن، به همراه کلیه نقشه ها و پیوست های مربوط به هر یک از مصوبات، در سامانه دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهر تهران بارگذاری شده است. همچنین مصوبات کمیسیون 5 برای اولین بار در نقشه طرح تفصیلی به صورت دقیق و به روز، بارگذاری می شوند که اقدامی قابل تحسین است.

اختلاف دوباره شورای شهری ها با حناچی

در ادامه حجت نظری، عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: تذکر امروز ما خطاب به شهردار تهران، معاونین و دیگر سمت‌های ستاد و در مناطق است.

وی افزود: سه‌شنبه هفته گذشته، یکم تیرماه یعنی تنها ۴ روز بعد از انتخابات، برای بررسی لایحه ارسال نشده شهرداری در اجرای ماده ۷۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، مبنی بر ایجاد سازمان گردشگری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جلسه‌ای برگزار کرد که بنا بود با حضور دو تن از معاونین شهردار برگزار شود. باوجود اینکه جزئیات جلسه و نیز محل تشکیل و زمان آن، همگی از پیش با تمام اعضای جلسه هماهنگ شده بود، اما مظاهریان و جوادی یگانه به بهانه‌های غیرقابل پذیرش در جلسه حضور نیافتند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: تلقی ما این است که شهردار و تیم کاری او با قصد دهن‌کجی و خفیف انگاشتن شورا و نمایندگان مردم، بنا دارد تا روزهای باقی مانده از دوره پنجم را با مدیریت زمان و احاله کارها به آینده سپری کند و مانع از تحقق اراده شورا شود. موارد قابل شمارش زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند شهرداری در راستای اجرای آنچه خود خواسته، همه ظرفیت ‌ها را بسیج کرده اما برای عدم تحقق اراده شورا، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

وی تصریح کرد: لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهم که از سنجش فرصت‌ها و تقابل با خواست نمایندگان مردم بپرهیزد و تلاش کند تا مردم خاطرات خوشی از کارآمدی و اقدامات صورت گرفته در روزهای پایانی دوره پنجم در ذهن داشته باشند.