ستاری: ۲۵۰۰ نخبه ایرانی طی ۴ سال اخیر به کشور بازگشته اند

اجتماعی،   4000405077

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

ستاری: ۲۵۰۰ نخبه ایرانی طی ۴ سال اخیر به کشور بازگشته اند

به گزارش مهر، سورنا ستاری در مراسم امضای قرارداد احداث شهرک فناوری در شهرهای جدید پردیس و پرند گفت: پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری منطقه است و ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک‌های فناوری صورت گرفته است.

وی گفت: پارک فناوری پردیس ۹۰ هکتار بود که ۲۸۰ هکتار دیگر به آن افزوده شد. ویژگی دیگر این پارک آن است که صنایع آلاینده در پردیس نداریم و این همان اقتصاد دانش بنیان است که آلودگی نداشته و تعریف جدیدی از صنعت را که آلودگی ندارد ارائه کرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بندر سون چون چین اشاره کرد و گفت: این شهر یک بندر ماهیگیری ضعیف بود ولی در عرض ۴۰ سال به یک شهر فناوری تبدیل شد.

ستاری با اشاره به امضای قرارداد دیگری مبنی بر ایجاد شهرک مسکونی- فناوری در پردیس گفت: با این برنامه‌ها در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.