بیانیه پرس تی وی علیه اقدام آمریکا: تحریم، انسداد و توقیف، ما را از میدان به در نمی‌کند

جهان،   4000403039

 در پی توقیف دامنه فراگیر وب سایت شبکه خبری پرس تی وی از سوی آمریکا، این شبکه تأکید کرد که همچنان به شیوه سابق، صدای بی‌صدایان باقی خواهد ماند.  

به گزارش فارس،  شبکه پرس تی وی با انتشار بیانیه ای، اقدام آزادی‌ستیزانه جدید دولت آمریکا را در توقیف دامنه فراگیر وب سایت شبکه خبری انگلیسی زبان این شبکه، غیرقانونی خواند.

این شبکه با انتشار بیانیه‌ای، بر تداوم فعالیت خود در بستر فضای مجازی، رسانه‌های نوین و بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «پلیس فدرال آمریکا در اقدامی خلاف قانون و مغایر با آزادی بیان،  به صورت غیرمترقبه و بدون هشدار قبلی، امکان دسترسی به وب سایت شبکه پرس تی وی را از طریق دامنه دات کام (com.) مسدود کرد».

بر اساس این بیانیه، شبکه بین المللی پرس تی وی، ضمن محکوم کردن این اقدام پلیس فدرال آمریکا که این بار پرس تی وی و تعدادی از دیگر رسانه های مستقل حامی مقاومت را هدف گرفته است، آن را عملیاتی تروریستی علیه افکار عمومی جهان و مصداق راهزنی و دیکتاتوری رسانه ای می داند.

پرس تی وی تاکید کرد: «بر خلاف بهانه‌جویی‌های دولت آمریکا، علت اصلی توقیف دامنه شبکه پرس تی وی، اطلاع‌رسانی دقیق و پرحجم و به موقع این شبکه از مقاومت ملت شریف فلسطین در مقابل رژیم غاصب اسرائیل در جنگ اخیر تحمیلی این رژیم علیه مردم مظلوم غزه و جنایات این رژیم بر ضد ملت مظلوم فلسطین، حمایت از سایر جریانهای مقاومت و پوشش پایمردی ملت‌های تحت‌ستم در جای‌جای جهان از افغانستان گرفته تا عراق و یمن و سوریه و لبنان و بحرین و... و شکستن انحصار خبری رسانه‌های جریان سلطه بوده است».

شبکه پرس تی وی این اقدام دولت آمریکا را هزینه پایبندی به رویکرد مستقل حرفه ای خود دانست و تصریح کرد که «شعار صدای بی صدایان را سرمشق خود قرار داده است. پرس تی وی و رسانه های مستقل حامی مقاومت تاوان شکستهای پیاپی میدانی ایالات متحده و رژیمهای وابسته‌اش را می دهند و این اقدام انتقام‌جویانه دولت ایالات متحده را مهر تاییدی بر اهمیت، جایگاه و اثرگذاری گسترده این رسانه ها ارزیابی می کند».

در این بیانیه تأکید شد: «این اولین بار نیست که آمریکا با رفتارهای کینه‌توزانه و اعمال فشارهای ناشی از حس انتقام جویی، شبکه پرس تی وی را آماج محدودیتها و مسدودسازی به شیوه های مختلف از قطع پخش ماهواره‌ای گرفته تا انسداد مکرر حساب‌های کاربری این شبکه در بسترهای شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و یوتیوب و توییتر و .. قرار داده است».

بر اساس این بیانیه، پرس تی وی هر بار با عزمی محکم تر و اراده ای استوارتر فعالیت خود را مجددا و از نقطه صفر شروع و با مخاطبان خود در جای جای جهان ارتباط برقرار کرده است و این بار نیز از این مرحله عبور خواهد کرد و همچنان به عهدی که با بی‌صدایان جهان بسته است، وفادار خواهد ماند.

این شبکه با اشاره به محفوظ دانستن حق پیگیری حقوقی از مراجع ذیصلاح داخلی و بین‌المللی برای خود، خبر داد که «فعالیت وب سایت خود را  از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه های محلی در سراسر جهان ادامه می دهد و صفحات آن از طریق آدرس presstv. ir  در دسترس کاربران خواهد بود».