نظرسنجی ایران سلری: آیا حقوق دریافتی شما منصفانه است؟

گزارش بازرگانی،   4000403026

 

حقوق و دستمزد همیشه از مهم‌ترین عوامل برای تصمیم گیری افراد در استخدام در شرکت‌های مختلف و همچنین داشتن رضایت شغلی است. متاسفانه به دلیل وجود عدم شفافیت در بازار کار، افراد نمی‌توانند به آگاهی درستی از میزان دریافتی درست خود برسند و همین موضوع باعث می‌شود که در مورد کاری که انجام می‌دهند و شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، دلسرد شوند و در پی آن عملکرد آنها افت پیدا کند.

برآورد میزان درآمد شما بر اساس عنوان شغلی، سابقه کار، مهارت و موقعیت مکانی شرکت شما امکان پذیر است. در واقع شما باید قبل از مذاکره شغلی و چانه‌زنی‌ها بر سر حقوق و دستمزد ، این برآورد را داشته باشید. اینکه شما حقوقی کمتر از عرف بازار درخواست دهید و یا اینکه ندانید اصلا عرف بازار چقدر است، باعث شکست در مذاکرات خواهید شد و ممکن است پیشنهاد همکاری با شرکتی را از دست دهید.

ایران سلری برای پر کردن خلاء چنین مرجعی در جامعه و پاسخگویی به این نیاز کارجویان، از سال 1392 اقدام به تولید گزارش حقوق و دستمزد کرده است. هدف اصلی ایران سلری از انتشار این گزارش‌ها ساخت الگوریتمی بوده که بر اساس آن کارجویان و شاغلان بتوانند تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلف بر میزان حقوق و دستمزد در سطوح مختلف را بررسی کنند.

ایران سلری

ایران سلری، محصولی از ایران‌تلنت در حوزه حقوق و دستمزد است که هر ساله بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی حاصل از مشارکت افراد، اقدام به انتشار اطلاعات حقوق و دستمزد در بازار کار می‌نماید. هدف اصلی از انتشار این گزارش‌ها، ایجاد شفافیت در مورد نرخ دستمزدها در بازار، کمک به کارجویان برای برنامه‌ریزی شغلی، آگاهی از وضعیت بازار کار و موفقیت در مذاکرات حقوق و دستمزد است.

نظر سنجی ایران سلری

نظرسنجی ایران سلری همان مرجعی را می‌سازد که شما برای دسترسی به میزان حقوق و دستمزد به آن نیاز دارید. در واقع این شما هستید که میزان دریافتی در بازار کار را مشخص می‌کنید و می‌توانید به همکاران و دیگر افراد جویای کار و شاغل در بازار کار کمک کنید تا بتوانند به رقم دریافتی بازار کار دست پیدا کنند. این نظرسنجی حتی می‌تواند به عنوان مرجعی برای کارفرمایان نیز به شمار آید. آنها با مشاهده و مطالعه نتیجه به دست آمده از این نظرسنجی می‌توانند به آگاهی خوبی از حقوق برسند و در زمان مذاکره با کارجویان میزان درست حقوق را به آنها پیشنهاد دهند.

برای شرکت در نظرسنجی ایران سلری نیازی نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی و ذکر نام و نام خانوادگی نیست و به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت در تکمیل کردن این گزارش به ما و دیگر کارجویان کمک کنید. افراد از گروه‌های شغلی مختلف می‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند و با حضور خود حقوق منابع انسانی، حقوق گرافیست ، برنامه نویس و ... را مشخص کنند.

پس از پایان فرآیند گردآوری داده‌ها، نتیجه تحلیل شده، بدون ذکر نام و به صورت کلی از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.

اطلاعات به دست آمده از این نظرسنجی

حضور در این نظرسنجی می‌توانند اطلاعات متنوعی را در اختیار شما قرار دهد و اطلاع رسانی آن از طریق ایمیل، پیامک و در داخل وب‌سایت ایران سلری صورت می‌پذیرد. اما مهم‌ترین اطلاعاتی که پس از نظرسنجی در اختیار شما قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مقایسه حقوق شما با ۳ فرد مشابه در دیگر شرکت‌ها با ذکر جزئیات گروه شغلی
  • تخمین حقوق سال ۱۴۰۰ بر اساس مهارت، تحصیلات و سابقه کار
  • تفاوت حقوق زنان و مردان در گروه شغلی شما
  • مقایسه وضعیت حقوق در استان محل کار و کشور

با حضور خود کمک می‌کنید که به تخمین درستی وضعیت بازار کار برسیم و در پی آن هم شما به عنوان کارجو و هم کارفرمایان و کارشناسان استخدام عملکرد بهتری در مذاکرات حقوق و دستمزد داشته باشید.