خدمات شبکه چیست؟

گزارش بازرگانی،   4000403025

خدمات شبکه به هر امری که در جهت راه اندازی شکبه تا نگهداری شبکه صورت بگیرد گفته می شود . این موضوع یکی از نیاز های مهم امروزی جوامع هست که با کامپیوتر و شبکه تعامل دارد.شرکت های بزرگ و کوچک بسته به نیاز خود اقدام به خدمت گرفتن این خدمات شبکه می نمایند.امری که امروز مهم است انتخاب شرکت خدمات شبکه می باشد.بسته به نوع کاری که انجام می دهید این طریق اجرا و نگهداری شبکه متفاوت می باشد.

خدمات شبکه شامل چه مواردی می شود؟

خدمات شبکه به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود که اولین مورد اجرای شبکه می باشد و دومین مورد نگهداری شبکه می باشد. برای انکه ببینیم به یک شبکه جدید نیاز داریم و یا می توان باهمین بستری که در اختیار داریم می توان با کمی تغییرات با همین بستر شبکه ادامه داد می توانید با ما تماس حاصل فرمایید یا به ادامه این مطلب دقت فرمایید.

راه اندازی شبکه

برای راه اندازی شبکه باید به امر توجه کرد که ما چه هدفی دنبال می کنیم . آیا راه اندازی شبکه برای ما مقرون به صرفه است یا خیر ؟ برای خرید تجهیزات شبکه باید به چه مواردی توجه کرد؟شبکه کابلی یا شبکه بی سیم؟ آیا شبکه ای که استفاده می کنیم داری امنیت قابل قبولی دارد یا خیر ؟

شما باید در نظر داشته باشید که هدف از اجرای شبکه چیست ؟ اگر شما صرفا از چند کلاینت دارید و از سرور یا برنامه هایی که از کامپیوتر مرکزی استفاده نمی کنن بهرهمند هستید پیشنهاد می شود که از شبکه های بی سیم یا وایافای استفاده کنید.

اما اگر شما از سیستم های کامپیوتری و چندین کلاینت و شبکه استفاده می کنید همچنین از سیستم های شما بصورت دامین به سرور متصل می باشد حتما باید از شبکه کابلی استفاده نمایید که جوابگوی نیاز شما باشد. شبکه های کابلی سرعت انتقال به مراتب بهتر و سریع تری از شبکه های وایرلس دارد.امنیت کابل کشی شبکه به مراتب از شبکه های بسیم بیشتر می باشد و شما را تا حدود زیادی در برابر خطرها محاظت می نماید.

تجهیزات مورد نیاز شبکه :

تجهیزات شبکه به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام به نوبه خود مکمل دیگری می باشد این دو دسته که شبکه پسیو و شبکه اکتیو می باشد شامل تجهیزات منحصر به فرد خود می باشد و به ما کمک می کنند یک شبکه کامپیوتری یک پارچه داشته باشیم.هرچه در انتخاب تجهیزات شبکه دقت بیشتری داشته باشیم می توانیم رویکردی بهتر نسبت به آینده شبکه خود داشته باشیم.

تجهیزات یک شبکه بازهم با توجه به نیازهای شما انتخاب می شود . این تجهیزات با توجه به حساسیت کاری شما می تواند اهمیت پیدا کند . امروزه در بازار برند های متفاوتی در زمینه تجهیزات شبکه وجود دارد.این تجهیزات با توجه به اینکه امکان کپی برداری در آن می باشد حتما باید از شرکت های معتبر که به شما ضمانت اصالت کالا و تست فلوک می دهند استفاده نمایید.

تجهیزاتی که بیشترین استفاده در شبکه را دارند می توان به رک ، پچ پنل، کابل شبکه ، کابل برق، پج کورد ، سویچ ، مودم، ترانکینگ ، فریم ها و .. اشاره کرد.

پشتیبانی شبکه

شما بعد نصب و اجرای شبکه نیازمند نگهداری شبکه و تجهیزات مرتبط می باشید.یک پشتیبان شبکه خوب به شما کمک می کند که در نگهداری شبکه کمترین هزینه را داشته باشید.پشتبانی شبکه شامل نصب نرم افزارهای مورد نیاز کلاینت ها و سرور ها هم می شود.برای انکه بتونیم از یک پشتبان شبکه مطلوب برخورددار باشیم نیازمند این هستیم که بر اساس توانایی و نیاز سازمان خود انتخاب کنیم آیا ما به یک پشتیبان مقیم نیازمندیم یا می توان پشتیبانی شبکه را برون سپاری نماییم.

پشتیبان مقیم بیشتر برای شرکت هایی استفاده می شود که از بیش 10 کلاینت و سرور در شبکه کامپیوتری خود دارند و از نرم افزارهای حسابداری یا اتوماسیون های اداری استفاده می نمایند.بهترین رویکرد برای شرکت های کوچک استفاده از شرکت هایی هستند که اقدام به نگهداری شبکه به صورت برون سپاری انجام میدهند.این شرکت ها به شما این کمک را می کند تا با کمترین هزینه بهترین بازده را داشته باشید.

خدمات نصب و راه اندازی شبکه

نصب و راه اندازی شبکه با توجه به ساختار و موقعیت ساختمان صورت می گیرد در نصب و اجرای شبکه معمولا تلاش می شود تجهیزاتی مثل کابل شبکه و ترانکینگ کمتر استفاده شود.اما این امر نیازمند این است که سازه ساختمان در چه حالتی قراردارد.خدمات نصب می تواند به محل قرار گیری اتاق سرور و رک بستگی دارد هرچه فاصله بین کلاینت و رک کمتر باشد هزینه و متراژ کابل کشی که استفاده شده کمتر می شود و به مراتب کیفیت کابل کشی و شبکه بالا می رود.

می توان نصب و اجرای دوربین مداربسته را در حیطه ی کاری شبکه و خدمات آن دسته بندی کرد.

خدمات شبکه در تهران

امروزه با گسترش شرکت های کوچک و برزگ در تهران نیاز به خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه در تهران به یک امر حیاتی برای تمامی سازمان ها و ارگان ها بدل شده است.برای انکه شما بتوانید یک شرکت با توانایی بالا در خصوص مشاوره و خدمات داشته باشید می توانید با شرکت های که این خدمات را به شما می دهند تماس حاصل بفرمایید . نوین نت با بیش از ده سال خدمات در حوزه انفورماتیک به شما کمک می کند در کسری از زمان و با کمترین قیمت بیشتریم بازده را داشته باشید. برای تماس با کارشناسان ما همراه می توانید در تمامی ساعت روز با ما تماس حاصل بفرمایید.