اژه ای: لزوم تشکیل کارگروهی برای حل چالش‌های تولیدکنندگان

سیاسی،   4000403012

معاون اول دستگاه قضا بیان کرد: پیشنهاد من این است یک کارگروهی در هر صنفی تشکیل دهیم و وظیفه و اختیارات این کارگروه را تعریف کنیم.

اژه ای: لزوم تشکیل کارگروهی برای حل چالش‌های تولیدکنندگان

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان اظهار کرد: نقش اقتصاد و نقش دولت و قوه قضائیه در هر زمان به ویژه در شرایط فعلی خاص است، چراکه الان در جنگ اقتصادی هستیم و شرایط را باید متناسب جنگ در نظر بگیریم.

وی افزود: عزت و اقتدار ما با نداشتن استقلال اقتصادی خدشه دار می‌شود و به همین دلیل است که امر اقتصاد و استقلال آن مهم و مادام مورد تاکید بوده است.

اژه ای بیان کرد: سالهاست که می‌گویند اقتصاد ما مریض است، ما باید اول تشخیص بدهیم که مشکل اقتصاد ما کجاست، بهترین افرادی که می‌توانند درد اقتصاد را تشخیص دهند کارآفرینان و تولید کنندگان هستند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: باید واقع بین باشیم و ببینیم که منشأ هر مانعی به کجا می‌رسد و به دنبال درمان آن باشیم.

وی تصریح کرد: باید یک دستگاه هماهنگ کننده و پیگیری مشترک داشته باشیم تا مشکلی که برای یک تولیدکننده به وجود می‌آید فقط از یک کانال پیگیری شود.

محسنی اژه ای گفت: رئیس قوه قضائیه بارها اعلام کردند که اولویت ما حمایت از تولید است و الان که به قوه مجریه رفته اند مشکلات ما با برخی از نهادها مانند گمرک و… بر طرف می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: هم دولت و هم قوه قضائیه مصمم تا مشکلات تولید و تولیدکنندگان برطرف شود و البته بگویم که مجلس شورای اسلامی هم همراه است و نظرش با نظر دولت و قوه قضائیه یکسان است.

وی گفت: یک زمان است فرد جرمی را از روی اضطرار و ناچاری انجام داده است، انگیزه آن باید مورد بررسی قرار بگیرد و دید که استمرار بر جرم بوده یا خیر، خلاصه اینکه باید دید فرد مجرم با چه نیتی مرتکب جرم شده است و بعد برای آن مجازات در نظر گرفت.

محسنی اژه ای بیان کرد: تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم دادگاه‌ها را تخصصی کنیم و آموزش‌های لازم تخصصی را به همکارانمان در دادگاه‌ها ارائه دهیم.

معاون اول دستگاه قضا بیان کرد: پیشنهاد من این است یک کارگروهی در هر صنفی تشکیل دهیم و وظیفه و اختیارات این کارگروه را تعریف کنیم؛ اگر نیاز به قانون هم هست دنبال قانونش هم برویم، اگر برای تولیدگر مشکلی پیش آمد بلافاصله به این کارگروه خبرداده شود و کارگروه هم بررسی کند.

وی گفت: مجموعه کارشناسی‌های ما در مزایده‌ها و غیره شفاف نیست، در واقع مبانی کارشناسی‌ها شفاف نیست و هر کارشناس یک عدد و رقم را ارائه می‌دهد.

اژه ای گفت: بسیاری از پرونده‌ها از کارشناسی‌های اشتباه تشکیل شده است و اگر کارشناسی‌ها اصولی و دقیق باشد از حجم زیاد پرونده در قوه قضائیه جلوگیری می‌شود.