واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی/ فوت ۲ خبرنگار+اسامی و فیلم

حوادث،   4000402092 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه های کشور که امروز دوم تیرماه برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون شد.

واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی/ فوت ۲ خبرنگار+اسامی و فیلم

مهران نظری در گفت و گو با ایسنا در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران افزود:در این حادثه تعدادی از خبرنگاران مجروح شدند در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران بررسی شود که اطلاعات تکمیلی اعلام می شود.

باقر بهرامی رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا در خصوص این حادثه گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند در حال اعزام به محل حادثه هستیم تا وضعیت بیماران به طور کامل بررسی شود.

وی ادامه داد: مصدوم به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام ١٠ دستگاه آمبولانس به محل حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده خبر داد.

مجتبی خالدی  در این باره اظهار کرد: حادثه واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس در نقده ارومیه به سامانه ١١۵ اعلام شد و ١٠ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این تصادف  ۲۱ نفر مصدوم و ۲نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

به گفته خالدی، بیمارستان امام خمینی ارومیه در همین راستا آمادگی خود را برای رسیدگی به وضعیت مصدومان اعلام کرده است.

اعلام مصدومیت 21 نفر+اسامی فوت‌شدگان

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: در این حادثه، ۲۱ نفر مصدوم شده و متاسفانه ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

دکتر باقر بهرامی گفت: این ۲ فرد فوت شده ظاهرا، ۲ بانوی خبرنگار هستند.

وی اضافه کرد: در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران به صورت کامل بررسی شود.

وی اظهار کرد: مصدومان به مرکز درمانی ارجاع داده شده اند.

طبق اخبار واصله دو فوت شده این حادثه خانم‌ها مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و نگار اکبری خبرنگار ایرنا هستند.

تسلیت مدیرعامل ایسنا برای درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا

 

دقایقی پیش محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در محل بستری حادثه دیدگان حضور یافت و در جریان آخرین روند درمان سانحه دیدگان قرار گرفت.
 

عکس| اسامی مصدومان حادثه واژگونی خبرنگاران در نقده 

 

طبق گفته مسؤول روابط عمومی بیمارستان علوم پزشکی نقده 4 نفر از مصدومان با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام شدند. وضعیت جسمانی مابقی مصدومان مساعد و تحت درمان گزارش شده است. 

فرمانده انتظامی نقده: نقص سیستم ترمز عامل حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران بود
فرمانده انتظامی نقده گفت: نقص فنی سیستم ترمز عامل حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران بوده است.

 سرهنگ کیومرث پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان نقده در خصوص واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل کانی سیب در شهرستان نقده بلافاصله ماموران پلیس راه و انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور  سریع ماموران در صحنه تا این لحظه در پی این حادثه ناگوار،  ۲ نفر از خبرنگاران فوت و ۲۲ نفر نیز مجروح و توسط عوامل انتظامی و امدادی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پاکدل در پایان  تصریح کرد: ماموران علت این حادثه دردناک را نقص فنی و ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران عنوان کرده اند.

سرعت زیاد در قوس جاده عامل واژگونی اتوبوس خبرنگاران/اتوبوس صورت وضعیت مسافر نداشت
مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در نقده، معاینه فنی معتبر دارد، اما صورت وضعیت نداشته است، سرعت بالا در قوس جاده را عامل واژگونی اتوبوس اعلام کرد.

 فرهاد صالحیان در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در محدوده شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی توضیح داد: این اتوبوس با ظرفیت 48 نفر، 22 مسافر داشته است.

وی افزود: راننده اتوبوس یک آقای چهل ساله است، اتوبوس از نوع اسکانیا است و تا 19 مرداد 1400 معاینه فنی معتبر دارد. 

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این حادثه در محل محور روستایی دشت غوره، 18 کیلومتر مانده به نقده به سمت پیرانشهر رخ داده است که به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اتوبوس به منتهی الیه سمت چپ منحرف و سپس واژگون می‌شود.

صالحیان افزود: در گزارش اولیه اورژانس یک نفر مجروح اعلام می‌شود و در گزارش نهایی تعداد مجروحان به پنج نفر افزایش می‌یابد و متأسفانه دو تن از سرنشینان این اتوبوس جان می‌بازند.

وی اظهار داشت: مسیر عبور کوهستانی و سرازیری و سرعت اتوبوس زیاد بوده است و به دلیل عدم کنترل در قوس جاده به منتهی الیه سمت چپ منحرف می‌شود.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: اتوبوس مذکور زیرمجموعه شرکت‌های حمل و نقل نبوده است و از مجموعه حمل‌ونقل مسافر نگرفته است؛ این اتوبوس آخرین باری که در حمل ونقل عمومی فعالیت داشته است،  روز دوم اردیبهشت 1400 بوده است که آخرین صورت وضعیت را در سیستم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای گرفته است.

صالحیان بیان کرد: این اتوبوس در سفر امروز صورت وضعیت مسافر نداشته است.