رقم‌های دیوانه‌کننده از کشف‌ بزرگترین ‌مزرعه‌ بیت‌کوین

اقتصادی،   4000402059 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: بزرگ‌ترین مزرعه رمز ارز کشور بالغ بر هفت هزار ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در غرب تهران که تاثیر زیادی بر کمبود برق پایتخت داشت، کشف شد.

رقم‌های دیوانه‌کننده از کشف‌ بزرگترین ‌مزرعه‌ بیت‌کوین

به گزارش صبح نو: پلیس تهران می‌گوید بزرگ‌ترین مزرعه استخراج رمزارز ایران را کشف و ضبط کرده است. در این عملیات ماموران پلیس بیشتر از ۷هزار ماینر از محل این کارخانه کشف و ضبط کردند که تعدادی از این ماینرها فعال بوده و تعدادی دیگر هم در حال نصب و راه‌اندازی بود.

برای اینکه به بزرگی و عظمت مالی و مصرفی این مزرعه تازه کشف و ضبط شده پی ببریم، بیایید حساب کنیم که اولا مزرعه‌ای با ۷هزار ماینر چقدر می‌ارزد و اینکه هزینه برق مصرفی این ماینرها چقدر می‌شده.

انرژی مصرفی هرکدام از این ماینرها برابر با «۳۲۵۰ وات» است، بنابراین اگر این دستگاه به‌صورت تمام‌وقت کار کند، ۲۳۴۰ کیلو وات بر ساعت برق مصرف می‌کند. وقتی به جدول تعرفه‌های مصرف برق در تهران می‌رویم، می‌بینیم که با توجه به اینکه هزینه برق برای هر کیلو وات ساعت ۴۰۲ تومان است اگر این دستگاه به‌صورت تمام‌وقت فعال باشد، به‌صورت میانگین ماهانه ۹۴۰هزار تومان هزینه مصرف برق آن خواهد بود.

حالا باید این رقم را ضربدر ۷۰۰۰ کنیم که تعداد دستگاه‌های موجود در مزرعه را نشان می‌دهد. این رقم می‌شود چیزی حدود ۶میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان. البته همه اینها در حالی است که این مزرعه به شکل اصولی و استاندارد از برق استفاده می‌کرده و تصمیم به برق دزدی نداشته باشد. اگر از خواندن این رقم‌ها مغزتان سوت کشیده، بدانید که چند لحظه دیگر قرار است رقم‌هایی بخوانید که نه در مخیله ما جا می‌شوند نه شما.

گویا با استفاده از هر کدام از این دستگاه‌ها، اگر به‌صورت تمام‌وقت مشغول باشند و مشکلی پیش نیاید، ۶۰۰ روز طول می‌کشد که یک بیت‌کوین استخراج شود.

یعنی ۷ هزار دستگاه می‌توانند حدودا روزی ۹ بیت‌کوین استخراج کنند. در جریان قیمت بیت‌کوین هستید؟ تازه حالا که بیت‌کوین به شکل عجیب و غریبی سقوط کرده، ‌قیمت هر عدد از آن ۲۹هزار دلار است. یعنی این مزرعه در صورت استفاده از تمام ظرفیتش روزانه ۲۶۱ هزار دلار درآمد داشته که می‌شود دست‌کم ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان وجه رایج مملکت!/هفت صبح