عطوان: موشکهای مقاومت آماده شلیک به فرودگاه تل آویو هستند

جهان،   4000401121

تحلیلگر جهان عرب با اشاره به اینکه اوضاع میان غزه و تل آویو به سمت جنگ جدید پیش می رود، جنگ آتی را بسیار شدیدتر دانسته است.

عطوان: موشکهای مقاومت آماده شلیک به فرودگاه تل آویو هستند

به گزارش مهر، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم، احتمال جنگ را با توجه به موضع گیری مقامات حماس و مسئولان رژیم صهیونیستی میان این دو، بعید ندانسته است.

وی آورده است: السنوار تهدید به از سرگیری عملیات کرده است و نفتالی بنت هم تهدید به حمله به غزه کرده است. چه طرفی موشک اول را شلیک خواهد کرد و چه زمانی؟ آیا ژنرال کوخاوی در جنگ آتی موفق به به زدودن شکست بزرگ قبلی خواهد بود؟

عطوان اعلام کرد: همه شواهد کنونی حاکی از آن است که احتمال جنگ میان اسرائیل و مقاومت فلسطین زیاد است.

وی نوشت: یحیی السنوار رئیس حماس در غزه تهدید به روی آوردن به عملیات کرده است. از سوی دیگر نفتالی بنت هم می خواهد نشان دهد که افراطی تر از نتانیاهو است و تنها راه اثبات آن شعله ور کردن مجدد جنگ است و حامیان خود را تحریک به راهپیمایی و تحرکات برای یورش به مسجد الاقصی در سایه حمایت ارتش رژیم صهیونیستی می کند.

عطوان اعلام کرد: تهدید بنت به حمله مجدد به غزه در واقع اذعان به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ یازده روزه اخیر و به دنبال زدودن آثار تحقیرکننده آن است و در حال حاضر به دنبال بهانه ای برای ارسال جنگنده ها و تانکها برای وارد شدن در جنگ جدید است و آنچه این را تفسیر می کند، تمدید ریاست آویو کوخاوی بر ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.

این تحلیلگر می نویسد: بازگشت بالن های آتشزا با قدرت و فعال تر از قبل به سمت شهرک های صهیونیست نشین در این روزها که بسیاری از مزارع صهیونیستها را به آتش کشیده است مایه نگرانی کابینه رژیم صهیونیستی شده و آنرا در تنگنا قرار داده است.

عطوان بیان کرد: بعید نمی دانیم که موضوع این بالن های آتشزا در راس محورهای هیات امنیتی اسرائیلی در قاهره باشد.

وی می نویسد: بعید است که السنوار منتظر بماند تا بنت و ژنرال کوخاوی شروع کننده جنگ آتی باشند. آنکه که اولین موشک را در عملیات شمشیر قدس شلیک کرده است در تکرار آن و حمله به تل آویو و حیفا و بئر السبع، عسقلان و اسدود درنگ نخواهد کرد.

عطوان آورده است: کوخاوی که بنت به او تکیه کرده است و او را در پستش تمدید کرده است همان ژنرالی است که ارتش اشغالگران را در جنگ اخیر غزه فرماندهی می کرد و متحمل شکست تحقیر آمیز شد و سبب شد که نتانیاهو به جو بایدن برای آتش بس متوسل شود و این پس از تمام شدن موشک های رهگیر سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی پس از شلیک چهار هزار موشک بود.

وی افزود: کوخاوی جدید چه در چنته دارد و در جنگ آتی که بسیار شدیدتر و با موشکهای جدید خواهد بود چه می خواهد انجام دهد؟

وی می نویسد: موشک های مقاومت آماده و منتظر اشاره برای شلیک به سوی فرودگاه تل آویو و نیز فرودگاه جایگزین یعنی رامون در النقب و دیگر مناطق فلسطین اشغالی است تا یهودیان برای حفظ جان خود به پناهگاه فرار کنند.

عطوان در پایان آورده است: اگر جنگ جدیدی رخ دهد کابینه بنت ساقط خواهد شد و نتانیاهو هم به قدرت بازنخواهد گشت و حالت هرج و مرج و فروپاشی بی سابقه در رژیم صهیونیستی به وجود خواهد آمد.