صدور کارنامه الکترونیکی دانش آموزان از امروز

اجتماعی،   4000401075

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: مشکل صدور کارنامه‌های الکترونیکی دانش آموزان برطرف شده و مدیران مدارس می‌توانند از امروز با ورود به سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) به نشانی sida.medu.ir کارنامه دانش آموزان را به صورت انفرادی و یا گروهی صادر کنند.

صدور کارنامه الکترونیکی دانش آموزان از امروز

آقای محمود حبیبی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: دانش آموزان می‌توانند از امروز بدون حضور در مدرسه و با ورود به پرونده الکترونیکی خود به نشانی pada.medu.ir کارنامه تحصیلی خود را مشاهده کنند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان پایه اول با کد ملی و سایر دانش آموزان با گذرواژه‌ای که از مدرسه محل تحصیل می‌گیرند می‌توانند به این سامانه وارد شوند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس از امسال خبر داد و افزود: دانش آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم باید با ورود به سامانه پادا به ثبت نام الکترونیکی و انتخاب مدرسه خود اقدام کنند.
آقای حبیبی خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه در همان مدرسه محل تحصیل انجام می‌شود، ولی دانش آموزانی که درخواست تغییر مدرسه خود را دارند می‌توانند ۵ مدرسه در نزدیکی محل سکونت خود را انتخاب کنند.

وی به بروز اختلال در سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعه کنندگان به سامانه ثبت نام خیلی زیاد است و ممکن است سبب کندی در روند ثبت نام شود که البته ما سعی کرده ایم که این مشکل را به حداقل برسانیم.

آقای حبیبی افزود: هفته گذشته مشکل فنی در سامانه ثبت نام الکترونیکی داشتیم که این مشکل هم اکنون برطرف شده است.
وی گفت: مشکل صادر نشدن گذرواژه‌های ورود به سامانه نیز حل شده است و مدارس می‌توانند گذرواژه‌های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.