حریرچی: ۵ تا ۸ دهم درصد ایرانیان به دلیل هزینه‌های سلامت فقیر می‌شوند

اجتماعی،   4000401068 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون کل وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هزینه‌های درمان در ایران را کمرشکن دانست و گفت: در کشور بین پنج تا هشت دهم درصد جمعیت به دلیل هزینه‌های سلامت فقیر می‌شوند.

حریرچی: ۵ تا ۸ دهم درصد ایرانیان به دلیل هزینه‌های سلامت فقیر می‌شوند

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز سه شنبه در  مراسم بهره برداری از فاز دوم بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، افزود: ممکن است گفته شود که این درصد ناچیز است اما اگر در کل جمعیت کشور محاسبه کنیم بین ۴۷۰ هزار تا ۸۰۰ هزار نفر به دلیل صرف هزینه های سلامت فقیر می شوند.
وی فقر ناشی از سلامت را بدترین نوع فقر دانست و یادآور شد: یکی از موضوعاتی که باید توجه جدی به آن داشته باشیم  هزینه های فقرزا را در حوزه سلامت کاهش دهیم.


مرکز پیوند بیمارستان مسیح دانشوری توسعه می یابد

همچنین معاون کل وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز پیوند بیمارستان مسیح دانشوری که در حال حاضر پیوند های ریه ، کبد و قلب را انجام می دهد، توسعه می یابد.
حریرچی افزود: این بیمارستان نقش بسیار مهمی در درمان بیماران کرونایی هم از لحاظ تعداد و هم با ابداع روش های درمان های جدید که مورد الگو برداری جهانی هم قرار گرفته است، دارد.
وی با یادآوری این که این بیمارستان یکی از بیمارستان هایی که است که کمترین مرگ و میر بستری کرونا را داشته است، اظهار داشت: از ۷۰۰ پرستار این بیمارستان که ۹۵ درصد آنها زنان هستند، ۴۵۰ نفر در حین خدمت به بیماران کرونا گرفتند.
وی تاکید کرد که تاکنون مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان این بیمارستان نداشتیم که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
حریرچی ادامه داد: بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان یکی از ارجاعی ترین بیمارستان های کشور در زمینه بیماری کرونا است که مشغول ارایه خدمات درمانی به بیماران است.
وی تصریح کرد: امروز فاز دوم بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) راه اندازی شده است. این بیمارستان دارای ۳۷۷ تخت است که با راه اندازی آن ، تعداد تخت های بیمارستان مسیح دانشوری به ۸۰۰ تخت می رسد.
معاون کل وزیر بهداشت افزود: توافق های خوبی با حضور خیرین برای ادامه ساخت و تجهیز انجام و قرار شد به این بیمارستان بخش رادیوتراپی هم اضافه شود تا این مجموعه  علاوه بر بیماران ریوی به بیماران سرطانی هم خدمات ارائه دهد.

فاز دوم بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری و علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ( اول تیر ماه ) در محوطه بیمارستان مسیح دانشوری، راه اندازی شد.