تکمیل صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف

عکس،   4000330073

صحن حضرت زهرا (س) که تاکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشته است، هم‌اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند و زمستان امسال به صورت کامل به بهره‌برداری می‌‍رسد.

احداث صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی(ع) با مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی از اوایل دهه ۹۰ به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد و قرار بود این صحن اواخر سال ۹۷ تکمیل شود. اما با توجه به برخی تغییرات و جابه‌جایی نیروهای ستادی، روند تکمیل این صحن به تعویق افتاد و هنوز هم صحن حضرت زهرا (س) به صورت رسمی افتتاح نشده است.

البته به گفته مجید نامجو، جانشین ستاد بازسازی عتبات، بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) با مساحت بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع تکمیل شده و در سال‌های اخیر نیز در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است. اما بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا (س) همچنان در حال تکمیل است و مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه زیباکاری و کاشی‌کاری بخشی از صحن حضرت زهرا (س) به اتمام رسیده است، می‌گوید: اکنون نیز بخش غیرزیارتی شامل موزه، کتابخانه، ساختمان اداری و ... در حال تکمیل است و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و صحن حضرت زهرا (س) در اختیار متولیان حرم حضرت علی (ع) قرار خواهد گرفت، اما به طور حتم در تاریخ تلاش ایرانیان برای توسعه و بازسازی حرم امام علی (ع) باقی خواهد ماند.

صحن حضرت زهرا (س) تاکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشته است و دلیل کُندی روند تکمیل این صحن، مشکلات در تردد نیروهای ستادی به دلیل شیوع کرونا و همچنین ارسال برخی تجهیزات مورد نیاز است.

در ادامه جدیدترین تصاویر از صحن حضرت زهرا (س) را که بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشته است، مشاهده می‌کنید: