لوازم مورد نیاز هیئت ها چیست؟ خرید وسایل هیئت

  4000330019

به دنبال خرید لوازم هیئتی خوب هستید؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص خرید لوازم محرم شما را راهنمایی کنیم.

ماه محرم، یکی از عزیزترین ماه‌ها برای شیعیان است، ماهی که تمامی هیئت‌ها، حسینیه‌ها و تکایا می‌خواهند مراسمی باشکوه و در شأن سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) برگزار کنند.

این مراسم شورانگیز که اوج آن در روزهای تاسوعا و عاشورا اتفاق می‌افتد، سال‌هاست با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود. مراسمی مانند تعزیه، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و... .

مراسم عزاداری نیاز به ادوات و وسایل زیادی دارد. از جمله انواع پرچم، طبل و باندهای مخصوص هیئت. در ادامه به معرفی وسایل عزاداری محرم می‌پردازیم.

لوازم صوتی هیئت

هر هیئت، با توجه به ابعادی که دارد و اینکه آیا مراسم عزاداریش را در فضای باز یا فضای داخلی برگزار می‌کند و موارد مهم دیگر به تجهیزات صوتی خاصی نیاز دارد.

لوازم صوتی هیئت شامل باند اکتیو و پسیو، باند فول رنج یا شیپوری، میکروفون، آمپلی فایر، پاور میکسر، اکو همراه و ... می‌شود.

باند هیئت

یک باند هیئتی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. برای فضای داخلی هیئت اغلب از باند اکتیو یا پسیو استفاده می‌شود. بلندگوهایی که برای این کار استفاده می‌شود شامل باند 300SX الکتروویس، باندهای برند جی بی ال، آر سی اف و اف بی تی می‌شود. اما این باندها بسیار گران قیمت هستند و ممکن است اصل آن در بازار به سختی پیدا شده و یا اصلا پیدا نشود.

از جمله باندهایی که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم، باند اکتیو و پسیو 15 اینچ زیکو ساخت کشور کره جنوبی است که کیفیت بسیار بالا، قیمت مناسب، سه سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش دارد.

برای فضاهای خارجی بهتر است از بلندگوهای فول رنج استفاده شود، بلندگوهای فول رنج، پرتاب صدای بالایی دارند. خوشبختانه این باندها از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید حتما با متخصصان این حوزه مشورت کنید، چرا که در انتخاب و خرید نوع باندها، چیدمان آن‌ها و ... باید دقت زیادی داشت.

دستگاهی به نام اکو همراه وجود دارد که استفاده از آن در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است. این دستگاه یک باند قابل حمل است که به خاطر داشتن اکو های متفاوت، در میان نوحه خوان‌ها، تعزیه‌خوان‌ها و مداحان اهل بیت، محبوبیت بالایی دارد.

مینی اکو همراه ها، برای نوجوانان علاقمند به مداحی و افرادی که می‌خواهند در پیاده‌روی اربعین مداحی نمایند مناسب است.

میکروفون محرم

علاوه بر این‌ها در سیستم صوتی مسجد و هیئت، نیاز به میکروفون نیز وجود دارد تا آن را در اختیار سخنرانان و مداحان قرار دهند. این میکروفون‌ها از جمله وسایل مورد نیاز محرم محسوب می‌شوند که به شکل باسیم و بیسیم عرضه می‌شوند. میکروفون بیسیم، خیال شما را بابت دست و پاگیربودن کابل‌های اضافه راحت می‌کند اما اگر استفاده از آن را به درستی بلد نباشید ممکن است صدای باکیفیتی به شما ارائه ندهد. اگر قیمت کم برای شما اهمیت دارد، میکروفون دستی باسیم، برای شما مناسب‌تر است.

آمپلی فایر و پاور میکسر محرم

آمپلی فایر یا پاور میکسر از دیگر ملزومات هیئت است که باید کیفیت بالایی داشته باشد و در غیر این صورت، نمی‌توانید انتظار صدایی خوب و باکیفیت داشته باشید. اگرچه بسیاری از باتجربه‌ها در سیستم صوتی هیئت ، استفاده از پاور میکسر دایناکورد را توصیه می‌کنند اما این مهم است که بدانید ممکن است با توجه به ابعاد هیئت یا توان و نوع باندهای مورد استفاده ممکن است استفاده از دیگر انواع پاور میکسر مانند پاور میکسر صندوقی مناسب باشد.

اخیرا تعدادی دستگاه پاور میکسر ساخت ایران، با افکت دایناکورد تولید و به بازار عرضه شده‌اند. این یعنی شما یک پاور میکسر صندوقی با قدرت بسیار بالا دارید که این محصول قابلیت اتصال به تعداد زیادی باند دارد و با داشتن افکت دایناکوردی، پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

مداحان و سخنرانان نیاز به پایه میکروفون، پایه باند و بلندگو نیز دارند. اگر بخواهید میکروفون خود را به منبر متصل کنید، پایه میکروفون منبری و اگر می‌خواهید برای قاریان قرآن، پایه خریداری کنید، پایه میکروفون قاری خوانی مناسب است. پایه میکروفون ایستاده نیز از پرفروش‌ترین انواع پایه برای مساجد و هیئت‌ها محسوب می‌شود.

فروشگاه اینترنتی آوازک، بیش از 40 سال است که در حوزه فروش تجهیزات صوتی مانند انواع باند و بلندگو، انواع میکروفون، انواع آمپلی فایر و پاور میکسر، رکوردر هیئت، آمپلی فایر اذان گو، پایه باند و پایه میکروفون می‌پردازد و توانسته است طی این سال‌ها، نمایندگی رسمی برندهای معتبر مانند الکتروویس، جی بی ال، بهرینگر، دایناکورد، یاماها، شور، جاسکو، زیکو و اکوچنگ را کسب کند.

شما می‌توانید تمامی تجهیزات صوتی مورد نیاز هیئت را از وبسایت اینترنتی آوازک خریداری کنید و در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان خرید دارید، حتما با کارشناسان حرفه‌ای آوازک به شماره 02191016050 تماس حاصل نمایید.

در صورت نیاز، کارشناسان آوازک به محل هیئت و یا مسجد شما آمده و پس از بازدید از پروژه به صورت رایگان، شما را برای داشتن یک صدای حرفه‌ای و بی‌نقص راهنمایی می‌کنند. همچنین نصب سیستم صوتی از دیگر خدماتی است که آوازک به شما ارائه می‌دهد.

حال که با لوازم صوتی برای هیئت آشنا شدید، به سراغ دیگر وسایل هیئت عزادارای می‌رویم.

کتاب های دعا

یکی از اعمال ماه محرم، خواندن ادعیه و انجام عبادت‌های مخصوص شب‌های عزاداری است. بنابراین از جمله لوازم هیئتی که باید در هر هیئتی وجود داشته باشد، می‌توان به کتاب‌های قرآن و ادعیه اشاره کرد. کتاب‌هایی مانند مفاتیح الجنان، زیارت عاشورا، زیارت اربعین و کتاب‌هایی که در آن به اعمال ماه محرم اشاره شده است توصیه می‌شود. همچنین هیئت‌ها می‌توانند کتاب‌هایی برای کودکان، نوجوانان و جوانان در خصوص ماه محرم تهیه کنند تا آن‌ها را با فلسفه ماه محرم ببیشتر آشنا کنند.

کتیبه، بیرق و پارچه مشکی

در صورتی که قصد خرید لوازم عزاداری هیئت ها را دارید، خرید پارچه مشکی، کتیبه و بیرق از جمله وسایلی است که نباید فراموش کنید.

بیرق‌ها همان پارچه‌هایی هستند که برای عزاداری به در و یا دیوارهای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن مذهبی آویزان می‌کنند. در ماه محرم، آویختن بیرق، کتیبه و پارچه مشکی، یکی از نشانه‌های عزاداری محسوب می‌شود.

داشتن قابلیت شستشو، کیفیت چاپ بالا، جنس پارچه، چاپ دیجیتال (که باعث می‌شود پرچم و بیرق از دو سمت به خوبی دیده شود) از جمله مسائلی است که در هنگام خرید حتما باید به آن توجه کنید.

وسایل تعزیه

وسایل تعزیه شامل سپر، مشک، شمشیر، خنجر، کلاه خود، سنج، پر، هیکلی، حمایل، قبا، شال کمر، لباس سقا، زره و پنجه است. قیمت وسایل تعزیه بر اساس موارد مختلف تعیین می‌شود. مثلا کلاه‌خود قلمکاری با کلاه‌خود معمولی، تفاوت قیمتی بسیار زیادی دارد. یا قیمت مشک‌هایی که با فوم ساخته می‌شوند با قیمت مشک‌های چرمی تفاوت زیادی دارد. اگر می‌خواهید وسایل عزاداری محرم هیئت شما، مدام خراب نشود بهتر است از بهترین کیفیت‌ها استفاده کنید.

بازار لوازم محرم تهران، در روزهای نخست این ماه در خیابان ناصر خسرو است و در بازار بزرگ تهران نیز می‌توانید محصولات مذهبی محرم را خریداری کنید. همچنین میدان بهارستان و میدان امام خمینی نیز شور و هیجان خاص خود را در فروش لوازم هیئت دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از مراجعه حضوری، حتما سری به فروشگاه‌های اینترنتی بزنید و از اجناس مختلف و قیمت‌ها باخبر شوید.

وسایل سرمایشی و گرمایشی

از ضروری‌ترین لوازم هیئت می‌توان به وسایل گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد. پنکه‌های دیواری، سقفی، ایستاده، کولر گازی و آبی (بنا به شرایط آب و هوایی) و انواع بخاری از جمله لوازم هیئت هستند که باید برای ایمنی عزاداران، به استانداردهای آن توجه کنید.

 

منبر

منبرها به شکل یک پله و دوپله و با ابعاد کوچک و بزرگ، چوب‌هایی با جنس متفاوت، به شکل تزئین شده با هنرهای گره چینی، معرق و حکاکی و ... به فروش می‌رسند. منبرها قیمت‌های متفاوتی دارند و از جمله لوازم ضروری برای تمامی مساجد و هیئت‌ها محسوب میشوند.

طبل، سنج و زنجیر

ادوات موسیقی عزا مانند طبل، سنج، سایدرام و زنجیر از جمله ملزومات هیئت است. طبل‌ها با کیفیت‌های متفاوت و اندازه‌های متنوع، به فروش می‌رسند. اگر از جمله هیئت‌هایی هستید که در سطح اماکن مسکونی فعالیت می‌کنید، خریدن طبل‌های کوچکتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قیمت طبل‌ها بر اساس کشور سازنده (چینی، ترکیه‌ای، ژاپنی، ایرانی، ایتالیایی، آلمانی و...)، جنس (چوبی، استیل، آهنی) و اندازه متغیر است. طبل‌ها به شکل اسنیر، سایدرام، تام تام و دمام تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

در جنوب ایران که نواختن طبل و دمام سابقه زیادی دارد و این سازها، از مهمترین انواع لوازم محرم به شمار می‌آید.

ملزومات چایخانه، فرش، جاکفشی، شمعدانی، مهر و سجاده از دیگر لوازم محرمی محسوب می‌شود که هر هیئتی به آن نیاز دارد.

از جمله ملزومات فردی عزاداری نیز می‌توان به لباس مشکی، شال عزا، لباس سبز، زنجیر، سربند، کوله پشتی و کفش مناسب اربعین، لباس خدام هیئت، شیپور و سنج کوچک اشاره کرد.

در صورتی که قصد خرید و اطلاع از قیمت لوازم صوتی هیئت را دارید، فراموش نکنید می‌توانید به وبسایت آوازک به نشانی avazac.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02191016050 تماس بگیرید.