بهترین زمان سفر به بارسلونا

گزارش بازرگانی،   4000329028

 

شهر بارسلونا در شبه جزیره ایبری و در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر توریستی که توسط رشته کوه های کلسرولا احاطه شده دارای آب و هوای مدیترانه ای است. به دلیل آب و هوای مدیترانه ای در زمستان هوا مرطوب و ملایم است و بیشتر احتمال بارش باران وجود دارد و خیلی کم برف می بارد. تابستان های بارسلونا هم گرم و خشک است و بیشتر مردم شهر در تابستان به مناطق خنک تر می روند. اگر قصد سفر و تهیه پرواز تهران بارسلونا به مقصد این شهر تاریخی و جذاب را دارید و نمی دانید چه زمانی مناسب است با ما همراه باشید.

در ابتدا باید مشخص کنید که اولویت شما در این سفر چیست. قصد گردش و تفریحات ساحلی دارید و می خواهید از جاذبه های طبیعی و فضای آزاد شهر استفاده کنید و یا قصد خرید دارید و بازارها و حراجی ها مد نظر شماست. یا شاید هزینه سفر برای شما در اولویت است و قصد دارید سفری ارزان قیمت را تجربه کنید و یا قصد دیدن فستیوال ها و شرکت در مراسم مهم اسپانیا را دارید. برای هرکدام از آن ها زمان مناسبی وجود دارد که می توانید برای سفر اقدام کنید.

بهترین زمان سفر براساس آب و هوا

فصل بهار

در این فصل دلپذیرترین هوای ممکن را در بارسلونا شاهد هستیم. دمایی بین ۱۵ تا ۲۱ درجه که در صورت آفتابی بودن هوا می توانید در دریا شنا کنید. انواع کافه ها و رستوران ها در این ایام باز هستند و می توانید در هرکدام لذت چشیدن طعم یک غذا یا نوشیدنی خوشمزه را در هوای بهاری تجربه کنید.

در این فصل هوای آفتابی و درختان سرسبز و پر از شکوفه قدم زدن در خیابان های شهر را برای شما به یک تفریح دوست داشتنی تبدیل خواهند کرد.

فصل تابستان

در فصل تابستان همه چیز از جمله دما، هزینه هتل ها و بلیط هواپیما بسیار بالاست و باید بدانید که در شب هم هوا به همین صورت گرم است. در این فصل بازار تفریحات آبی و شنا در دریا بسیار داغ است و می توانید ساعت های خوشی را در سواحل این شهر تجربه کنید و لذت ببرید.

فصل پاییز

پاییز در بارسلونا بسیار جذاب است و هوا گاه بارانی است. در این فصل به دلیل کمبود گردشگر هزینه هتل ها کمی کاهش پیدا میکند و همچنین برای گشت و گذار به دور از ازدحام و شلوغی فصل مناسبی است. اگر در ماه سپتامبر به بارسلونا رفته باشید هنوز امکان دارد که بتوانید در آب های مدیترانه شنا کنید.

فصل زمستان

زمستان در واقع مقرون به صرفه ترین فصل برای سفر به بارسلونا است. اگرچه هوا کمی سرد و خنک بوده و امکان شنا وجود ندارد اما دیگر نیاز نیست برای بازدید از اماکن تاریخی در صف های طولانی انتظار بکشید.

در این فصل هم روزهای زیبا و آفتابی دیده می شود و خیلی کم پیش می آید برف ببارد. اما حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به بارسلونا برای بازدید از فستیوال ها و جشن ها

در تمامی ایام سال جشن ها و فستیوال های زیادی در اسپانیا و مخصوصا در بارسلونا برگزار می شود که اگر به این نوع مراسم علاقه دارید با کسب کمی اطلاعات تاریخ سفر خود را برای شرکت در هر کدام تنظیم کنید تا علاوه بر گردش و تفریح با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا شوید.

عید سنت جان

عید سنت جان در ۲۳ ژوئن همراه آتش بازی و رقص و پایکوبی برگزار می شود. این عید یکی از بزرگ ترین مهمانی های بارسلونا است که جمعیت زیادی دور هم جمع می شوند و تا پاسی از شب بیدار مانده و به شادی و تفریح می پردازند.

این جشن حدودا شش ماه زودتر از عید سال نو برگزار می شود و شیرینی و کیک هم به مقدار زیاد برای پذیرایی وجود دارد.

روز سنت خوردی

در ۲۳ آوریل که در واقع روز عشق یا ولنتاین اسپانیایی ها است جشن های زیبا و دیدنی ای برگزار می شود. روزهای قبل از جشن هم گل فروشی ها و مکان هایی برای خرید هدیه شور و حال دیگری دارند.

روز سه پادشاه

۶ ژانویه در بارسلونا براساس یکی از سنت های قدیمی کارناوالی از شادی در شهر برپا می شود. آن طور که از گذشته بیان شده در این روز سه مرد فرزانه به مناسبت تولد عیسی مسیح به کودکان شهر هدیه و شیرینی می دادند. به همین دلیل در این روز سه نفر که لباس پادشاهان قدیمی را برتن دارند در شهر سوار بر شتر می گردند و به کودکان هدیه و شکلات و شیرینی می دهند.

فستیوال مرسه

این فستیوال از تاریخ ۲۴ سپتامبر در بارسلونا آغاز می شود و به مدت چهار روز جشن، کنسرت و رقص های دسته جمعی در سطح شهر وجود دارد. این فستیوال برای جشن گرفتن فرهنگ کاتالونیا برگزار می شود و بسیار مشهور است.

فصل تابستان علاوه بر هوایی که می توان شب ها در بارسلونا آسوده قدم زد و روزها در دریا شنا کرد این فستیوال دیدنی را هم شامل می شود.

فیرا دی سانتا لوسیا (Fira de Santa Llúcia)

در واقع همان جشن کریسمس است که در ماه دسامبر برگزار می شود.

گرک (El Grec)

برای شرکت در فستیوال گرک که یک فستیوال بین المللی در رابطه با تئاتر، موسیقی و رقص است باید ماه جولای در بارسلونا باشید. در واقع اگر بین مرداد تا تیر به بارسلونا سفر کنید می توانید در این فستیوال شرکت کنید.

بهترین زمان سفر به بارسلونا برای شرکت در حراجی ها

در بارسلونا دوبار در سال حراج های فوق العاده ای برگزار می شود و تمامی اجناس شامل ادکلن، لباس و کیف و کفش شامل این تخفیفات می شوند. چه در حراج تابستانه و چه در حراج زمستانه می توانید اجناس با کیفیت با برندهای محبوب و معروف را با قیمت های مناسب تهیه کنید.

از ابتدای ژوئیه تا حدودا دوماه بعد فصل حراج های تابستانی بارسلونا است. اگر در ابتدای حراج شرکت کنید اجناس بهتر و بیشتری را می توانید تهیه کنید. اما اگر در اواخر حراج برسید از تخفیفات بیشتری می توانید بهره مند شوید.

برای حراج زمستانی هم می توانید از ماه ژانویه تا مارس از هواپیمایی ماهان بلیط هواپیمای بارسلونا تهیه کنید. در حراج زمستانه که به مناسبت کریسمس برگزار می شود تمامی مغازه ها اجناس خود را با نازل ترین قیمت ارائه می دهند. بلک فرایدی بهترین زمان برای خرید وسایل برقی، صوتی، تصویری و لباس و پوشاک است.

این شهر تاریخی که غنی از آثار تاریخی، موزه ها و سواحل رویایی است در هر فصلی از سال تماشایی است و می توانید همراه خانواده و دوستانتان در آن گردش کنید. مناسب ترین و کوتاه ترین زمان اقامت در این شهر ۴ روز است که بدون عجله و با آسودگی بتوانید اکثر تفریحات آن را انجام داده و استراحت کافی هم داشته باشید.

برای صرفه جویی در هزینه های خود در انتخاب هتل دقت کنید و با توجه به نوع تفریحاتی که عموما قصد انجام آن ها را دارید محل مناسبی را برای اقامت انتخاب کنید تا هزینه حمل و نقل شما کاهش پیدا کند.

برای سفر به بارسلونا می توانید بلیط هواپیما چارتر ارزان به مقصد خود بارسلونا تهیه کنید و یا از پرواز های غیر مستقیم آن استفاده کنید. در نهایت هواپیمای شما در فرودگاه ال پرات بارسلونا فرود می آید و از آنجا می توانید سفر هیجان انگیز خود را آغاز کنید. حتما پیش از سفر نیازها و اولویت های خود را بشناسید و برای گردش خود برنامه ریزی داشته باشید تا هم از تمام زمان خود استفاده کنید و هم تفریح لذت بخشی را تجربه کرده باشید.