ممانعت آمریکا ازانتشارنتایج تحقیقات درباره شهادت فرماندهان مقاومت

جهان،   4000327063

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق اعلام کرد: آمریکا با اعمال فشار بر دولت بغداد از انتشار نتایج تحقیقات درباره شهادت فرماندهان مقاومت جلوگیری می کند.

ممانعت آمریکا ازانتشارنتایج تحقیقات درباره شهادت فرماندهان مقاومت

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق سخنانی را درباره اعمال فشار ایالات متحده آمریکا بر دولت بغداد پیرامون پرونده تحقیقات درباره شهادت فرماندهان مقاومت، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرد: آمریکا با اعمال فشار بر دولت بغداد از انتشار نتایج تحقیقات درباره شهادت فرماندهان مقاومت جلوگیری می‌کند.

این شخصیت عراقی در ادامه گفت: نتایج تحقیقات درباره عامل شهادت فرماندهان مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی و المهندس مشخص شده است اما آمریکایی‌ها با اعمال فشار بر بغداد مانع از انتشار این نتایج می‌شوند.

الربیعی در ادامه یادآور شد: در واقع، واشنگتن به دنبال آن است تا دولت اسامی عاملان اصلی و اساسی در ترور فرماندهان مقاومت را فاش نکند. این مطالبه مردم و پارلمان عراق است که اسامی عاملان جنایت مذکور افشا شود.

گفتنی است، در دی ماه سال ۱۳۹۸ بود که جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا به صورت رسمی و کاملاً علنی، در اقدامی تروریستی خودروهای حامل شهیدان سلیمانی و المهندس را هدف قرار دادند و آنها را به همراه دیگر هم‌رزمانشان به شهادت رساندند.