دعوت مردم ایران به ضیافت بزرگ روز جمعه

سیاسی،   4000326138 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری فردا بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود. در روزهای منتهی به انتخابات بسیاری از نهادها، تشکل ها، سازمان ها و ... مردم را دعوت به حضور و مشارکت حداکثری کردند.

دعوت مردم ایران به ضیافت بزرگ روز جمعه

انتخابات مانند تشییع شهیدسلیمانی فراتر از سلیقه‌های سیاسی است همه باید شرکت کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه در سخنرانی تلویزیونی برای ملت ایران، انتخابات روز جمعه را رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیر اقتصادی خواندند و با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و سپس افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران گفتند: گله‌های مردم بویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آنها بجاست اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه های سیاسی خواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان چند نکته مهم انتخاباتی گفتند: مهمترین نکته این است که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را نشان می‌دهد و این پشتوانه مردمی، در اقتدار واقعی نظام و ایران، تأثیری بی‌نظیر دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی سفسطه‌گویی‌ها درباره انتخابات در فضای مجازی و مطبوعات گفتند: این افراد در واقع همچون دشمنان ملت دنبال کاهش مشارکت مردم، تضعیف نظام و طبعاً تضعیف ایران هستند که در این صورت ایران با دخالت‌های بیگانگان دچار ناامنی می‌شود و به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل خواهد شد.

نکته دیگری که رهبر انقلاب به تبیین آن پرداختند رابطه معکوس کاهش حضور مردم و افزایش فشارهای دشمن بود.

ایشان گفتند: بر اساس این واقعیت اگر بخواهیم فشارهای اقتصادی دشمنان یعنی تحریم و دیگر فشارها کاهش یابد و رفع شود، باید حضور در انتخابات افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود.

حضور مردم در صحنه انتخابات، خنثی‌کننده دسیسه‌های دشمنان است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه انتخابات با صدور فراخوان دعوت عمومی اعلام کرد حضـور مـردم در صحنـه انتخابات، خنثی‌کننده دسیسه‌های دشمنان است. بخشی از متن اطلاعیه فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به این شرح  است:

«شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از تمامی واجدین شرکت در انتخابات دعوت می‌کند، هم‌چنانکه در بزنگاه‌ها، مقاطع حساس و عرصه‌های گوناگون 42 سال گذشته و حتی قبل از آن، از جمله در خردادماه سال 1342 و آبان‌ماه 1343 حضور فداکارانه، حماسی و تاریخ‌ساز داشته‌اند، بار دیگر با همان بصیرت، فهم، رشادت، وظیفه‌شناسی و احساس تکلیف دینی، انقلابی و ملی، با شرکت گسترده و پرشور در انتخابات 28 خرداد 1400، تبلیغات شیطانی نظام سلطه، امپراتور رسانه‌ای استکبار و نااهلان و فریب‌خوردگان در تلاش برای ناامیدی ملت و خودداری در عمل به تکلیف شرعی و عقلی را خنثی و حماسه ماندگاردیگری را خلق نموده و با جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای حکیمانه و واجب الاطاعه امامین انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» پاسدار خون و امانت صدها هزار شهید و ایثارگر باشند و در این برهه تاریخی و جهاد سیاسی، بازهم برگ‌زرین مایه مباهاتی را به کارنامه سراسر عزت، افتخار و درخشان خود بیفزایند.»

دعوت سپاه از آحاد ملت ایران برای مشارکت حداکثری در انتخابات

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از آحاد ملت ایران برای مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات 28 خرداد ماه، حضور حماسی در این رویداد و آزمون بزرگ تاریخی را  عمل صالح و ضامن عزت، امنیت، اقتدار، سربلندی و آبروی کشور و باطل‌السحر نقشه‌های شوم دشمنان و موجب گشایش در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «به فضل الهی "حماسه 1400"  باطل‌ السحر آمال، آرزوها و نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب گشایش در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عزیز با تشکیل دولتی مقتدر، توانمند، کارآمد، چابک، شجاع، مسئولیت‌پذیر و برخوردار از روحیه انقلابی و جهادی بوده و در سایه وحدت، همدلی و هم‌افزایی ملی، ظرفیت‌های نوینی برای عبور از تحریم‌ها و جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن و ریل‌گذاری موفق و مطمئن برای تقویت قدرت بازدارندگی و پیشرفت همه جانبه کشور خلق خواهد شد.»

آیت الله سبحانی همگان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد
 
 آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای همگان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. در بیانیه‌ این مرجع تقلید آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرّقوا»، وحدت کلمه نعمت الهی است که برای خود برکاتی دارد. خداوند منّان امر می‌کند که همگان به «حبل‌الله المتین» تمسک جویند. با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم؛ ان شاء الله مشکلات موجود به فضل الهی و در پرتو وحدت کلمه برطرف می‌شود.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دعوت مردم برای شرکت در انتخابات

 ارتش جمهوری اسلامی به منظور دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه منتشر کرد. بخشی از متن این بیانیه به این شرح است: «ارتش جمهوری اسلامی ایران از مردم انقلابی، بصیر و آگاه ایران اسلامی نیز دعوت می کند با حضور هر چه گسترده تر در انتخابات ، بار دیگر اقتدار ایران سربلند اسلامی را به رخ دشمنان قسم خورده نظام اسلامی کشیده  و همانند همیشه که با حضور مومنانه خود صدها توطئه علیه سرزمین پاکان و مهد دلیران را خنثی کردند، این بار نیز با حضور تعیین کننده خود ، پشتیبان محکمی برای جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان جان برکف نیروهای مسلح کشورمان باشند.»

 بیانیه جامعه هنرمندان خراسان جنوبی برای مشارکت در انتخابات

جامعه هنرمندان خراسان جنوبی در بیانیه‌ای از مردم استان برای مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کردند. بخشی از متن این بیانیه به شرح ذیل است: « اختیار " انتخاب" از مواهب الهی و از برترین جلوه‌های مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران است که آحاد ملت از آن برخوردارند. در این میان ، هنرمندان همواره در این مسیر ، پیشرو و پیشگام بوده اند. بر این اساس هنرمندان متعهد خراسان جنوبی با شرکت فعال در انتخابات، همه آحاد ملت سلحشور ایران را به حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراخوانده اند، امید است با تعهد و مسئولیت پذیری همیشگی برگ زرین دیگری به انتخبات میهن عزیزمان بیفزاید».

دعوت هنرمندان پیشکسوت از مردم برای مشارکت در انتخابات

هنرمندان پیشکسوت با صدور بیانیه‌ای از اصحاب فرهنگ و هنر و مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کردند. در متن بیانیه این هنرمندان برای دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات آمده است: «در مقاطع حساس تاریخ همواره نشان دادیم که این مردم هستند که حماسه آفرینی می کنند. اکنون نیز یکی از همان زمان‌ها است تا همگی مسئولانه به پا خیزیم و سهم خود را در پیشرفت کشور ادا کنیم. و در زمانه جدید انتخابات یکی از جلوه های مردم سالاری دینی است که تبلور آن را در این چهل سال دیده ایم. و مردم با انتخاب خود سرنوشت کشور را برای چهار سال مشخص می کنند. با توجه به تکثر جامعه ایرانی و تنوع آن از نظر فرهنگی، قومی و مذهبی و جایگاهی که اصحاب فرهنگ و هنر بخصوص پیشکسوتان این حوزه در بین مردم فهیم ایران دارند، موسسه هنرمندان پیشکسوت به نمایندگی از همه دلدادگان فرهنگ غنی ایران، همه مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد می نماید.مردم فهیم ایران با حضور خود در پای صندوقهای رای بار دیگر برگ زرین دیگری از تاریخ این مرز وبوم را ورق می زنند .به امید روزهای بهتر برای ایران و ایرانی».

دعوت اساتید و نخبگان دانشگاهی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور با صدور بیانیه ای خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری شدند. در امضا این بیانیه ۲۰ هزار و ۵۰۰ استاد دانشگاه از سراسر کشور از آحاد مردم برای حضور گسترده در انتخابات دعوت کرده اند.

در این بیانیه آمده است: امروز ایران ما از یک سو با تهدیدهای فزاینده خارجی و از سوی دیگر با مشکلات اقتصادی و معیشتی و عدم تحقق برخی از اهداف انقلاب در داخل مواجه بوده و در کنار انتخاب دولتی کارآمد برای عبور از بحران‌های پیش‌رو و ترمیم اقتصاد، بیش از همیشه به همدلی، انسجام ملی و مشارکت حداکثری نیازمندیم.

اساتید و نخبگان دانشگاهی در این بیانیه آورده اند: ما استادان دانشگاههای کشور با علم به دشواری‌ها و کاستی‌های فراروی ملت در حوزه اقتصاد و سیاست، ضمن دعوت از نامزدهای محترم انتخابات به رعایت انصاف، اخلاق و صداقت، از ملت بزرگ ایران برای حضور حماسی و حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب دولتی استوار به پشتوانه مردمی دعوت می نماییم و به این جمله الهی معتقدیم که، إنّ اللّه لا یغیر ما بقوْمٍ حتّی یغیروا ما بأنْفسهمْ و تحقق ایران قدرتمند، نیازمند دولتی برخوردار از اراده ملی برای حل مشکلات اقتصادی و بالفعل نمودن آرمان‌های انقلاب می باشد که بتواند همراه با آزاد نمودن انرژی جوانان این مرز و بوم، بهاری نوین و تحول آفرین را در جهت حل برخی مسائل مزمن، جبران عقب ماندگی ها و استفاده از ظرفیت های مغفول رقم بزند.

دعوت وزارت فرهنگ از مردم برای مشارکت در انتخابات

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام بیانیه ای از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به حضور در انتخابات دعوت کرد. در بیانیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:« انتخابات، مظهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش و نماد مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است... وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراه با مردم غیور ایران عزیز، آحاد شهروندان را به شرکت پرشور و مسئولانه در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری دعوت می کند و از گروه های مرجع به ویژه نخبگان دینی و دانشگاهی و اصحاب فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه خاضعانه درخواست می کند برای ترغیب مردم عزیزمان به حضور شکوهمند در پای صندوق های رأی در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از هیچ تلاشی دریغ نکنند. به یاری پروردگار متعال و حضور منسجم و متحد ملت بزرگ و حاضر در صحنه، مسیر پیشرفت و توسعه کشور روشن تر از هر زمان است.»

دعوت دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی از مردم برای مشارکت در انتخابات

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور دعوت از آحاد مردم ایران به‌خصوص اهالی علم، دانش، فرهنگ و هنر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای منتشر کرد. بخشی از متن بیانیه به شرح ذیل است:« دولتی که پشتوانه مردمی بالایی داشته باشد در توسعه کشور و حل مسائل اساسی و همچنین تعاملات جهانی دلگرم به مردم خویش است و قدرت بازدارندگی نسبت به طمع و سلطه دشمنان ملت ایران پیدا می‌کند. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دعوت از تمام آحاد ملت ایران به‌خصوص اهالی علم، دانش، فرهنگ و هنر به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو امیدوار است، مردم شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی با درک و تحمل تمام مشکلات و سختی‌ها، مقتدر و هوشیار با اتکای به فضل الهی و رهنمودهای داهیانه حکیم انقلاب اسلامی در پاسداشت از آرمان‌های امام خمینی «ره» و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با مشارکتی حداکثری و انتخابی درست جلوه‌ای دیگر از ایران مقتدر را به نمایش گذاشته تا گام دوم انقلاب اسلامی استوارتر از گذشته به‌سوی پیشرفت و تعالی برداشته شود».

دعوت علمای برجسته اهل تسنن از مردم برای مشارکت در انتخابات
 
ضرورت و لزوم شرکت همگانی مردم در انتخابات و تاثیرات غیرقابل انکار آن در عرصه داخلی و بین المللی، علمای اهل سنت را بر آن داشته است تا در اظهاراتی جداگانه از همه مردم و بخصوص هموطنان اهل سنتمان برای مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.

ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه گفت: امروز با توجه به توطئه های بی امان دشمن به سردمداری آمریکا علیه امت های اسلامی بخصوص ایران عزیزمان حضور حداکثری ما در انتخابات موجب خنثی شدن توطئه های آنها می شود و این را می رساند که انقلاب از پشتوانه محکم مردمی برخوردار است، در واقع مردم با این کار برائت خود را از دشمن اعلام می کنند که در ۴۲ سال جنگ نرم با تمام توان رسانه ای خود خللی در بصیرت آنها بروز پیدا نکرده است.

آخوند عبدالرزاق رهبر، امام‌جمعه اهل سنت آق‌قلا با اشاره به اینکه صهیونیسم، آمریکا و انگلیس و همه دشمنان چشم به ملت ایران دوخته‌اند که ببینند آیا اطاعت ملت ایران از مقام معظم رهبری تا چه میزانی است،‌ خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی همه و همه وظیفه داریم با شرکت در انتخابات جواب محکم و دندان شکنی به مخالفان و آنهایی که در داخل و خارج در صدد صدمه زدن به نظام و انقلاب هستند، بدهیم و ثابت کنیم که ما اولی الامر خود را با قلب و جان دوست داریم و طبق دستور ایشان در انتخابات شرکت حداکثری خواهیم داشت.

ماموستا رستمی، امام جمعه سنندج هم به جایگاه ویژه انتخابات از دیدیگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به شور و مشورت دعوت می کند و اهمیت آن تا جایی است که تدبیر و مشورت را همراه یکی از اصول دین مبارک اسلام بعد از کلمه شهادتین می آورد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: انشاءالله همه مردم ایران بخصوص مردم فهیم کردستان با حضور حداکثری خود ضمن نشان دادن وفاداری به نظام، بیعت محکم و مجدد با رهبری خواهیم بست و در این آزمون بزرگ سربلند بیرون می آییم.

دعوت ائمه جمعه کشور از مردم برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد

نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور با صدور بیانیه ای از مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات دعوت کردند.

بخشی از متن بیانیه بدین شرح است: « ما نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و امامان جمعه سراسر کشور، اطمینان داریم؛ ملت بزرگ و آگاه ایران اسلامی، باوجود همه گلایه‌ها ودلخوری‌هایی که ازکاستی‌ها و ضعف تدبیرها دارند، با درک عمیق و هوشمندانه از شرایط کشور و لزوم مشارکت پرشور و تأثیرگذار، در این مقطع زمانی مهم نیز برگ زرین دیگری در کتاب جهاد، ایثار و مقاومت انقلابی خود ثبت خواهند نمود.در آستانه روز بزرگ ۲۸خرداد، شما را به مشارکت پرشور و انتخاب خدمتگزاری شایسته، توانمند، مردم باور و فسادستیز که به کار جهادی و روحیه انقلابی، جوانگرایی و ایجاد زمینه برای نقش آفرینی رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه مدیریتی، باور و التزام داشته باشد، برای تصدی مسئولیت خطیر و بی بدیل قوه مجریه و نیز انتخاب نمایندگانی امین، پاکدست و کارآمد، برای شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت می‌کنیم».