تلاش عروس داعش برای بازگشت به انگلیس: من فقط یک بچه احمق بودم

جهان،   4000326137 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شمیمه بیگم معروف به عروس داعش که پیش از این در عضویت این گروه تروریستی بود با ابراز پشیمانی از پیوستن به این گروه گفت که من فقط یک بچه نادان بودم.

تلاش عروس داعش برای بازگشت به انگلیس: من فقط یک بچه احمق بودم

به گزارش  الف به نقل از روزنامه رای‌الیوم، «شمیمه بیگم» معروف به عروس داعش که نام وی اخیراً در رسانه‌ها مشهور شده ، در آخرین مصاحبه‌ای که با یک کارگردان در اردوگاه الهول سوریه انجام داد با ظاهری متفاوت دیده شده و گفت که قصد بازگشت به انگلیس را دارد.

رای الیوم افزود،  این دختر ۲۱ ساله انگلیسی در توجیه خود برای پیوستن به گروه تروریستی- تکفیری داعش گفت که من فقط یک بچه نادان و احمق بودم. وی در مصاحبه با «اندور دوری»  کارگردان فیلم «منطقه خطرناک» گفت که من فکر نمی‌کنم که یک تروریست  بودم، من فقط یک بچه احمق بودم که با آمدن به اینجا مرتکب اشتباه بزرگ شدم.

رای الیوم در ادامه نوشت، این دختر جوان انگلیسی اظهار داشت که من شخصا فکر نمی‌کنم که نیاز به توانبخشی داشته باشم، اما دوست دارم به دیگران برای توانبخشی کمک کنم تا بتوانند خودشان را باز بیابند.

به نوشته پایگاه اینترنتی رای‌الیوم، زمانی که از شمیمه بیگم درباره این که آیا پیامی برای دولت انگلیس دارد سوال شد گفت که دوست دارم به کشورم برگردم.

بر اساس این گزارش، شمیمه بیگم درحال حاضر در اردوگاه الهول در شمال سوریه زندگی می کند و بعد از پیوستن به داعش دولت انگلیس تابعیت انگلیسی وی را سلب کرده است. فوریه گذشته دادگاه عالی انگلستان با صدور حکمی اعلام کرد که شمیمه بیگم دیگر نمی تواند برای پیگیری تجدید نظر دولت انگلستان درباره سلب تابعیت انگلیسی خود به این کشور برگردد. این در حالیست که سال گذشته دادگاهی در انگلیس رأی داده بود که «بیگم» می‌تواند پس از بازگشت به این کشور، با سلب تابعیت خود توسط وزیر کشور انگلیس مخالفت کند؛ رأیی که دولت انگلیس در تلاش برای ابطال آن به شکایت در دادگاه عالی متوسل شد.

گفتنی است ۳ دانش آموز دختر انگلیسی به نام «خدیجه سلطانه» ۱۶ ساله، «شمیمه بیگم» ۱۵ ساله و «امیره» ۱۵ ساله در روز ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی منزل خود را در شرق لندن ترک کردند و با سفر هوایی از طریق استانبول ترکیه، عازم سوریه شدند.

فرار این ۳ دختر انگلیسی آسیب بزرگی به جامعه انگلیس وارد کرد و در ماه‌های بعد از فرار آنها نیز اخباری مبنی بر ازدواج آنها با عناصر تروریستی داعش منتشر شد.