به خودتحريمي پايان دهيم

محمدكاظم انبارلويي، سیاسی،   4000326016
به خودتحريمي پايان دهيم

ديدارهاي رسمي رهبر معظم انقلاب همان است كه از صدا و سيما مي شنويم و مسير انقلاب را با ديدگاه‌هاي اعلامي رهبري به فضل خدا طي مي‌كنيم اما ديدارهاي غيررسمي رهبري بيشتر «اعمالي» است تا «اعلامي»!

در اين ديدارها رهبري با سرانگشت هدايت بن‌بست‌ها را مي‌شكند راه را باز مي‌كند تا كساني كه سالك راه انقلاب و امام براي پيشرفت كشور هستند مسير را درست بپيمايند. قسمت سوم مجموعه روايتي از ديدارهاي پنج‌شنبه‌اي رهبري كه از صدا و سيما پخش شد با دو قسمت ديگر كاملا متفاوت بود.

شماري از دانشمندان و علماي حوزه علم و فناوري در ديدارهاي صميمي خود  با رونمايي از قدرت توليد علم در ايران، موانع و دشواري‌هاي اين مسير را مطرح مي‌كنند و رهبري همانجا با دلگرم‌كردن آن‌ها هدايت‌هايي را در دستيابي كشور به فناوري‌هاي نوين مطرح مي‌فرمايند كه در تاريخ ايران به عنوان يك نقطه عطف در پيشرفت و توسعه كشور به حساب مي آيد.

در قسمت سوم روايت ما با دانشمندان كشور و آورده‌هاي آن‌ها در علوم جديد آشنا مي‌شويم.

دانشمنداني كه در حوزه فناوري‌هاي نوين كاري كارستان كرده‌اند.

دانشمندان كشور توانسته‌اند بسياري از كالاهايي كه از بيرون مي‌آورند، بومي‌سازي كنند.

در حوزه نظامي به قله‌هايي رسيده‌ايم كه هر تهديدي را مي‌توانيم در زمين و هوا و دريا به‌خوبي پاسخ دهيم. در حوزه سلول‌هاي بنيادين، درمان ناباروري ، فناوري هسته‌اي ، نانوتكنولوژي، در زمينه داروسازي و درمان سرطان قله‌هايي را فتح كرديم كه واقعا غرورانگيز است.

ايران امروز 42 درصد توليد علم در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است و در بسياري از علوم در رتبه چهارم جهان هستيم.

رهبري هوشمندانه ، بي‌سروصدا  طي 10 سال گذشته همت ويژه‌اي در تشويق دانشمندان به سوي فتح قله‌هاي علم داشته‌اند.

گله‌اي كه دانشمندان عزيز در اين ديدار داشته‌اند از كساني بود كه نقش مانع را بازي مي‌كردند نه تنها كمك نمي‌كنند بلكه در سر راه پيشرفت كشور مانع ايجاد مي‌كنند. پيامي كه از اين قسمت سوم بيننده دريافت مي‌كند اين است كه ما در داخل با يك جرياني روبه‌رو هستيم كه تحريم‌هاي آمريكا را در داخل نمايندگي مي‌كنند و يك خودتحريمي ظالمانه را به كشور تحميل كرده‌اند!

دانشمندان ايراني امروز با دو تحريم روبه‌رو هستند. يكي از خارج و يكي درون !

دولت آينده بايد در اين دو جبهه بجنگد. كساني كه مانع پيشرفت در داخل كشور هستند بايد به عنوان ستون پنجم دشمن شناخته شوند و با آن‌ها با توجه به شرايط جنگ اقتصادي برخورد شود.

دولت جوان و انقلابي بايد با كارجهادي به دانشمندان داخل كمك كند تا از تحريم‌ها عبور كنيم. خودتحريمي بدتر از تحريم‌هاي ظالمانه آمريكاست تا از خودتحريمي عبور نكنيم مقابله با تحريم‌هاي دشمن ممكن نيست.

كارآفرينان ، دانشمندان بزرگ در حوزه‌هاي مختلف علوم جديد و فناوري‌هاي نو بايد گردش اطلاعات درداخل در مورد توان توليد در كشور با ارتباط معقول روان كنند. سازماني پديد آورند با كمك دستگاه‌هاي امنيتي و قضائي در برابر عناصري كه «خودتحريمي» در داخل و خارج مديريت مي‌كنند بايستند البته دولت جوان، انقلابي بايد به كمك آن‌ها بيايد تا در اين نبردي كه از بيرون هدايت مي شود غلبه كنند.