بیانیه انتخاباتی کارشناسان، کانون و اتحادیه کانون وکلای دادگستری

سیاسی،   4000325129
بیانیه انتخاباتی کارشناسان، کانون و اتحادیه کانون وکلای دادگستری

بیانیه هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

به نام خدا
انتخاب بالاترین مقام اجرائی در کشور یعنی رئیس جمهور از اهمیت خاصی برخوردار است. حق تعیین سرنوشت به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت، می تواند در انتخاب رئیس جمهور در هر کشور تجلی پیدا کند. طبق اصل 35 قانون اساسی نظارت بر اجرای قانون اساسی و به خصوص اصول راهبردی مندرج در فصل سوم مربوط به حقوق ملت، از وظایف رئیس جمهور می باشد.
بنابراین شرکت در انتخابات 1400 در روز 28 خرداد از جمله حقوق آحاد مردم است. از وکلای فرهیخته کانون های وکلای دادگستری سراسر ایران دعوت به عمل می آید که همانند مردم عزیز در این انتخابات شرکت نمایند.
امید است با انتخاب رئیس جمهور، صیانت و حمایت از استقلال کاری وکلا پیش از پیش مورد اهتمام ایشان قرار گیرد. انتظار از رئیس جمهور منتخب این است که از ظرفیت های قانونی و بین المللی این نهاد در دفاع از حقوق مردم استفاده کند.
هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

بیانیه هیأت‌مدیرۀ کانون وکلای دادگستری مرکز پیرامون انتخابات‌های مورخ ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ 
 بسمه تعالی برگزاری انتخابات در هر کشوری تجلی مشارکت آحاد مردم در تعیین سرنوشت خویش است. یکی از ویژگی‌های متمایز انقلاب اسلامی مراجعه به آرای عمومی از بدو پیروزی و برگزاری مستمر انتخابات حتی در دوران جنگ تحمیلی است. در این راستا کانون وکلای دادگستری مرکز باتوجه‌به نقش انتخابات در تحقق دموکراسی و جایگاه ویژۀ آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ملّت آگاه و هوشیار ایران را به حضور در انتخابات‌های ٢٨ خرداد دعوت می‌نماید و آمادگی خود را برای کمک به مجریان انتخابات در اجرای دقیق و تام قانون اعلام می‌کند. همچنین تمامی نامزدها، عوامل اجرایی و ناظران را به رعایت دقیق قانون توصیه نموده و امیدوار است انتخابات در چهارچوب قانون و در سلامت کامل برگزار گردد. در پایان انتظار دارد هر شخصی که اعتماد اکثریت مردم و افتخار خادمی ملت را کسب کند علاوه بر اجرای دقیق قانون اساسی به اصلی‌ترین مطالبات مردم توجه ویژه کند و فشار حداکثری موجود را با تمام توان کاهش و پاسخ شایسته‌ای به همراهی و حمایت مردم در پاسداری از حقوق اساسی و شهروندی بدهد.

کارشناسان دادگستری استان تهران
 در مجمع عمومى ساليانه كارشناسان رسمى دادگسترى استان تهران كه در ساعت ١٦روز يكشنبه مورخ ٢٣/٣/١٤٠٠ شروع شد و  بيش از ١٥٠٠نفر درفضاى مجازى وحدود ١٠٠نفر حضورى شركت داشتند  آقای دکتر علیپور ریاست محترم کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران ضمن درود به روان پاك حضرت امام خمينى (ره) بنيانگزار جمهورى اسلامى و آرزوى سلامتى براى مقام معظم رهبرى درخواست كرد كه همه در انتخابات رياست جمهورى مشاركت فعالانه داشته باشند.