تأکید وزیر خارجه عمان بر نقش موثر ایران در منطقه

جهان،   4000325100

وزیر امور خارجه عمان در دیدار مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران ضمن گفت‌وگو درباره تحولات یمن، مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه، بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه تأکید کرد.

تأکید وزیر خارجه عمان بر نقش موثر ایران در منطقه

به گزارش فارس، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که به مسقط سفر کرده امروز (سه‌شنبه) با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات آخرین تحولات روابط دوجانبه، تحولات یمن و موضوعات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این ملاقات ضمن ارائه گزارش آخرین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل انساندوستانه و توقف جنگ در این کشور، از اقدام سلطنت عمان در اعزام هیأت به صنعاء و تلاش این کشور برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران در همکاری با سازمان ملل متحد استقبال کرد. 
وزیر امور خارجه عمان نیز تلاش‌های این کشور در بحران یمن را گامی برای حل فاجعه انسانی موجود در یمن و ثبات منطقه‌ای خواند. 
وی همچنین بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای تأکید کرد. 
خاجی در این سفر همچنین با شیخ  خلیفه الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه عمان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن به تفصیل بحث و گفت‌وگو کردند. 

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر خاجی به مسقط خبر داده بود.

چندی پیش نیز محمدجواد ظریف در سفری دوره‌ای به منطقه به عمان رفت و با همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. 

از سوی دیگر، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز اخیرا به تهران سفر کرد و ۱۸ خرداد ماه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. 

ظریف در دیدار گریفیتس با بیان این‌که جنگ، راه‌حل بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به آنها تأکید کرد.