زاکانی: باید گردن زمینه‌سازان آبان ۹۸ را شکست/ روحانی و همتی هیچوقت خود را در موضع پاسخ‌گویی قرار نمی‌دهند

سیاسی،   4000324090

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امثال آقایان روحانی و همتی خودشان را یک طایفه خاص می‌دانند و نهایت پاسخی که می‌دهند این است که اگر ما نبودیم دلار ۵۰ هزار تومان می‌شد!

زاکانی: باید گردن زمینه‌سازان آبان ۹۸ را شکست/ روحانی و همتی هیچوقت خود را در موضع پاسخ‌گویی قرار نمی‌دهند

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ با اساتید و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پاسخ به سؤال یکی از اساتید در خصوص خطر تکرار تجربه سال 92 و توهم پیروزی در بین نامزدهای جریان انقلاب، اظهار داشت: در حال تلاش هستیم که تجربه انتخابات ۹۲ در این دوره تکرار نشود و خودم نیز شخصا دارم کار می‌کنم و امیدواریم که به نتیجه خوبی برسیم.

به گزارش فارس، وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشتت آراء مردم تأکید کرد: در شرایط کنونی هر کسی بخواهد مردم را به خودش دعوت کند خیانت کرده است و خداوند هم وقتی به ما آبروی دنیا و آخرت می‌دهد که کنار هم بنشینیم و با هم کار کنیم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه نقش ایران در شکل گیری یک نظام جدید در جامعه جهانی بی‌نظیر است، اظهار داشت: ما معتقد نیستیم که ایران امروز مطابق الگوی اسلامی اداره می‌شود، ما معتقدیم استقلال سیاسی داریم، اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم، عدالت ما نسبی است اما آن عدالتی که مورد انتظار بوده امروز حاکم نیست و بی‌کفایتی مسئولان باعث این مسأله شده است.

زاکانی تصریح کرد: به همین خاطر ما شعار «ایران قوی و پیشرفته» را انتخاب کرده‌ایم و اساس حرکت ما در اداره کشور مبتنی بر معنویت، عقلانیت و خلاقیت‌ها است.

**هر جا مقلد بودیم به پراید رسیدیم؛ وقتی خودباوری داشتیم به موشکی و هسته‌ای رسیدیم**

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تز فکری جریان رقیب ما این است که باید وابستگی را بپذیریم و در جامعه جهانی هضم شویم، اما پاسخ ما این است که ما بهترین سرمایه‌های انسانی، طبیعی و زیرزمینی را داریم و باید خودباور باشیم.

زاکانی تصریح کرد: آنجا که مقلد بودیم و خودباوری نداشتیم، به پراید رسیدیم و آنجا که خودباوری داشتیم به فناوری موشکی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای رسیدیم.

وی ادامه داد: اینها خودشان را یک نژاد برتر می‌دانند و درگیر اشرافی‌گری هستند، با فساد برخورد نمی‌کنند و آزادی‌ها را هم برنمی‌تابند. امثال آقایان روحانی و همتی خودشان را یک طایفه خاص می‌دانند و هیچ وقت خود را در موضع پاسخگویی قرار نمی‌دهند؛ نهایت پاسخی که می‌دهند این است که اگر ما نبودیم دلار 50 هزار تومان می‌شد!

** برکناری سرپرست وزارت اقتصاد برای تلاش به اتصال شبکه بانک‌ها به همدیگر**

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به بودجه 1717 هزار میلیارد تومانی امسال گفت: ساختار بودجه به گونه‌ای است که از این رقم فقط 10 درصد سهم بودجه‌های مستقل استانی است که در اختیار شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و استان‌ها قرار می‌گیرد و مابقی آن در مرکز تصمیم‌گیری می‌شود؛ این روند بودجه ریزی باید اصلاح شود.

زاکانی تصریح کرد: به موازات اصلاح این روند، حکمرانی در فضای مجازی و توسعه دولت الکترونیک باید تثبیت شود و ما نیز در همان سال اول دولت اقدام و اصلاح این را مستقر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار دولت الکترونیک و اتصال شبکه بانک‌ها به یکدیگر جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود. آقای صمصمامی (سرپرست اسبق وزارت اقتصاد) سال 87 سراغ اتصال شبکه بانک‌ها به همدیگر رفت و با هزینه کردن تنها 60 میلیون تومان و خرید یک سرور و به کار گرفتن یک تیم متخصص زمینه انجام این کار را فراهم کرد، اما نگذاشتند و شبکه بهم پیوسته‌ای از نمایندگان مجلس، رئیس کل بانک مرکزی و نفوذی‌ها او را برداشتند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کم نظیر موجود در منطقه و کشورهای همسایه برای توسعه اقتصادی کشورمان گفت: به خاطر بی‌عرضگی مسئولان ما، فقط در دو کشور عراق و افغانستان رایزن اقتصادی داریم، اما ترکیه فقط 22 رایزن در عراق دارد و این یعنی فاجعه.

**«اینترنت امن» یعنی فرزندان مردم در اینترنت امنیت داشته باشند**

زاکانی در ادامه با اشاره به نقش کم‌نظیر فضای مجازی در پیشرفت کشور گفت: اینکه رقبای ما می‌گویند ما به دنبال محدود کردن فضای مجازی هستیم حرف بی‌ربطی است؛ ما به دنبال اینترنت امن هستیم. آقای همتی در مناظره‌ها پرسید اینترنت امن یعنی چه؟ و فرصت نشد من به او پاسخ بدهم، حالا اینجا می‌گویم؛ اینترنت امن یعنی فرزندان ما در اینترنت امنیت داشته باشند و شما (همتی) حداقل به اندازه اوباما که برای زن و بچه‌اش در فضای مجازی نگران بوده غیرت داشته باشید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما با همه اپلیکیشن‌های خارجی موافقیم اما باید مقررات ملی ما را بپذیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساختار بودجه سوراخ سمبه‌های قشنگی دارد که پول‌های قلمبه‌ای در آنجا پنهان است، اظهار داشت: به همین خاطر ما برای تمام طرح‌ها و برنامه‌هایمان از همین ظرفیت‌های بودجه‌ای استفاده می‌کنیم و حواله به غیب نمی‌دهیم.

زاکانی با بیان اینکه قانون‌گذاری ما 30 برابر حجم قانون‌گذاری فرانسه است عنوان کرد: بر این اساس برنامه داریم که طی سه سال با همکاری مجلس و شورای نگهبان قوانین را تنقیح کنیم تا فرصت سوءاستفاده از قانون سلب شود و همزمان جامعه را هم آموزش می‌دهیم.

**باید گردن زمینه‌سازان آبان 98 را شکست**

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در ادامه با اشاره به برنامه خود برای نهادسازی نوین و اجرای اصول هشتم و بیست و هفتم قانون اساسی اظهار داشت: با نهادسازی‌های نوین و فراهم کردن فرصت اعتراض و مشارکت برای مردم دیگر آبان 98 خلق نمی‌شود؛ البته باید گردن کسانی که برای آبان 98 زمینه‌سازی کردند شکسته شود.

وی ادامه داد: حریم خصوصی مردم خط قرمز ماست و کسی که بخواهد این حریم را نقض کند، قلم پایش را می‌شکنیم و این مستند به فرمان هشت ماده‌ای امام راحل(ره) در سال 61 است؛ البته حریم عمومی جامعه نیز اساس کار است و باید صیانت شود.

زاکانی در ادامه با اشاره به برنامه خود در سیاست خارجی با تاکید بر دیپلماسی هوشمند و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و محور مقاومت تصریح کرد: 2400 الی 4000 میلیارد دلار پول همسایگان و کشورهای منطقه ماست که علاقمند هستند در ایران هزینه کنند؛ با دیپلماسی هوشمند باید زمینه جذب این سرمایه را فراهم کرد.

این نامزد انتخابات افزود: ما حتما مبتنی بر منافع ملی با کشورهایی مثل چین و روسیه قراردادهای چند ده ساله می‌بیندیم و در رابطه با کشورهای اروپایی باید یک بازتعریف در روابط صورت بگیرد و در خصوص برجام نیز هر زمان آمریکا مایل بود می‌تواند به برجام برگردد اما باید قبل از آن تمام تحریم‌ها را لغو کند و این لغو تحریم‌ها راستی‌آزمایی شود.

**صبح علیه فساد مصاحبه کردم، ظهر دامادم را دزدیدند!**

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیچیدگی‌های مبارزه با فساد گفت: چند وقت قبل پشت منزل ما را آتش زدند طوری که آتش به ساختمان زبانه می‌کشید؛ یک بار هم صبح با یک رسانه علیه فساد مصاحبه کردم، ظهر داماد ما را دزدیدند و 48 ساعت خبری از او نبود! لذا مبارزه با فساد به این راحتی امکان‌پذیر نیست.