تاثیر تغییرات آب و هوایی بر بحران شدید اقتصادی کشورها

اجتماعی،   4000323114

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی باعث بحران شدید اقتصادی و مالی در کشورها می‌شود.

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر بحران شدید اقتصادی کشورها

به گزارش فارس، صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی باعث بحران شدید اقتصادی و مالی در کشورها می شود و باید هر چه سریعتر با این پدیده شوم مقابله کرد.

بر اساس این گزارش، تغییرات آب و هوایی که چند سالی است اثرات آن به طور جدی تهدید آمیز شده است، می‌تواند خطر جدی به بخش مالی و اقتصادی کشورها  باشد.

 آدریان مدیر عامل اقتصادی و بازار سرمایه صندوق بین المللی پول ضمن هشدار درباره آینده تغییرات آب و هوایی اعلام کرد: این اتفاق جدید می‌تواند وضعیت اقتصادی جهان را با سرعت  به بحران نزدیک تر کند.

وی که در حاشیه کنفرانس گروه 7 موسوم به جی سون صحبت می‌کرد، گفت: اثرات تغییرات آب و هوایی با کندی، اما به طور پیوسته ظاهر می‌شود و به این دلیل ظرفیت مخرب فوق‌العاده‌ای دارد.

این کنفرانس که به صورت مجازی برگزار شد، عملکرد صنایع کشورها در برابر تغییرات آب و هوایی را بررسی می‌کرد و بر اساس آن تاثیر تغییرات آب و هوایی برای جهان  فاجعه بار بوده است و هر کسی باید تصور کند که عواقب این پدیده نو تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین همواره باید مدیریت ریسک جهت کاهش تاثیر منفی آن مرتب انجام شود.