راهنمای خرید انواع روتس بلوئر

گزارش بازرگانی،   4000323017

اکثرا این سوال برای خیلی از ما پیش اومده که آیا این محصولی که خریداری کردم اصل و استاندارد هست یا نه! و هزاران سوال دیگر که در این دوره و زمانه فکر هر فردی را می تواند در هنگام خرید به خود مشغول کند اما یک راه حل اساسی وجود دارد آن هم بررسی تخصصی محصول قبل از خرید می باشد . شما عزیزان می توانید برای خرید انواع محصولات صنعتی مطابق با استاندارد های جهانی به سایت پارس داریو مراجعه فرمایید و بهترین محصول مورد نظر خود را بعد از بررسی دقیق و مشاوره تخصصی از متخصصین ما در پارس درایو از خرید خود نهایت را لذت ببرید. در همین راستا در مقاله زیر سعی کردیم شما را با روتس بلوئر صنعتی بیشتر آشنا کنیم .

مشخصات روتس بلوئر

بلوئر های هوادهی بر اساس نوع سیستم انتقال هوا و فشار و حجم هوای تولیدی به انواع بلوئرهای ساید چنل، بلوئرهای دوار با جابجایی مثبت (روتس بلوئر) و بلوئرهای توربو و بلوئرهای ترکیبی دمنده ها تقسیم می گردند. بلوئر جابه جایی مثبت (بلوئر روتس) و بلوئر ساید چنل بیشترین کاربرد را در تصفیه آب دارند برای دریافت لیست قیمت بلوئر روتس به صورت جامع شما عزیزان می توانید علاوه بر این مقاله به سایت ما مراجعه فرمایید تا علاوه بر بررسی مشاوره هم برای خرید خود دریافت کنید .

بلوئرهای هوادهی ساید چنل Side channel Blower

بلوئر های ساید چنل جهت تولید هوا در یا گاز مورد استفاده قرار می گیرند. بلوئرهای ساید چنل به دلیل تولید هوا و فشار کم جهت ظرفیت های پایین مناسب می باشد. بلوئر های ساید چنل توانایی تولید هوا در دامنه 20 تا 600 متر مکعب در ساعت و فشار 50 تا 700 میلی بار را دارا می باشند و در انواع تک پروانه و دو پروانه تولید می شوند. بلوئر های ساید چنل از اجزای پروانه، پوسته، الکتروموتور، اگزوز ورودی و خروجی تشکیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید بهترین برند ساید چنل در ایران می توانید به سایت پارس داریو سر بزنید .

بلوئر های دوار با جابجایی مثبت – روتس بلوئر Roots blower

بلوئر روتس یا روتس وکیوم جزو تجهیزات فشرده سازی هوا است که به روش جابجایی مثبت عمل هوادهی و وکیوم را انجام می دهد. بلوئر از قطعات مختلفی تشکیل شده است که عموما به صورت پکیج کوپله شده به همراه تابلو برق به مشتریان ارائه می شود و می توان از آن در کاربرد های هوادهی و وکیوم استفاده نمود.

ساختار و مکانیزم بلوئر هوادهی به این شکل است که ابتدا هوا پس از ورود به بلوئر و با گذر از صدا خفه کن به هوزینگ و محل گردش لوب ها وارد می شود. در این مرحله به علت لقی بسیار کم لوب ها ( روتس ها) نسبت به هم و نسبت به دیواره بلوئر، هوای ورودی مابین روتور ها به دام افتاده و فشرده می شود و در خروجی هوای فشرده شده از بلوئر هوادهی خارج می شود.

توانایی تولید فشار در روتس بلوئرها از 50 میلی بار تا 1000 میلی بار و فشار منفی یا وکیوم در آنها بین 50 میلی بار تا 500 میلی بار است که با استفاده از بک فلو و تغییر شکل لوب های بلوئر این فشار را می توان تا حدی افزایش داد. میزان هوادهی در بلوئر روتس صنعتی بین 10 متر مکعب در ساعت تا 6500 متر مکعب ساعت می باشد . با توجه به توضیحات بالا استفاده از روتس بلوئرها در کاربرد هایی که در آنها فشار تا 1 بار و دبی هوا دهی زیاد مورد نیاز باشد استفاده از بلوئر هوادهی بهترین گزینه می باشد.

کاربرد روتس بلوئر صنعتی

  • انتقال مواد پودری و گرانول
  • تهویه فضاهایی که به دلیل ارتفاع زیاد اختلاف فشار بالایی دارند
  • تامین هوا در صنایع کاشی و سرامیک
  • هوادهی به استخر های پرورش ماهی
  • هوادهی در عملیات تخمیر در تصفیه فاضلاب
  • کارخانه جات تولید خودرو و تجهیزات صنعتی

یکی از گسترده ترین کاربرد های استفاده از بلوئر روتس صنعتی تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی است. در سیستم های تصفیه آبی که متراژ بهره برداری در آنها بالا باشد استفاده از بلوئر ساید چنل دیگر توجیه اقتصادی و فنی نداشته و بهترین گزینه جایگزین استفاده از بلوئر هوادهی است. استفاده از پمپ ROOTS BLOWER در سیستم های تصفیه آب موجود سریع تر شدن رشد باکتری و در نتیجه کوتاه شدن فرآیند تصفیه آب می شود.

مزایا استفاده از روتس بلوئر صنعتی

امروزه جهت فشرده سازی هوا استفاده از کمپرسور ها ( کمپرسور پیستونی ، کمپرسور اسکرو) و بلوئر های هوادهی افزایش چشم گیری داشته است. در کاربرد هایی که نیاز به دبی های بسیار بالا و با فشار حداکثر 1000 میلی بار مد نظر باشد گزینه اصلی استفاده از بلوئر روتس ها است. استفاده از این دستگاه هوادهی پر قدرت مزایای زیادی داشته و در زیر به ذکر چند نمونه از این مزایا پرداخته شده است.

علمکرد و راندمان بسیار مناسب

ROOTS BLOWER در صورت کوپله کاری صحیح دارای سطح صدا و لرزش کمی هستند

بلوئر روتس ها کارکردی کاملا بدون روغن داشته و بنابر این توانایی تامین هوای صنایع دارویی و غذایی را دارا می باشند.

لوب بلوئر ها به نسبت سایر دستگاه های هوادهی فشار و دبی مناسب تری دارد.

بلوئر روتس علاوه بر هوای محیط توانایی فشرده سازی برخی از گازهای صنعتی، گاز مبرد ، و گازهای طبی را دارا می باشد.

مشخصات بلوئر روتس به گونه ای است که قابلیت کوپله به صورت تسمه و کوپله مستقیم را دارد.

قیمت انواع روتس بلوئر

قبل از خرید بلوئر روتس هوادهی لازم است که مشخصاتی از قبیل فشار ، دبی ، سایز ورودی و خروجی ، سایز الکتروموتور و برند را مورد بررسی قرار دهید. قیمت بلوئر روتس صنعتی در برند های مختلف متفاوت است و عموما در بازار ایران بلوئر روتس دارای نوسانات قیمت بسیار می باشد اما جهت دریافت مشاوره و اطلاع از نحوه خرید روتس بلوئر در انواع برند های مختلف و سفارش یک محصول استاندارد به سایت پارس درایو مراجعه فرمایید