نظرسنجی جدید: کابینه لاپید-بنت به سرعت سقوط خواهد کرد

جهان،   4000323001

تازه ترین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی از عدم اقبال به کابینه لاپید-بنت و پیش بینی سقوط سریع آن حکایت دارد.

نظرسنجی جدید: کابینه لاپید-بنت به سرعت سقوط خواهد کرد

به گزارش فارس، تازه ترین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی حکایت از قریب الوقوع بودن سقوط کابینه لاپید،بنت دارد.

به نوشته شماره شنبه وبگاه «تایمز اسرائیل» در حالیکه رای گیری درباره کابینه جدید رژیم اسرائیل فردا برگزار خواهد شد، اما یک نظرسنجی جدید نشان داد که بسیاری از اسرائیلی‌ها بر این باورند این کابینه عمر طولانی نخواهد داشت.

بر اساس نظرسنجی شبکه ۱۲ ،۴۳ درصد پاسخ دهندگان در این نظر سنجی گفتند که کابینه موسوم به «تغییر» در مدت کوتاهی منحل می‌‌شود. ۳۰ درصد نیز معتقدند که این کابینه برای یک مدت طولانی تر داوم می‌آورد. تنها ۱۱ درصد شرکت کنندگان بر این باورند که کابینه لاپید، بنت در چهار سال دوام میآورد.

 ۶1 درصد در پاسخ به سئوالی در زمینه چرایی همکاری نقتالی بنت رئیس حزب «یامینا» با لاپید رئیس حزب «یش آتید» آن را جاه طلبی شخصی خواندند. به نوشته تایمز اسرائیل، در این نظرسنجی ۵۰۴ نفر با حاشیه خطای ۴.۴ شرکت کردند.

 در تحولی دیگر در این زمینه رسانه‌ها گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممکن است در حال طرح ریزی آخرین تلاش‌های خود برای باقی ماندن در قدرت و خنثی کردن تلاش مخالفان برای تشکیل کابینه باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این موضوع نوشت: «به نظر می‌رسد که نتانیاهو پیشتر تلاش‌های خود برای بقا در قدرت را آغاز کرده و این کار را با انتقادهای شدید از احزاب یامینا و امید جدید به دلیل همراه شدن با احزاب چپ گرا برای تشکیل کابینه جدید انجام داده است».

در حالی که قرار است فردا یکشنبه رای‌گیری درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی انجام شود، نتانیاهو از اعضای دو حزب یامینا و امید جدید که به کنست راه پیدا کرده‌اند خواست تا به کابینه جدید رای اعتماد ندهند. نتانیاهو در پیامی در توییتر نوشت: «هر کسی که راست‌گرا باشد به کابینه چپ گرا رای نخواهد داد و هر کسی که طرفدار کابینه چپ‌گرا باشد،‌ راست‌گرا نیست».

مخالفان نتانیاهو تشکیل کابینه جدید را با اکثریت شکننده با ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را سازماندهی کرده‌اند و این بدان معناست که در صورتی که یکی از نمایندگان حمایت خود از کابینه جدید را بردارد،‌ امیدها برای پایان دادن به دوران نتانیاهو ویران می‌شود.

افراد نزدیک به نتانیاهو به کانال ۱۳ گفتند نتانیاهو متوجه شده که دوران ۱۲ ساله نخست‌وزیری‌اش یکشنبه به پایان می‌رسد و او مصمم است که از طرق دیگر با «دولت تغییر» مبارزه کند.

  نتانیاهو در تلاش است تا آنجا که امکان دارد اعضای حزب راست‌گرای یامینا را برای امتناع از رأی‌ دادن به کابینه جدید تحت فشار قرار دهد. جدا شدن حتی یک نفر از مسیر رأی‌دهی این حزب ممکن است موجب شود لاپید و بنت در کسب اکثریت پارلمانی لازم برای تشکیل کابینه ناکام بمانند.