فوت ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۷۴۴۴ بیمار جدید

اجتماعی،   4000322057

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۱۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۹۱۱نفر رسید.

فوت ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۷۴۴۴ بیمار جدید

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (بیست ودوم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۰ هزار و ۵۲۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۴۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۲ هزار و ۵۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۳۶ دوز رسید.

 

 مبتلایان جدید:  ۷۴۴۴ نفر
▪️ قربانیان جدید: ۱۱۵ نفر

کل مبتلایان: ۳۰۲۰۵۲۲ نفر   
▪️کل قربانیان:  ۸۱۹۱۱ نفر

 بهبودیافتگان:  ۲۶۴۰۲۸۱ نفر
▪️بیماران بدحال: ۳۴۸۳

واکسن تزریق شده دز اول: ۴۳۰۵۲۴۲
واکسن تزریق شده دز دوم: ۸۲۵۹۴
مجموع واکسن تزریق شده: ۵۱۰۷۸۳۶